Connect with us

Komunikace

Jak virtuální celebrity mění influencer marketing

Jak se vyvíjí influencer marketing a jak ho ovlivňují nové technologie? Pojďme se podívat na zajímavý příklad implementace virtuální influencerky a jakým způsobem odlišuje značku od konkurence.

Od nákupní asistentky až po virální influencerku

Magazín Luiza, nebo zkráceně Magalu, je jedna z největších brazilských maloobchodních společností prodávající vše od nábytku přes videohry až po oblečení. Od roku 1957 dominuje trhu, a to i právě díky schopnosti nepřetržitě se přizpůsobovat trendům.

Lu z Magalu, zdroj: Instagram

V roce 2003 se poprvé na webových stránkách firmy objevila postavička s jménem Lu – jedna z prvních virtuálních nákupních asistentek. O šest let později začala Lu účinkovat i na YouTube, kde prorazila s tutoriály o používání nejnovějších produktů. Od té doby Lu na svých sociálních sítích ukazuje produkty, sdílí tipy a novinky. 

Dnes není Lu jen prostředkem společnosti pro představování produktů. Z nákupní asistentky se stala samostatná influencerka, která se vyjadřuje k důležitým a náročným sociálním tématům, jako je například násilí na ženách. Lu o sobě v rozhovorech mluví jako o samostatné osobnosti a ambasadorce společnosti Magalu.

Titulní strana Vogue

Kombinace lidského přístupu a šikovného využití AI hrála klíčovou roli ve tvoření značky, která má 24 milionů sledujících napříč platformami. Jedná se o číslo, se kterým se málokterá společnost prodávající domácí potřeby může srovnávat. Díky virtuální postavě je pro zákazníky firma paradoxně více humanizovaná. 

Lu se také objevila na titulní straně módního časopisu Vogue. Do prestižního magazínu se Magalu dostalo díky spolupráci s firmou Nordestesse. Společně firmy pomáhají 18 malým podnikům ze severovýchodní části Brazílie proniknout k většímu publiku a digitalizovat jejich společnosti.

Obálka Vogue, zdroj: Globo.com

Lu rozhodně není jediná, kdo boduje na titulních stránkách magazínů. I celebrity kolaborují s virtuálními influencery. V roce 2018 navázala CGI influencerka Noonoouri spolupráci s kosmetickou značkou Kim Kardashian. Na svůj instagramový profil zveřejnila influencerka tutoriál, kde se líčí za použití produktů značky KKW Beauty. S Noonoouri chtějí spolupracovat i velmi exkluzivní značky, jako je Dior a Versace.

Noonoouri, zdroj: Instagram

Dior sdílel na své sociální sítě videa, kde influencerka představuje nové kosmetické produkty.

Virtuální influenceři si získávají oblibu také díky minimální pravděpodobnosti vzniku skandálu během spolupráce s firmou. Rozvoj umělé inteligence přináší do marketingu nové a inovativní metody propagace, a co se týče influencerů z umělé inteligence, jistě o nich ještě neslyšíme naposled.

JAK CITOVAT?

SYRUČKOVÁ, Pavlína. Jak virtuální celebrity mění influencer marketing, ČAPKOVÁ, Ema, editor. In: Markething [online], 2023. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/virtualni-celebrity

Zdroje:

https://www.virtualhumans.org/human/lu-do-magalu

https://www.virtualhumans.org/article/the-most-followed-virtual-influencers-of-2022

https://www.virtualhumans.org/article/who-is-virtual-influencer-and-magalu-spokesperson-lu

https://www.lbbonline.com/news/how-lu-from-magalu-became-the-biggest-virtual-influencer-in-the-world

https://www.instagram.com/p/CZaMC30vi5b/?hl=cs&img_index=1

https://vogue.globo.com/Apresenta/noticia/2022/01/magalu-se-junta-plataforma-nordestesse-para-apoiar-pequenas-marcas-autorais-do-nordeste.html

https://www.ogilvy.com/work/lu-magalu

Continue Reading

Jsem studenta třetího ročníku MKPR UK. Když se zrovna nevěnuji škole a práci, snažím se naučit svého pejska dát pac. Zatím neúspěšně.

More in Komunikace

To Top