Connect with us

Komunikace

Vary 2016: Poohlédnutí za letošním ročníkem

Devítidenní filmový maraton v Karlových Varech je za námi. Největší český filmový festival zažil klidný ročník, který nabídl solidní výběr snímků z celého světa. Vary byly jako vždy i prostorem pro propagační akce s festivalem spojené. Zde jsou ty zajímavější ukázky event marketingu, na něž jsme během pobíhání mezi Thermalem a Puppem mohli narazit.

Vodafone – Mládí vpřed

Dlouhodobý partner karlovarského festivalu, operátor Vodafone, si již několik let drží pozici u Vřídla na kolonádě. Ani jednapadesátý ročník nebyl výjimkou. Stejně tak zůstal zachován koncept odpočinkové pláže, kde mohl každý návštěvník dospat, co ztratil po noci strávené v Aeroportu. Dětské koutky, wi-fi zóny a dobíjecí stanice však rozhodně nebyly něčím novým. To obstaralo vyhrazení hlavního pódia na pláži digitální kampani Vodafone #jetovtobě. Velkou částí programu byla vystoupení klíčových tváří kampaně, jakými jsou např. zpěvák Ben Cristovao, politik Dominik Feri nebo snowboardistka Šárka Pančochová. Segmenty s influencery odpovídaly mladistvému nádechu kampaně, hosté v něm rozebírali především svou cestu k úspěchu, případně rozdávali tipy, jak se prosadit.

Samozřejmostí byla každoroční aktualizace festivalové appky Vodafone KVIFF Guide, jejíž největší funkcí zůstává zrychlení možnosti rezervace filmů přes SMS.

Foto 1

Stage zaplnily mladé hvězdy v rámci kampaně #jetovtobě


Finlandia – Na vlnách kokosu

Nebyli jsme ochuzeni ani o hlavní party stan u Hotelu Thermal, který byl už potřetí vystaven ve sněhobílé barvě vodky Finlandia s palmovými motivy. Ústředním tématem bylo propojení skandinávského původu vodky s letní exotikou. Karlovarský festival byl totiž další zastávkou ve velkém marketingovém tažení Finlandie za propagací ochucené vodky s příchutí kokosu, z čehož pramenil i název Kökös Bar. Vždy přeplněný, celebritami narvaný stan tak přednostně nabízel kokosovou vodku s colou, z níž se zároveň stal oficiální drink přehlídky. Jako každý rok byla možnost ho vypít na břehu řeky Teplé. K žádné koupačce známých osobností však tentokrát bohužel (bohudík) nedošlo.

Palmy, kokos a vodka Finlandia

Palmy, kokos a vodka Finlandia

Nespresso – Francie ve Varech

Káva Nespresso je s propagací na filmové scéně seznámena již dlouho. Je totiž jedním z hlavních partnerů filmového festivalu v Cannes, k němuž před třemi lety přibyla i spolupráce s karlovarským festivalem. Pro letošní rok přivezla firma model použitý na francouzské riviéře i do českých lázní. Namísto pekelně nepohodlného nafukovacího kina Espace Dorléans vznikla vedle hotelu Thermal designová pop-up kavárna, nabízející kávu Nespresso a několik dezertů. Jako poněkud bizarní se jevilo rozhodnutí uzavřít horní terasu pouze pro zvané, hlavní výhodu to však nezastínilo. Kavárna byla otevřena nonstop, což po pár dnech festivalu s nastupující únavou ocenil nejeden filmový fanoušek.

Foto 3

Na kávu a sladkou tečku jedině do Nespressa

BMW – Příštích 100

Třetím rokem rovněž pokračuje partnerství mezi KVIFF a automobilkou BMW. Kromě titulu oficiálního vozu festivalu, v němž se přepravují všichni hosté přehlídky, mělo BMW opět i vlastní showroom, typicky umístěný před Lázněmi I. V rámci stoletého výročí existence BMW Group došlo k prezentaci již dříve představené firemní vize Next 100, která se zabývá především myšlenkou autonomního řízení s plným zapojením řidiče. Mimo to byly vystaveny modely řady 7 a M, pochopitelně s možností testovací jízdy, jak bývá ve Varech zvykem.

Expozici doplnila instagramová soutěž o zapůjčení vozu BMW na výlet do Varů, společně s akreditací na festival. Ceny se dočkal autor nejkreativnější fotky libovolného modelu BMW.

cq5dam.resized.img.1185.large.time1467386861276

Elegantní showroom BMW


Ze závěrečných čísel letošního ročníku karlovarského festivalu můžeme soudit, že se opět prodalo o něco více lístků, o něco více akreditací a festival navštívilo o něco více lidí (ač to tak při pohledu na poloprázdnou kolonádu nevypadalo). Celkově se ročník nesl v duchu malých změn, spíše pokračování zaběhnutých tradic, což ostatně můžeme vyvodit z prezentací dlouholetých partnerů festivalu i relativních nováčků. Pro obě skupiny ovšem festival stále zastává pozici nejvýznamnější tuzemské akce svého druhu, s níž je, minimálně z hlediska image, dobré se spojovat.

Vždy ale můžeme doufat, že právě příští rok přinese dlouho očekávanou změnu.

Jak citovat tento článek?

KLOUDA, Filip. Vary 2016: Poohlédnutí za letošním ročníkem. Adam ROMAŃÁK, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/vary-2016

Zdroje obrázků:

Zdroj náhledového obrázku: http://www.kviff.com/cs/image/fancybox/webnews-photo/92/863-willem-dafoe.jpg

http://www.extra.cz/images/thumbs/68/b7/68b728b-117495-13589134-10153733519696045-17097-658×900-fit.jpg

http://www.bmw.cz/content/dam/bmw/marketCZ/bmw_cz/topics/local-cooperations/culture/KVIFF2016.jpg/jcr:content/renditions/cq5dam.resized.img.1185.large.time1467386861276.jpg

Zdroje:

http://www.mediaguru.cz/2016/07/pruvodce-po-partnerech-karlovarskeho-festivalu/#.V4uak7iLSUl

http://www.jenprozeny.cz/volny-cas/48288-jak-letos-pari-finlandia-koekoes-baru-festivalu-varech

http://komercniprezentace.ihned.cz/c1-65354370-nova-prichut-finlandia-coconut-miri-do-varu

http://www.kviff.com/cs/program/doprovodny-program/

http://www.bmw.cz/cs/topics/fascination-bmw/kviff2016.html

https://www.vodafone.cz/jetovtobe/

http://www.stamgastagurman.cz/aktualita.php?id=1531

Continue Reading

More in Komunikace

To Top