Komunikace
Vary 2016: Poohlédnutí za letošním ročníkem
Devítidenní filmový maraton v Karlových Varech je za námi. Největší český filmový festival zažil klidný ročník, který nabídl solidní výběr snímků z celého světa. Vary byly jako vždy i prostorem pro propagační akce s festivalem spojené. Zde jsou ty zajímavější ukázky event marketingu, na něž jsme během pobíhání mezi Thermalem a Puppem mohli narazit.
Vodafone – Mládí vpřed
Dlouhodobý partner karlovarského festivalu, operátor Vodafone, si již několik let drží pozici u Vřídla na kolonádě. Ani jednapadesátý ročník nebyl výjimkou. Stejně tak zůstal zachován koncept odpočinkové pláže, kde mohl každý návštěvník dospat, co ztratil po noci strávené v Aeroportu. Dětské koutky, wi-fi zóny a dobíjecí stanice však rozhodně nebyly něčím novým. To obstaralo vyhrazení hlavního pódia na pláži digitální kampani Vodafone #jetovtobě. Velkou částí programu byla vystoupení klíčových tváří kampaně, jakými jsou např. zpěvák Ben Cristovao, politik Dominik Feri nebo snowboardistka Šárka Pančochová. Segmenty s influencery odpovídaly mladistvému nádechu kampaně, hosté v něm rozebírali především svou cestu k úspěchu, případně rozdávali tipy, jak se prosadit.
Samozřejmostí byla každoroční aktualizace festivalové appky Vodafone KVIFF Guide, jejíž největší funkcí zůstává zrychlení možnosti rezervace filmů přes SMS.
Finlandia – Na vlnách kokosu
Nebyli jsme ochuzeni ani o hlavní party stan u Hotelu Thermal, který byl už potřetí vystaven ve sněhobílé barvě vodky Finlandia s palmovými motivy. Ústředním tématem bylo propojení skandinávského původu vodky s letní exotikou. Karlovarský festival byl totiž další zastávkou ve velkém marketingovém tažení Finlandie za propagací ochucené vodky s příchutí kokosu, z čehož pramenil i název Kökös Bar. Vždy přeplněný, celebritami narvaný stan tak přednostně nabízel kokosovou vodku s colou, z níž se zároveň stal oficiální drink přehlídky. Jako každý rok byla možnost ho vypít na břehu řeky Teplé. K žádné koupačce známých osobností však tentokrát bohužel (bohudík) nedošlo.
Nespresso – Francie ve Varech
Káva Nespresso je s propagací na filmové scéně seznámena již dlouho. Je totiž jedním z hlavních partnerů filmového festivalu v Cannes, k němuž před třemi lety přibyla i spolupráce s karlovarským festivalem. Pro letošní rok přivezla firma model použitý na francouzské riviéře i do českých lázní. Namísto pekelně nepohodlného nafukovacího kina Espace Dorléans vznikla vedle hotelu Thermal designová pop-up kavárna, nabízející kávu Nespresso a několik dezertů. Jako poněkud bizarní se jevilo rozhodnutí uzavřít horní terasu pouze pro zvané, hlavní výhodu to však nezastínilo. Kavárna byla otevřena nonstop, což po pár dnech festivalu s nastupující únavou ocenil nejeden filmový fanoušek.
BMW – Příštích 100
Třetím rokem rovněž pokračuje partnerství mezi KVIFF a automobilkou BMW. Kromě titulu oficiálního vozu festivalu, v němž se přepravují všichni hosté přehlídky, mělo BMW opět i vlastní showroom, typicky umístěný před Lázněmi I. V rámci stoletého výročí existence BMW Group došlo k prezentaci již dříve představené firemní vize Next 100, která se zabývá především myšlenkou autonomního řízení s plným zapojením řidiče. Mimo to byly vystaveny modely řady 7 a M, pochopitelně s možností testovací jízdy, jak bývá ve Varech zvykem.
Expozici doplnila instagramová soutěž o zapůjčení vozu BMW na výlet do Varů, společně s akreditací na festival. Ceny se dočkal autor nejkreativnější fotky libovolného modelu BMW.
Ze závěrečných čísel letošního ročníku karlovarského festivalu můžeme soudit, že se opět prodalo o něco více lístků, o něco více akreditací a festival navštívilo o něco více lidí (ač to tak při pohledu na poloprázdnou kolonádu nevypadalo). Celkově se ročník nesl v duchu malých změn, spíše pokračování zaběhnutých tradic, což ostatně můžeme vyvodit z prezentací dlouholetých partnerů festivalu i relativních nováčků. Pro obě skupiny ovšem festival stále zastává pozici nejvýznamnější tuzemské akce svého druhu, s níž je, minimálně z hlediska image, dobré se spojovat.
Vždy ale můžeme doufat, že právě příští rok přinese dlouho očekávanou změnu.
Jak citovat tento článek?
KLOUDA, Filip. Vary 2016: Poohlédnutí za letošním ročníkem. Adam ROMAŃÁK, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/vary-2016
Zdroje obrázků:
Zdroj náhledového obrázku: http://www.kviff.com/cs/image/fancybox/webnews-photo/92/863-willem-dafoe.jpg
Zdroje:
http://www.mediaguru.cz/2016/07/pruvodce-po-partnerech-karlovarskeho-festivalu/#.V4uak7iLSUl
http://www.jenprozeny.cz/volny-cas/48288-jak-letos-pari-finlandia-koekoes-baru-festivalu-varech
http://komercniprezentace.ihned.cz/c1-65354370-nova-prichut-finlandia-coconut-miri-do-varu
http://www.kviff.com/cs/program/doprovodny-program/
http://www.bmw.cz/cs/topics/fascination-bmw/kviff2016.html