Connect with us

Komunikace

Pět rad, jak přilákat zahraniční studenty na vaši univerzitu

Marketingová komunikace vysokých škol a terciárních vzdělávání je v poslední době hodně vidět: dálnici lemují billboardy nabízející vzdělání snadno a rychle, Youtube ovládli sympatičtí ajťáci a univerzitní kavárny jsou nejvíc cool místa ve městě.

V marketingu a PR vysokých škol pracuje řada lidí, kteří se snaží, aby jejich škola přilákala náležitě vysoký počet studentů, a z nich si mohla vybrat ty nejlepší. České školy se navíc začaly obracet do zahraničí. Nabízejí anglické studijní programy, které se na rozdíl od těch v češtině platí.

Univerzita Karlova v Praze proto uspořádala konferenci, kam pozvala odborníky, aby vysokým školám poradili, jak na to. Studenti se totiž nerozhodují jen podle oboru nebo žebříčku vysokých škol. Roli hraje také to, v jakém městě škola sídlí, jestli má dobrou menzu a koleje, jaké nabízí mimoškolní aktivity a jestli na ní už studoval někdo známý. Ve zkratce vám přináším pár svých osobních tipů, jak získat pro vaši vysokou školu zahraniční studenty.

1) Nejdůležitější roli hraje doporučení – online i offline. Vaší hlavní vizitkou jsou vaši studenti a absolventi, kteří budou pověst vaší školy šířit dál. Ať už je dobrá nebo špatná.

2) Nejdůležitějším zdrojem informací jsou vaše webové stránky. Navštíví je až 97 % uchazečů, ale dvě třetiny z nich si myslí, že jsou OK – nebo horší.

3) „Own your own hashtag“ – hashtag, označení na sociálních sítích, je pro vás důležitější, než razítko na diplomu. Pohlídejte si, aby všichni používali ten stejný a sdíleli ho co nejvíc.

4) Motivujte vaše studenty a absolventy k tomu, aby vaší univerzitu doporučili dál. Ale nejdřív se musíte postarat o to, aby na ni mohli být opravdu pyšní.

5) Nezapomínejte na rodiče. Obzvlášť v zemích, kde rodina hraje důležitou roli, například v Jižní Americe nebo Indii, a v oborech, které nejsou až tak populární a vyžadují výdrž – například chemie nebo technika – jsou rodiče vašimi nejdůležitějšími partnery. Musíte je přesvědčit, že jejich dítěti se u vás dostane špičkového vzdělání, bude o něj dobře postaráno, a hlavně – získá pak dobrou práci.

Studenti, kteří chtějí vystudovat v angličtině, si dnes mohou vybírat ze škol po celém světě. Univerzity, které patří na úplnou špičku a jejich jméno je samo o sobě známou značkou – ať už je to britská dvojice Oxbridge, školy americké Ivy League nebo třeba švýcarský ETH – mají uchazečů přebytek. Ty ostatní se musejí hodně snažit. A spíše než do dalšího humorného videa na Youtube by měly investovat do vlastní dobré pověsti, kterou jejich absolventi budou šířit dál.

Zdroje

Zdroj náhledového obrázku: https://adsoftheworld.com/media/outdoor/boise_state_university_2014_recruitment_3

Continue Reading

Spoluzakladatelka serveru Markething.cz a vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zaměřuje se na marketing módních značek, public relations, strategický management reputace a interkulturní komunikaci.

More in Komunikace

To Top