Komunikace
Ukažte, co ve vás je – ukažte se ve vitríně
Vystavit se v televizní reality show je skvělá reklama pro celebritu i její případný byznys. Nemusíte se ovšem hlásit do VyVolených, aby vás a váš podnikatelský záměr mohli lidé pozorovat in vitro. V Ostravě je pro to mnohem lepší místo – Vitrína.
To, že Ostrava není již pouhým synonymem pro šeď, smog a doly, se snaží dokázat dva marketingoví nadšenci Tereza Thérová a Robin Vašnovský. Spolu s ostravským coworkingovým centrem Viva rozjeli projekt Vitrína. Cílem je nalákat mladé podnikatele, podnikatelky, matky s dětmi, kreativní, otevřené lidi i další nadšence do prosklené výlohy, kde mají možnost pracovat a zároveň propagovat svůj nápad.
Studenti marketingu Tereza s Robinem dohromady tvoří společnost MyBoom, která využívá, jak sami tvrdí, principy tzv. guerillového marketingu. Ten si zakládá na pobavení, šokování a vtáhnutí potenciálního zákazníka do děje reklamy. Aby upozornili na možnosti coworkingového centra Viva, jehož nevýhoda je v lokalizaci, museli vytvořit reklamu, která by mladé aktivní lidi motivovala k cestě do odlehlé městské části. „O našich možnostech jsme debatovali venku, čistě náhodou u prostorné vitríny, která nám hned padla do oka,“ objasňuje (ze samotné Vitríny) Tereza původ celého projektu.
Zaujměte čumily
Dvojice z firmy MyBoom okupuje prostory Vitríny tento týden a ráda by k tomu inspirovala i někoho dalšího. Rozhodli se podtrhnout potenciál Vivy a nabídnout začínajícím podnikatelům zdarma prostor k práci a reklamu v jednom. Všem zájemcům vzkazují: „Nezapomeňte dát o sobě vědět, vytvořit plakáty a sednout si k nám do výlohy. Přijďte se k nám mrknout a dát si horkou čokošku.“
Lidé, kteří podobným způsobem odhalují část svého soukromí, upoutají pozornost veřejnosti vždy a všude. Teď už je to jen na uživatelích Vitríny, do jaké míry dokážou tyto možnosti využít. Podnikatel bez fantazie zírající do svého notebooku nikoho nezaujme. Ale takový kreativní prodejce spodního prádla… Ten už může stát za povšimnutí.
Za úvodní fotografii děkujeme stránce myboom.cz.
Veronika Jílková, studentka 1. ročníku oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o guerillový marketing (ale kdo by se o něj nezajímal). Nepije kafe, ale čaj, ráda poznává nová jídla, cizí země a inspirativní názory.
Jak citovat?
JÍLKOVÁ, Veronika. Ukažte, co ve vás je – ukažte se ve vitríně. Markething [online]. 3. listopadu 2012 [cit. 2012-11-03]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/ukazte-co-ve-vas-je-ukazte-se-ve-vitrine