Connect with us

Komunikace

Vše, co jste kdy chtěli vědět o McDonald’s a (ne)báli jste se zeptat

O jídle obrandovaném zlatým M se traduje celá řada příběhů. A nejedná se o pohádky pro děti, ale spíše o děsivé horory.  Pokud do vyhledávače na YouTube zadáte McDonald‘s, krom promo videí se ve výsledcích objeví i podstatně méně chutné příspěvky. Jedná se většinou o záběry zachycující přípravu kuřecích nuget z tzv. růžového slizu či experimenty zkoumající po jaké době (nebo zda vůbec) začnou burgery a hranolky z McDonald’s hnít.

Společnost McDonald’s Kanada v létě letošního roku zahájila digitální iniciativu Our Food. Your Question. s cílem zvýšit transparentnost řetězce a zbořit mýty, které se šíří mezi jeho zákazníky. První fáze spočívala ve spuštění interaktivní online platformy yourquestions.mcdonalds.ca. Tento nástroj umožňuje zájemcům klást libovolné otázky týkající se McDonald’s a dostat na ně personalizované odpovědi. Pro vkládání dotazů se musí uživatelé přihlásit přes účet na Facebooku nebo na Twitteru. Šíření po sociálních sítích je tedy zaručeno.

Otázky by se daly rozdělit do několika kategorií.

Nejčastěji chtějí lidé vědět, z čeho se skutečně jednotlivé pokrmy vyrábějí:

Mnoho dotazů směřuje také k původu surovin:

Zákazníky zajímá i nabídka restaurací:

A někdo si prostě jen dělá legraci:

Celkem již bylo do systému vloženo více než 7000 dotazů a McDonald’s na všechny trpělivě odpovídá. Vybrané otázky se dokonce dočkaly odpovědi v podobě krátkých videí, ve kterých vystupují zaměstnanci řetězce, dodavatelé, nezávislí odborníci i sami tazatelé.

ARVE Error: need id and provider

Reklamy plné otazníků

Na podporu iniciativy byla 28. září spuštěna čtyřtýdenní reklamní kampaň. Její součástí je TV spot, online reklama a transit domination (tj. zabrání všech dostupných reklamních ploch na přestupní stanici metra) ve velkých kanadských městech.

Všechny formáty se obsahově drží názvu Our Food. Your Questions. a objevují se v nich dotazy převzaté z online platformy. Kampaň sází na to, že nezodpovězené otázky vzbuzují v lidech zvědavost. Obzvlášť pokud i je zajímá, jak je to ve skutečnosti s růžovým slizem a (ne)hnijícími hranolky. Všechny odpovědi teď najdou na jednom místě.

ARVE Error: need id and provider

Kanadský McDonald’s prokázal notnou dávku odvahy a zdá se, že nemá co skrývat. Projekt vzbudil u cílové skupiny velký zájem a řetězec tak dostal skvělou příležitost nakouknout do hlav svých zákazníků a také šanci vyvrátit rozšířené bludy. Budou severoamerický příklad následovat další země?

Zdroje:

http://www.mcdonalds.ca/

Jak citovat tento článek:

HORKÁ, Kateřina. Vše, co jste kdy chtěli vědět o McDonald’s a (ne)báli jste se zeptat. Markething [online]. 7. listopadu 2012 [cit. 2012-11-07]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/mcdonalds-questions.

Continue Reading

Po absolvování oboru Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově odjela na rok do Toronta. Nyní získává pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu. Specializuje se na hospitality marketing a event management. Jejím velkým koníčkem je gastronomie.

More in Komunikace

To Top