Connect with us

Public Relations

Třináctiletá dívka a trouba od Hasbra

Existují lidé, kteří věří, že žena patří do kuchyně. Progresivní milovníci stereotypů postoupili dál a hlásají, že ženy v podstatě vařit příliš obstojně neumí, ale výborně jim jde pečení. Pak tu nově máme také třináctiletou dívku z New Jersey, která genderové stereotypy odmítá do důsledku. Tato náctiletá aktivistka zahájila své malé a uvědomělé tažení proti nadnárodnímu gigantu Hasbro a chce tak pro chlapce z celého světa vydobýt jejich místo na gastronomickém výsluní. O co se vlastně jedná?

4. prosince 2012 tweetoval známý odborník na nová média Cory Doctorow o petici, která žádá společnost Hasbro, aby ve svých komerčních sděleních týkajících se produktu EASY-BAKE Ultimate Oven začala více akcentovat i chlapeckou část dětské obce, která se může cítit poněkud zahanbena v případě, že si dopřává zábavu s fialovou, květinovými vzory hrající plastovou maketou kuchyňské trouby. Autorka výzvy chce tímto způsobem splnit přání svému mladšímu bratrovi, který by údajně velmi rád pekl, ale dbá na nepřímo vyřčené doporučení výrobce a tak musí jen smutně konstatovat, že tato hračka je určena pouze dívkám.

ARVE Error: need id and provider

Nová generace bez kousku pochopení pro staré dobré stereotypy

Na obranu Hasbra je nutno podotknout, že tento produkt vyrábí již od roku 1963. V té době by byla myšlenka na prodávání dětské trouby na pečení chlapcům asi dosti kacířská. Doba se ale mění a s ní i poptávka po tomto prastarém mementu tzv. ženské práce. Dle slov mladé angažované slečny není dobré prosazovat archaické sdělení žena vaří a muž pracuje. Nechce, aby se její čtyřletý bratr cítil špatně jen kvůli tomu, že ho baví hrát si na šéfkuchaře. A proto se rozhodla, že marketérům z Hasbra vysvětlí, jak by měli dělat marketing ve 21. století. Není na to sama – pod její petici na change.org se k 4. 12. podepsalo již 25.230 podporovatelů a toto číslo roste každou minutou. Pokud vám také vadí hračky podporující genderové stereotypy, neváhejte a podepište.

A co jste ve třinácti letech dělali vy? Já hrál s několikaletým zpožděním Fallout 2 a na internet se připojoval pouze v pátek večer, aby doma nebyl velký účet za telefon. A o Neviditelném psu jsem neměl ani tušení! Ten zvuk vytáčení mi někdy chybí…

Jak citovat tento článek:

MAXA, Martin. Třináctiletá dívka chce zbořit genderové stereotypy. Markething [online]. 5. prosince 2012 [cit.2012-12-05]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/trinactileta-divka-a-trouba-od-hasbra.

Continue Reading

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění.

More in Public Relations

To Top