Connect with us

Public Relations

Coca-Cola a její tažení proti obezitě

V pondělí spatřil světlo světa reklamní spot Coca-Coly s názvem Coming together, ve kterém populární výrobce nápojů poprvé přiznává neblahé účinky sladkých nápojů na naše zdraví a vyzývá konzumenty, aby se spojili a společně s Coca-Colou bojovali proti obezitě. Proč se ale Coca-Cola ke spuštění kampaně, kterou na první pohled odrazuje své vlastní zákazníky, vlastně rozhodla? Je taková aktivita dlouhodobým plánem nebo reakcí pod tlakem?

Coca-Cola to myslí vážně, o tom nelze pochybovat. Dvouminutový spot běží v hlavním vysílacím čase na CNN, FOX News a MSNBC. Druhý, 30 sekundový spot s názvem Be OK bude poprvé představen během dnešního vysílání pilotního dílu nové série American Idol na televizní stanici FOX. Podle posledního průzkumu Advertising Age vyjde 30 sekundová reklama během středečního vysílání American Idol na $340 825, tedy v přepočtu asi na 6,5 milionů korun. Coca-Cola ve spotu Coming together vyzývá konzumenty, aby se spojili a bojovali proti obezitě. Prezentuje nízkokalorické alternativy svých výrobků, menší balení sladkých nápojů a poukazuje na sportovní akce pro děti, které pořádá. Říká, že dobrovolně nahradila sladké nápoje ve školách vodou, džusy a nápoji s nízkým obsahem kalorií. Reklama taktéž oznamuje, že když budeme jíst více než spálíme, ztloustneme a lehce výmluvně podotýká, že všechny kalorie se počítají a nezáleží na tom, odkud pocházejí.

ARVE Error: need id and provider

Sladké nápoje jsou problém

Je jisté, že Coca-Cola nespustila kampaň jen tak. Na podzim se na internetu objevil spot s ledními medvědy, který napadá právě slazené nápoje a ukazuje všechny možné dopady jejich konzumace. A lední medvědi, kteří po častém pití kolového nápoje bojují s obezitou a problémy s ní spojenými, ve videu nefigurují náhodou. Jsou reakcí na Coca-Cola lední medvědy. Kampaň, jejíž účelem je informovat lidi o nepříznivých dopadech sladkých nápojů, vznikla pod taktovkou amerického Center For Science In The Public Interest, konkrétně pak Alexe Boguskyho.

ARVE Error: need id and provider

A to není jediná věc, která nutí výrobce otevřeně vyjít s pravdou na povrch. Sladké nápoje jsou dlouhodobě kritizovány. Veřejnost si začala uvědomovat, že nadměrná konzumace sodovky není zdravá. Prodej vysoce kalorických nápojů se stává na základních a středních školách nežádoucím. V New Yorku se chystá zákonné omezení velikosti nápojů servírovaných v restauracích (maximum 0,5 litru). V roce 2009 americký prezident Barrack Obama navrhl zavedení daně na všechny sladké nápoje. To se nesetkalo s velkým ohlasem Coca-Coly, která argumentovala tím, že podpora sportu a zdravovědy na školách bude efektivnější. Coca-Cola, která má v plánu vydat v průběhu roku další reklamy upozorňující na problém obezity, se svým posledním krokem snaží působit jako fundovaný rádce při řešení problémů spjatých s obezitou.

 

Zdroj úvodního obrázku:

http://www.whoateallthepies.tv/man_utd/41584/nike-to-stand-by-disgraced-wayne-rooney.html

Zdroje:

http://www.bloomberg.com/news/2013-01-15/coca-cola-starts-advertising-to-curb-u-s-obesity.html

http://www.coca-colacompany.com/media-center/press-releases/the-coca-cola-company-reinforces-its-commitment-to-help-america-in-the-fight-against-obesity

Jak citovat tento článek:

ŠTENCLOVÁ, Dorota. Coca-Cola a její tažení proti obezitě. Markething [online]. 16. ledna 2013 [cit.2013-01-16]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/coca-cola-proti-obezite.

Continue Reading

Studentka 1. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o brand, značku, sportovní marketing a vše aktuální a zajímavé z oblasti marketingu a PR.

More in Public Relations

To Top