Connect with us

Komunikace

Transport for London se připravuje na LOH skvělou kampaní

 V deštivé britské metropoli vrcholí přípravy na celosvětovou událost roku – na letní Olympijské hry. Zatímco většině organizátorů dělá vrásky stavba olympijských stadionů (některé ještě stále nejsou dokončené), obyvatelé Londýna se obávají přelidněnosti jejich města.  Jedno je totiž jisté – Londýn a londýnská doprava bude praskat ve švech.  Transport for London, londýnský dopravní podnik, se proto rozhodl vytvořit zajímavou reklamní kampaň s názvem „Get ahead of the Games“, ve které upozorňuje Brity na alternativní způsoby dopravy během LOH 2012.

Nedávný průzkum ukázal, že si valná většina Londýňanů (84 %) uvědomuje ovlivnění dopravy v důsledku LOH. Avšak pouze jeden z osmi Britů ví, jak bude měnit své cestovní zvyky.

Londýnský dopravní podnik Transport for London se proto rozhodl vytvořit jednoduché kreslené vizuály, které by vtipnou formou upozorňovaly na alternativní způsoby dopravy. Celá kampaň nese příznačný název „Get ahead of the Games“.

Pozor na koně i vzpěrače

Na prvním vizuálu s názvem „How will your travel be affected during the Games“, můžeme vidět jezdce na koni, který stojí na eskalátorech v metru a za ním se tísní dav dalších cestujících.

 

zdroj:

Další vizuál s názvem „Avoid the queues, travel a different way“, se snaží upozornit právě na alternativní způsob cestování.

 

zdroj: www.getaheadofthegames.com

Bezpochyby nejvtipnější je vizuál se dvěmi vzpěrači, kteří se snaží vystoupit z metra.

 

zdroj: www.getaheadofthegames.com

Tento vizuál byl poté převeden i do reality, když organizátoři vytvořili event, který se konal přímo v útrobách londýnského metra. Britští reprezentanti ve vzpírání si oblékli přilehlé trikoty a podnikli dlouhou cestu metrem, které bylo plné cestujících.  Jak se cestující tvářili na dva namakané vzpěrače, se můžete podívat zde:

ARVE Error: need id and provider

 

Ben Plowden, ředitel plánování Transport for London, uvedl: „Kampaň Get ahead of the Games hraje rozhodující roli v podpoře alternativních způsobů cestování během LOH. Převedením vizuálu se dvěma vzpěrači do reality doufáme, že se nám podaří povzbudit ještě více lidí v plánování jejich cest  během léta.“

Každý tištěný vizuál obsahuje mimo jiné odkaz na stránky www.getaheadofthegames.com, kde je možné najít všechny části Londýna, a tak přesně zjistit, jak bude ovlivněna doprava na jednotlivých úsecích metra či na trasách jiných dopravních prostředků.

Na webových stránkách jsou také doporučeny alternativní způsoby dopravy – jako je chůze pěšky či jízda na kole. Britové si mohou pomocí iTunes stáhnout speciální aplikaci, která je odmění pokaždé, když se rozhodnout podniknout právě cestu pěšky. Naopak pokud se rozhodnou zvolit jízdu na kole, mohou si vybrat z několika doporučených tras.

Ihned poté, co na mne při květnové návštěvě Londýna dopadla první dešťová kapka a já se musela běžet schovat do blízkého londýnského metra, mne kampaň Get ahead of the Games prakticky neopustila. Je k vidění opravdu všude: ve všech dopravních prostředcích, při nástupu i výstupu, i v blízkosti všech stanic. A je to dobře. Vtipná čistě provedená reklamní kampaň ukazuje, že má Londýn opravdu všechno pod palcem. Nezbývá se než těšit na letní Olympijské hry v Londýně, které začínají přesně za 69 dní, 3 hodiny a pár minut.

Zdroje:

http://www.getaheadofthegames.com/

http://www.youtube.com/watch?v=Ee8YWa0u9JI

Jak citovat tento článek?

POLÁČKOVÁ, Eliška. Transport for London se připravuje na LOH skvělou kampaní. Markething [online]. [cit. 2012-05-19]. Dostupné z: http://www.markething.cz/Transport-for-London-se-pripravuje-na-LOH-skvelou-kampani

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR,v současnosti studentka Žurnalistiky taktéž na FSV UK. Zajímá se zejména o nekomerční marketing a art marketing.

More in Komunikace

To Top