Connect with us

Marketing

Nová sklenice na Guinness chce využít popularity QR kódů

V nedávné době distribuoval tradiční irský pivovar Guinness do svých barů novou várku sklenic. Na první pohled se nijak neliší od těch klasických, ovšem při bližším zkoumání přijde návštěvník pubu na zajímavou věc. Sklenice jsou potištěné QR kódem. Vtip je v tom, že kód se zobrazí pouze pokud je sklenice plná. V opačném případě je na ní vidět jen nerozpoznatelný reliéf.

Kód se na pivní sklenici, kterou pro světoznámého výrobce piva připravila newyorská odnož reklamní agentury BBDO, zobrazí pouze při použití opravdu tmavého nápoje (tedy Guinnesse). Po jeho načtení by se měl zákazník dostat na speciální webovou stránku za účelem sdílení své „Guinness experience“ napříč sociálními sítěmi. Zásadní problém je ale v tom, že QR kód odkazuje na prozatím nefungující doménu livepint.com. Na tento zádrhel jsme narazili při dopoledním zkušebním scanování kódu v redakci. Kde se tedy stala chyba? Distribuoval pivovar sklenice příliš brzy, nebo jen nedostatečně komunikoval se svou agenturou?

Vzato kolem a kolem přišel Guinness a BBDO se zajímavým konceptem, který ovšem ztroskotává na nedotaženosti celého nápadu. Minimálně tedy prozatím. Po doladění všech technických náležitostí bude zajímavé sledovat úspěšnost celé akce. QR kódy se nikdy nesetkaly se zásadní oblibou a vždy byly spíše okrajovým doplňkem kampaně pro pár nadšených jedinců.

Zdroje:

http://www.psfk.com/2012/05/guiness-qr-code-pint-glass.html/
http://mashable.com/2012/05/21/glass-of-guinness-qr-code/ 

Jak citovat tento článek? 

POHŮNEK, Vojtěch. Nová sklenice na Guinness chce využít popularity QR kódů. Markething.cz [online]. [cit. 2012-05-22]. Dostupné z: http://www.markething.cz/nova-sklenice-na-guinness-chce-vyuzit-popularity-qr-kodu

Continue Reading

Autor je studentem Marketingové komunikace a PR. Působí jako internetový konzultant a vývojář. Zabývá se novými webovými trendy, sociálními sítěmi a gamifikací.

More in Marketing

To Top