Connect with us

Komunikace

Studentské spoty: Rekola

Po roční pauze byl znovu na MKPR vypsán předmět Kreativita v reklamní tvorbě vedený Mgr. Tomášem Mrkvičkou. Studenti si pro svou závěrečnou práci letos zvolili značku Rekola – český bikesharingový projekt, který je ikonický zejména díky svým růžovým kolům. Hlavním cílem kampaně bylo přimět stávající uživatele Rekol, aby jezdili častěji. Podívejte se, jak si studenti se zadáním poradili.

Každá jízda se počítá

Alžběta Zlochová, Martin Stanislav

Naším spotem jsme chtěli vyobrazit Rekola jako službu, která je nejen šetrná k životnímu prostředí a ušetří vám často peníze i čas, ale také jako způsob k tvorbě nových zážitků. Se sloganem „Každá jízda se počítá“ jsme se tedy odklonili od původního environmentálního meaningu a ukázali způsob, jak slogan hravě napasovat na příběh dvou mladých lidí, kteří se právě díky Rekolům seznámí. Hlavním cílem bylo akcentovat ve spotu co možná nejvíce emocí a předvést jistou absurditu pomyslného závodu, který spolu dvojice vede. Pokud bychom měli na spot větší budget, určitě bychom investovali do herců, protože ani jeden z nás neměl až doposud zkušenosti s jakýmkoli výkonem před kamerou. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat Šimonu Dubovi, který nám pomohl s produkcí.

Svět narůžovo

Eva Brázdilová, Karolína Ševčíková

Náš reklamní spot na Rekola vychází z insightu, že při jízdě na kole je svět hezčí, protože se nám pohybem vyplavují endorfiny. Metaforicky jsme tuto radost z jízdy vyjádřili růžovými brýlemi, které si vlastně nasazujeme pokaždé, když na kolo nasedáme. A protože jsou Rekola růžová, podařilo se nám v reklamním spotu kontrast mezi všedním dnem a jízdou na kole znázornit konkrétně růžovým filtrem. Problémem při realizaci bylo pouze velké množství herců, které jsme museli sehnat, ale díky skvělým studentům MKPR se podařilo reklamu natočit. S větším budgetem bychom určitě investovali do lepší techniky a rychlejšího vystižení hlavní myšlenky, i tak ale máme z výsledku radost.

Růžové konce

Ema Lujza Chudá, Filip Pavlíček

Zjistili jsme, že většina lidí jezdí na kole zejména proto, že je to pro ně určitá forma zábavy nebo relaxu. Hledali jsme tudíž silný komunikační koncept, který si tyto emoce přivlastní a spojí je s ikonickými růžovými koly. Nakonec jsme se vydali cestou milého láskyplného příběhu, ve kterém jsme pracovali s klišé odkazy, díky kterým se divák ve spotu snadno zorientuje. Jelikož reklama má cílit primárně na stávající zákazníky, snažili jsme se Rekolo zobrazit také jako součást každodenní rutiny.

Každý den je hned lepší s Rekolem

Kateřina Perůtková, Viktor Fridrich

Zadání znělo jasně – přimějte stávající uživatele Rekol, aby jezdili častěji.
My jsme si při výzkumu všimli důležitého detailu a to sice, že stejně jako jejich uživatelé, je i každé růžové kolo jedinečnou osobností s vlastním jménem a životem. Rozhodli jsme se dát kolům možnost, která jim doposud scházela, projevit se. Zapůjčili jsme jim tak hlasy, díky kterým nám mohou povyprávět o svých vlastních příbězích. Naším cílem bylo, aby se nad těmito příběhy stávající uživatelé zamysleli a pokaždé, když uvidí někde zaparkované růžové kolo, udělali radost novým zážitkem nejen sobě, ale i konkrétnímu Rekolu. To má vždy lepší den, když vás může svézt a nejraději by tak s vámi jezdilo klidně každý den.

I tvůj život může být jízda

Tereza Dejmková, Jaromír Astl

Ve spotu „I tvůj život může být jízda” jsme se opřeli o insight, že Rekola používáme zejména, pokud si chceme udělat život a cestu hezčí. V klipu sledujeme příběh dvou cestujících: jeden si pro cestu zvolí Rekola, druhý kombinace chůze a MHD. Toho čeká na cestě spousta trápení, zatímco Rekolaře čeká… no, jízda. Nejvtipnějším zážitkem asi bylo, když jsem prosil cizího pána, aby mi laskavě šlápl na nohu. Pokud bychom měli budget, určitě bychom se snažili o větší dramatizaci rozdílu mezi Rekolařem a obyčejným cestujícím. Zejména zdůraznit větší radost z jízdy na Rekole oproti patáliím každodenního života Pražana.
Kamera, produkce a střih: Radek Nový.

Nestíháš?

Veronika Kazimírská, Natálie Šputová

Naším záměrem bylo vsadit na silné vizuální prvky. Chtěly jsme, aby se motiv točících se kol opakoval v celém videu a nevšedním způsobem vyprávěl příběhy postav, které se na Rekole projely dříve.

Chtěly jsme ukázat také to, že Rekola se dají propojit i s MHD.  „Kluk, kterému ujel autobus, stihl díky Rekolu dojet na další zastávku a mezitím viděl všechno, co s Rekolem zažili lidé před ním.”

Nakonec jsme tvrdě narazily na to, že ani jedna z nás reklamu nikdy netočila. Chyběly nám zkušenosti s natáčením i střihem. Pochopily jsme, že nápady, které se nám zdály perfektní, nebylo tak jednoduché zrealizovat a navíc jich bylo na jednu reklamu moc. Náš spot můžete brát třeba jako špatný příklad a rada na závěr: nechte si na přípravu dostatek času a hlavně si to užijte!

Vystřihovánky

Julia Povýšilová, Jakub Neumann

Reklama má zdůrazňovat hravost, jelikož Rekola používají růžovou barvu, která nám přijde hravá. Ve spotu se objevuje „umělec”, který si představuje, jak kolem něj lidé neprojíždí jen na kole, ale například také na raketě nebo na koštěti. Spot tím ukazuje, že bychom se měli na svět dívat občas jinak.

Byl jsem osobně velmi mile překvapený, a až si dovolím tvrdit že nadšený, z prací studentů MKPR. Jejich videa mi dala nový pohled na to, jak hravá Rekola mohou být a jakými všemi způsoby na ně lze nahlížet. S každým videem si dala skupinka záležet, každé bylo jiné a originální. Děkuji za pozvání na hodinu!

Jan Střecha – Marketingové řídítko, Rekola

Jak citovat?

Stanislav, Martin. Studentské spoty: Rekola. THEIN, Filip, editor. In: Markething [online], 2022. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/studentske-spoty-rekola

Continue Reading

Student 2. ročníku MKPR na FSV UK. Samozvaný pivní znalec se slabostí pro hiking, mapy a politiku.

More in Komunikace

To Top