Connect with us

Marketing

Současné trendy content marketingu: Tesco lifestyle a Prima zmrzlina

Content marketing, neboli obsahový marketing není v oboru novinkou a přesto zažívá obrovský rozkvět. Dochází k nárůstu značek využívajících strategie založené na tvorbě vlastního obsahu, který má v současné době čím dál větší význam a vliv.

Formát se s dobou mění, mladá generace se pomalu stává závislou na vizualizaci a momentálně jsou v kurzu především youtubeři, bloggeři, různá videa, fotky a obrázky, a kdo nesleduje sociální sítě, jako by nebyl. On-line dnes najdeme téměř cokoliv a obsahové strategie toho plně využívají – je ale i mnoho těch, kteří ocení „staré dobré“ tištěné noviny a časopisy, a tak některé značky přichází právě s touto přidanou hodnotou. V rámci obsahového marketingu tedy vzniklo a nadále vzniká mnoho internetových stránek, blogů i tištěných periodik. Na některé z nich se v následujícím článku podíváme.

Obchodní řetězce v kuchyni

Za zmínku stojí aktivita obchodních řetězců, které se výzvy v podobě obsahové strategie v nejednom případě zhostily se vší parádou. S content marketingovými aktivitami začal na českém trhu řetězec diskontů Lidl, který již před dvěma lety spustil kampaň ve stylu kuchařského souboje dvou šéfkuchařů – Romana Pauluse a Marcela Ihnačáka, ve které zároveň interagoval s veřejností pomocí hlasování. Jako dobrá volba se také ukázalo vsadit na Markétu Krajčovičovou, v té době již známou z televizního pořadu Božské dorty od Markéty, jako na dvorní cukrářku Cukrárny Lidl.

35e1b8afa7-o kucharzach blog wpis (1)

Lidl rychle následovaly další řetězce, jako například Billa s magazínem Gusto a Albert, který dokonce změnil design webových stránek do podoby on-line kuchařky. Recepty vychází také ve formě tištěného měsíčníku Albert v kuchyni.

Po hlavě se do tvorby obsahu vrhlo Tesco a spustilo tematické on-line magazíny, tištěný čtvrtletník, stylizovaný spíš lifestylově a především webové stránky on-line receptů, které navíc přímo obsahují odkazy na on-line prodej potravin. Tesco má také vlastní on-line hru, ve které si každý může vytvořit svůj malý obchod.

tete

Pozadu nezůstal ani řetězec Penny s projektem „Vaříme a hrajeme si s…“, který je originální tím, že nabízí rozdělení receptů podle krajů a snaží se tak přiblížit jednotlivým oblastem. Novinkou je Penny live – rádio spuštěné 18. února, které bude nyní doprovázet nákupy ve všech prodejnách Penny na území republiky.

Nutno podotknout, že všechny zmíněné kuchařské kampaně samozřejmě odkazují na zboží v akci. Je možné, že podobné obsahové magazíny z malé části funkčně nahradí běžné akční letáky?

Současným hitem je přímé propojení obsahového marketingu s e-shopy. Internetový obchod Rohlik.cz má už nějakou dobu na své stránce recepty, které se soustředí především na zdravou výživu, raw, vegetariánská a veganská jídla. Podobné kampaně chystají i dva další weby – Košík.cz už má na svých stránkách upoutávku a k plánované kampani Kolonial.cz se vyjádřila Michaela Papežová ze společnosti Rocaway, která e-shop provozuje:

Zahájili jsme spolupráci s foodblogery a výživovými poradci, kteří nám budou pomáhat s obsahem.  Samotnou sekci ale bereme jen jako jeden kanál, chceme našim zákazníkům být blízko, takže sázíme i na další kanály, jako jsou sociální sítě, eventy nebo tištěný magazín.

Záznam celé obrazovky 24. 2. 2016 211720

Prima obsah

Na recepty vsadila i Prima, která už delší dobu vydává magazín a kuchařky Prima Fresh a v současnosti spouští několik dalších obsahových projektů. Společnost se rozhodla zaštítit marketingové a PR aktivity svých klientů nově založenou agenturou Solootions, což se jí pravděpodobně vyplatí – podle marketingového ředitele Aleše Pýchy bude letošní obrat Solootions v řádech několika desítek milionů korun.

solootions

Kromě zakázek pro klienty se bude agentura soustředit na vydávání časopisů, knih, merchandising, pořádání festivalů, konferencí a dalších eventů, mezi které by měl přibýt například Love Run, tedy běh pro zamilované, a festival zaměřený na youtubery. Nově vzniká i časopis „Primáček“ navazující na ranní pásmo Primy určené dětem – cílí tedy na děti ve věku 6 až 10 let a na jejich rodiče. Poprvé by měl vyjít v březnu pod hlavičkou nakladatelství Egmont. Brand zachází ještě dál a zahrnuje několik postaviček a Primáčkovu zmrzlinu určenou pro český i slovenský trh.

Desktop6

Obsah o obsahu

Vlně obsahových aktivit neunikla dokonce ani knihkupectví a palec nahoru si zde zaslouží knihkupectví Martinus, které se svými aktivitami už déle situuje do pozice love brandu. Již před časem spustilo vlastní youtube kanál, na kterém jsou k nalezení pravidelné seriály jako Knižní Baví/Nebaví, #martinusaciradi, nebo Nejlepší knihy měsíce.

ARVE Error: need id and provider

Pokud jste i po zhlédnutí stovek receptů a konzumaci Prima zmrzliny lační po dalších, obsahem napráskaných médiích, můžete si prolistovat Costa Coffee Times, magazín Bubbleology nebo časopis ZOOTu.

V tomto článku je zmíněn jen zlomek všech content marketingových aktivit a je jisté, že budou i nadále přibývat. A jsou všechny takové aktivity efektivní? Receptář obchodu s potravinami je docela snadno pochopitelný a většina z nás jistě zaznamenala, že jsou podobné weby a magazíny velmi oblíbené. Na druhou stranu si ale neumím představit, jak článek o „11 důvodech, proč jsou moderní kavárny na prd“ nebo „Pivní citáty“ přesvědčí mladé lidi k volbě telefonního operátora. Nicméně přes všechny pochyby to nějaký smysl mít musí, protože Vodafone magazín Čilichilly je hojně sledovaný a oceňovaný. Podle agentury Millward Brown budou content marketingové kampaně letos jedním z hlavních témat marketingové digitální komunikace a my se budeme těšit, čím nás ještě firmy překvapí.

Jak citovat tento článek?

URYCHOVÁ, Charlene. Tesco lifestyle a Prima zmrzlina: současné trendy content marketingu. Ondřej SÝKORA, editor. In: Markething [online],  2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/soucasne-trendy-content-marketingu

Zdroje

https://gusto.billa.cz

http://www.mediar.cz/prima-zavadi-pro-marketing-znacku-solootions/

http://www.mediar.cz/penny-spousti-radio-favorit-otvira-showroom/

http://www.mediaguru.cz/2016/02/content-marketing-pomaha-obchodnim-retezcum/#.Vs2X3pzhDDd

http://nejlepsi-casopisy.cz/portfolio/chili/

http://soutezfenix.cz/wp-content/uploads/2015/04/fenix-vysledky.jpg

http://www.tescorecepty.cz/

http://www.varimeahrajemesispenny.cz/

Zdroje obrázků

Zdroj náhledového obrázku: https://www.leadboxer.com/blog/content-marketing-will-replace-traditional-advertising/

http://zena-in.cz/media/2016/01/26/tete.jpg

http://kuchynelidlu.cz/img/img/PosterLarge/35e1b8afa7-o%20kucharzach%20blog%20wpis.jpg

https://www.kosik.cz/jiz-brzy

http://www.mediaguru.cz/2016/02/marketing-primy-zajisti-solootions-uvede-casopis-ci-zmrzliny/

Continue Reading

More in Marketing

To Top