Connect with us

Marketing

Sexy liga byla málo sexy

V sobotu 25. února se v pražské Tipsport areně konal první turnaj projektu SEXY LIGA. Organizátoři slibovali velkolepou show a spojení sportu a zábavy. Sobotní večer se v tomto duchu však nesl jen z malé části. Sex prodává téměř cokoliv a ve sportu to platí dvojnásobně, zejména v tom ženském. O tom, že nejznámější sportovkyně neznamená nejlepší, nás jako jedna z prvních přesvědčila Anna Kurnikovová. Tak proč neudělat sportovní sérii založenou na atraktivních ženách a atraktivním sportu? Navíc když jsou podobné akce úspěšné v zahraničí…

Sexy liga nebo koncert Dary Rollins?

Pod značkou Sexy liga se skrývá série turnajů v rugby s upravenými pravidly, ve které soupeří osm dívčích týmů. Hráčky prošly castingy a musely kromě sportovních předpokladů splňovat i jisté ideály krásy. Všechny účastnice pravidelně trénují, aby divákům kromě svých těl předvedly i patřičné sportovní výkony. Sexy liga měla dobré komunikační pokrytí, solidní PR a diváky lákaly i předturnajové eventy a outdoorová reklama.

Plakáty na první turnaj však působily spíše jako reklama na koncert patronky soutěže Dary Rolins. Z nepochopitelných důvodů na nich je sdělení Sexy ligy to nejméně viditelné. Žádné nápadité a netradiční vizualizace v předzvěsti slibované velkolepé show jsme se tedy nedočkali. Přitom v tomto případě bez korporátních omezení a pruderních klientů by se jistě mohla popustit uzda fantazii…

 

 

Před samotnou akcí byla velmi sympatická aktivita na oficiálním youtube kanálu, kde videa zaznamenala přes 300 tisíc shlédnutí. Fanoušci zde mohli najít videa ze zákulisí, oficiální spoty, profily hráček i rozhovory s účinkujícími zpěváky. Navíc zde byla dobře dokumentovaná propagační činnost jednotlivých týmů a Sexy ligy (např. týmy na bruslení, v aquaparku apod.). Některá videa byla pěkně natočená, některá byla naprosto nezajímavá po technické i obsahové stránce, ale vévodily jim krásné slečny. A o to šlo.

ARVE Error: need id and provider

 

Snaha o maximální využití youtube kanálu se rozhodně cení (množství příspěvků mohou závidět všechny sportovní týmy u nás, pro které youtube zatím téměř neexistuje), ale chyběl tam charismatický a vtipný průvodce, kterých náš malý internetový rybník nabízí vcelku dost. Nejsledovanějším videem byla naprosto nezajímavá padesátivteřinová pozvánka, kde na akci zval znuděný Rytmus. Jeho jméno je však magnetem na kliky, a proto toto video mělo přes 10 000 shlédnutí.

ARVE Error: need id and provider

 

Týmový merchandise neznámých týmů

Aktivní komunikace probíhala i na facebooku, kde se po prvním turnaji stránka Sexy ligy blížila ke 3000 fanouškům, což je téměř o třetinu více, než má stránka Rugby.cz – nejsledovanější stránka i web tohoto sportu. Fanoušci zde mohli najít fotografie hráček, odkazy na videa i organizační informace k turnajům.

Kromě stránky ligy jsou vytvořeny i stránky jednotlivých týmů. Zdá se, že na spojení identity s jednotlivými týmy organizátoři vcelku vsadili. Na webu ligy je i výzva ke sponzorování a mediálnímu partnerství jednotlivých týmů. V Tipsport areně se dokonce prodával týmový merchandise, ale proč bychom si měli koupit čepici nebo triko s nic neříkajícími logy týmů nám zůstalo utajeno a vtipných drobností na památku za přijatelnou cenu jsme se nedočkali. Navíc v tomto případě nešlo o fandění určitému týmu, ale o zážitek ze hry i celého večera. To se potvrdilo i na facebooku, kde má nejpopulárnější tým lehce přes 300 fanoušků. Navíc je na první pohled jasné, že hráčky si stránky týmů neobsluhují a žádné větší spojení s týmem na nich kromě fotek nenajdeme.

Jak se organizátoři snažili nic nepodcenit v online komunikace před akcí, po turnaji to bylo fiasko. Fakt, že ani 72 hodin po prvním turnaji, o kterém psaly zpravodajské portály i deníky, oficiální web, facebook ani youtube nenabízely žádné výstupy, si dokážeme vysvětlit jen hodně bujarou after party.

Videa a fotografie jsou přitom velice poutavé a zvláště v tomto případě mohou navnadit nejednoho potencionálního diváka dalších turnajů. Další komunikace s fanoušky však nikoho bezprostředně po turnaji, o kterém se všude psalo, trestuhodně nezajímala.

 

Tomáš Houska, freelancer, velký fanoušek PR, marketingu, facebooku, sportu a všech věcí, které je spojují.  Twitter: @TomasHouska

 

Jak článek citovat?

HOUSKA, Tomáš. Sexy liga byla málo sexy. Markething [online]. [cit. 2012-03-xx]. Dostupné z: http://www.markething.cz/sexy-liga-byla-malo-sexy

Continue Reading

Freelancer, velký fanoušek PR, marketingu, facebooku, sportu a všech věcí, které je spojují. Twitter: @TomasHouska

More in Marketing

To Top