Connect with us

Konference

S velkou mocí textu přichází i velká zodpovědnost. CopyCamp 2016

Po dalších 9 měsících se vrací konferenční dítko agentury H1.CZ – CopyCamp. Letošní, s podtitulem Copy pod mikroskopy, se konal v prostorách kina Dlabačov a dlouho před svým začátkem hlásil vyprodáno. Jaká byla akce, kde na místě lovila svou příští copywriterskou hvězdu třeba i Bageterie Boulevard?

Konferenci otevřeli zástupci pořádající H1, konkrétně Filip Kahoun, který se věnoval významné roli emocí nejen v copywritingu, ale v celém lidském rozhodovacím procesu a marketingu všeobecně. Zazněla tedy v podstatě již klasická poučka o tom, že si nekupujeme značky, ale pocity, které v nás vyvolávají. Stejně tak první řečník poukázal i na fakt, že emoce v psaní obecně hrají prim, což dokládá bulvárem dominovaný žebříček čtenosti deníků v jakékoliv západní zemi.

Na Kahouna z opačného, tedy velice neemotivního a analytického soudku, navázal Luboš Květ. Ten prezentoval 6 základních metrik pro sledování efektivity, popularity a dalších aspektů textů. K metrikám navíc všem účastníkům přidal odkaz na stažení skriptu pro jejich měření, který lze vložit rovnou do kódu webových stránek. Nevídaně užitečné.

Poté již se svou informačně nabitou prezentací naplnili zápisníky posluchačů Pavel Ungr a Jan Kvasnička. Jejich vlastní pojem SEOUX, tedy spojení uživatelského prostředí a optimalizace pro vyhledávače skrze klíčová slova, doplnili o nálož konkrétních rad a tipů. Například o tom, že informovat nakupujícího na eshopu o tom, kdy produkt odešlete, ho nezajímá ani zdaleka tolik, jako kdy se k němu reálně dostane.

Dopolední blok poté zakončila dvojice improvizátorů – Andrea Moličová a Tomáš Jireček – svým vyprávěním o tom, jak pomoci nápadům, když nejdou a jsou potřeba hned. Což názorně předváděli a rozváděli dál v odpoledních workshopech improvizace.

Odpolední blok odstartoval Martin Brablec z Obsahové agentury s prezentací o tom jak se nejen poprat s psaním textů pro nudná nebo nezajímavá zadání, ale jak jsi takové případy přímo osvojit skrze vcítění se do klienta. Protipól nudných zadání představoval Tomáš Houska z Českého olympijského výboru, který podal vlastní svědectví o tom, jak ČOV skrze sociální sítě Českého olympijského týmu zaskočilo celou Evropu vysokou mírou fanouškovského engagementu. V čem tkví tajemství? V osobním a neformálním přístupu. Místo oficiálních a kvalitních fotek se postují fotky z mobilů focené v zákulisí. Místo 700 lajků jich mají 20 000.

O svém každodenním hledání štěstí a obsahu pro svůj Šťastný blog vyprávěla šéfredaktorka časopis Moje psychologie Barbora Šťastná a odpolední blok zakončil poučnou prezentací o legislativním rámci copywritingu Pavel Kropáček. Jeho prezentace vyvolala také asi nejrozsáhlejší diskuzi.

Závěr patřil osobním záležitostem.  V prvním případě osobnímu rozvoji skrze ústa šéfredaktora serveru MitVseHotovo.cz a školitele technik GTD Daniela Garmota. A jaká je tedy cesta k produktivitě? Dlouhá, těžká, po schodech po pyramidě až do oblak a prý stojí za to. A úplným závěrem bylo vyprávění o osobním boji Janka Rubeše s pražskými taxikáři, které navzdory své smutné podstatě velice zábavnou formou uzavřelo celou konferenci.

Copycamp nabídl svým účastníkům velice komplexní informační nálož pro zdokonalení copywriterských schopností. Od samotného plánování, přes impulzy k psaní a kreativitě, až po analyzování efektivity vytvořených textů, a přihodil i nějakou tu porci zábavy. Zkrátka povedená akce.

Jak citovat tento článek?

ROMAŇÁK, Adam. S velkou mocí textu přichází i velká zodpovědnost. CopyCamp 2016. Kristýna KALOUSOVÁ, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/s-velkou-moci-textu-prichazi-i-velka-zodpovednost-copycamp-2016

Continue Reading

Editor a zpravodaj ze zákoutí nejen marketingových konferencí a eventů. Že my už jsme se někde viděli!

More in Konference

To Top