Connect with us

Komunikace

PIAF 2017: Osmý ročník se zaměřil na sport a influencery

Ve dnech 23. a 24. se v podzemních prostorách Veletržního paláce v Praze zase po roce uhnízdil marketérům už dobře známý růžový origami ptáček. Uskutečnil se zde totiž už osmý ročník mezinárodní marketingové konference Prague International Advertising Festival neboli PIAF. Odborníci, agentury a všichni marketingoví nadšenci se mohli těšit na marketingem a reklamou nabité dva dny, kterým opět vládla růžová barva.

Celý festival byl již tradičně rozdělený do dvou bloků s rozdílnými tématy. První den se věnoval sportovnímu marketingu, tématem druhého dne byli Hrdinové, ikony, influenceři, opinion leadeři.

Proč jste letos zvolili právě témata Sport a Influenceři?
,,Sport je velké téma, které by si zasloužilo vlastní konferenci. V cizině to tak je. U nás bylo historicky několik pokusů, ale většinou se neudržely. Věřím, že jsme loni zahájili tradici, která má naději. Jsme v tomto oboru dost pozadu za světem. Téma druhého dne je vždy těžké stanovit. Musí být specifické a přitom ještě dost široké, aby zaujalo celou odbornou veřejnost. Nevím, jestli téma hrdinů dokázalo oslovit každého, ale program rozhodně nenudil.‘‘  Marek Hlavica, ředitel PIAF

Ředitel PIAF Marek Hlavica zahajuje konferenci

První den se řečníci z celého světa věnovali tématu Sport. Konferenci zahájil Kristian Gotsch, švýcarský řečník, který nám nastínil, jak rozumět svým fanouškům a popostrčit je k akci.

Ještě před obědem jsme si mohli poslechnout Marka Tesaře, jenž donedávna vedl marketingový tým Českého olympijského výbor. Marek přiblížil divákům, jakou strategii zvolil Český olympijský výbor, když přišel na trh s unikátním T-Mobile olympijským během, který nejenže pomáhá lidem dbát o své zdraví, ale také směřuje část z registračních poplatků na charitativní činnost České olympijské nadace. Ta podporuje dětí, které nemají dostatek finančních prostředků na sportování. Inspirativní informací bylo pro diváky také 5 základních kroků při budování silného sportovního eventu, o něž se s námi Marek Tesař podělil: 1. Persuade the client. 2. Find uniqueness. 3. Persuade organizers and runners. 4. Solid financial model. 5. Kick off. Věříme, že tento model je možné použít i v jiných odvětvích marketingu.

Marek Tesař nám představil projekt T-Mobile Olympijský běh

Sportovní blok se točil hlavně kolem fotbalu

V prvním dni jsme si mohli poslechnout i jména jako Philip Mitchelson, který prezentoval, v čem je unikátní projekt Copa90, jenž vytváří virtuální domov pro fotbalové fanoušky na celém světě, a jak přistupuje k marketingu neobyčejným způsobem.

“2 brands chase a ball for decades, but at the end football always wins.” Takhle přeformuloval slavný výrok Garyho Linekera další speaker Karl Lusbec a elegantně tak shrnul nekončící válku mezi značkami Adidas a Nike o pozici leadera na fotbalovém trhu. Na příkladu těchto dvou významných brandů nám Karl vysvětlil, jak důležité je udržet si tón komunikace a že i takoví velikáni jako Adidas a Nike využívají ambush marketingu.

První den zakončil svým svěžím a vtipným přednesem marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje a Pivovaru Topvar Grant McKenzie, který mluvil o tom, proč je důležité nehledět jen na profit, ale hlavně na přízeň lidí, nebo také o hledání vlastního příběhu pro slavnou Plzeň. Své vystoupení zakončil větou “In Marketing it’s good to be passionate but not emotional.”

Grant Mckenzie o jeho zkušenostech v Plzeňskom Prazdroji

Tématem každoročně oblíbených Shots in Dark byly tentokrát faily aneb ,,jak se to nedělá/co nedělat‘‘, kde nám významná jména marketingu v čele s ředitelem celé PIAF konference Markem Hlavicou vyprávěla o jejich profesních přešlapech a o tom, jak se z nich můžeme poučit i my.

Influenceři, youtubeři, vloggeři či hrdinové: Druhý den byl vskutku pestrý

Druhý den se nesl v duchu velmi aktuálního tématu influencerů, hrdinů a opinion leaderů. Problematice youtuberů a reklamy se konference nemohla vyhnout, již na začátku dne jsme tak mohli na pódiu zastihnout populárního Jirku Krále s bratrem Petrem, kteří nám řekli co je na práci s Youtube to nejtěžší a proč tento fenomén není pro každého.

Jirka a Petr Králové

Brian Cox aka The Travel Vlogger následně mluvil o tom, jak se stát influencrem a kdo to vlastně influencer je. Taktéž nám představil svůj nový projekt, kde prozkoumá krásy Česka na kole a vytváří tak netradiční cestovatelská videa právě z naší země.

“Never meet your heroes.” Tak zněl název přednášky Tonyho Hardcastla o rozdílu mezi tím, jak se vlivné osobnosti prezentuji navenek a jak se s nimi ve skutečnosti spolupracuje. Dozvěděli jsme se mimo jiné, že David Backham je zlatíčko, a že nejhorší pořízení je naopak, k našemu velkému překvapení, s úspěšným komikem a miláčkem Britů Rowanem Atkinsonem.

Velmi zajímavým řečníkem byl také Jai Kotecha z londýnského Ogilvy, který nám přiblížil, jak správně pracovat s influencery a proč je důležité, aby sám influencer danou značkou žil. Ani ty nejvlivnější osobnosti přitom nejsou výjimkou. Velké značky někdy vyhazují peníze kvůli kontraktům s hvězdami typu Justin Bieber či Oprah Winfrey, přestože tito influenceři nemají k jejich značce žádný vztah (Justin spolupracuje s Adidas, přitom nosí oblečení Nike.

Jai Kotecha z Londýnskeho Ogilvy

Přestávky obou konferenčních dnů zpestřila výstava aktivačních agentur AKA, která v předsálí Studia hrdinů nabídla všem návštěvníkům několik stánků s virtuální realitou nebo fotokoutek s úžasným Sharingboxem. Jelikož je PIAF primárně reklamní konferencí, nemohl chybět ani Smarty drink, protože #onbaví. Z doprovodných vychytávek však musíme nejvíc ocenit hravý detail v podobě laserové aplikace při vstupu do podzemních prostor.

A hlavní cenu získává…

Během konference se v kuloárech samozřejmě probíralo, kdo získá letošní Grand Prix, totiž hlavní cenu celé PIAF soutěže. Porota, v níž zasedlo 10 porotců z devíti zemí vedených Ricardem Distefanem z Heimat Werbeagentur GmbH, se nakonec rozhodla udělit hlavní cenu britské agentuře Saatchi & Saatchi za její kampaň Sea Hero Quest pro operátora Deutsche Telekom. Výsledky všech kategorií najdete na webu PIAF.

Celé předávání cen se neslo v příjemném duchu

Po vyhlášení výsledků následovala after party celého festivalu, kterou si i tým dobrovolníků z naší redakce pořádně užil.

A jak to viděl ředitel PIAF Marek Hlavica?

Jak hodnotíte 8. ročník konference PIAF?
,,Organizačně to byl nejlépe zvládnutý ročník. Svůj podíl na tom měli i dobrovolníci za Markething. Co se účasti týče, slabší návštěvnost prvního dne bychom mohli přičítat velmi komplikované situaci v oblasti sportu. Sportovní svazy se dozvěděly, že dostanou slíbené dotace od státu, na kterých jsou závislé, až den po PIAF. V takové situaci je těžké investovat do vzdělání.”

Máte už teď v hlavě témata pro příští ročník?
,,Kdepak. Obor se tak rychle posunuje, že s dnešním tématem bychom mohli být za rok out-of-date. Představy krystalizují až na přelomu roku.” 

My jsme s konferencí již tradičně velmi spokojeni a už teď se těšíme na příští ročník.

Redakce Markethingu na afterparty

Zdroje obrázků

http://www.piafawards.com/conference/gallery

https://scontent.fprg1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18595225_10155238262317456_5297551377697898247_o.jpg?oh=ec6fe3caa93168dabf31472a94e3ec77&oe=59A4DEBE

https://scontent.fprg1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-0/p640x640/18700846_10155241746947456_6664233032805304715_o.jpg?oh=8f240958bbe2fcf878d70746beb30f58&oe=59E7E68D

https://scontent.fprg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18664326_10155242933622456_8394281016583161795_n.jpg?oh=86000421091d170e028cc4260d583025&oe=59ABAB12

Jak citovat tento článek?

HEGYIOVÁ, Hana. PIAF 2017: Osmý ročník se zaměřil na sport a influencery. Marek HÁŠA, editor. In: Markething [online], 2017. Dostupné z: https://markething.cz/piaf-2017-osmy-r…rt-a-influencery

Continue Reading

Slovenka študujúca v Prahe 3.ročník Marketingovej komunikácie a PR na FSV UK. Rada organizuje akcie a pomáha kde sa len dá.

More in Komunikace

To Top