Marketing
Petra Kvitová smečuje za UniCredit Bank
Hlavní tváří nové kampaně UniCredit Bank se stala současná světová tenisová trojka Petra Kvitová. Nebudou marketingové aktivity příliš brzdit Kvitové kariéru a nezabrání jí tak ve vzestupu na vrchol tenisového žebříčku? Dle Václava Klause se tak může dít již teď.
Po loňském úspěchu Petry Kvitové na Wimbledonu, Turnaji mistryň a Fed Cupu se dalo očekávat, že její marketingový potenciál budou chtít využít i jiné společnosti, jež nemají přímou spojitost s Českou sportovní. Po světové trojce sáhla UniCredit Bank. Tomuto spojení se ovšem nelze divit, neboť zmiňovaná banka je dlouholetým partnerem prestižního mezinárodního tenisového turnaje mužů ATP, UniCredit Czech Open a také prostějovského tenisového klubu.
Televizní kampaň s podtitulem „Jednou jste dole, jednou nahoře. S námi zvládnete obojí.“, propaguje nový spořicí účet PRIMA. Petra Kvitová se zatím představila ve dvou reklamních spotech. Ten první buduje image značky, druhý se již zaměřuje na produkt jako takový. Spoty naplňují obsahovou i vizuální podobu moderního sportovního marketingu. Rychlé a zřejmé porovnání nalezneme například v reklamách s Rogerem Federerem – až na hlavního protagonistu, potažmo protagonistku, nás mnoho rozdílů opravdu nečeká. V prvním z nich je divák upoután atraktivním přechodem ze slow motion do dynamické hry, kdy je podání podkresleno výpovědí, která trefně koresponduje s hlavním sloganem. Druhý spot se snaží být poněkud humornější. Jméno Jelena Šarpejova se nápadně podobá jménu světové dvojky Marii Šarapovové. Spolupráce mezi tenistkou a bankou je dále komunikována na webových stránkách a na sociálních sítích.
I prezident Klaus se vyjádřil
K nynějším marketingovým aktivitám Petry Kvitové se vyslovil i prezident Václav Klaus. Svým vyjádřením pro televizi Nova se však dostal do křížku s Miroslavem Černoškem, manažerem tenistky, a potvrdil tak známé pravidlo, že je schopen se vyjadřovat kdykoli k čemukoli. A která slova management Kvitové pobouřila?
„Myslím, že řada z nás, kteří tenisu docela rozumíme, jsme se zděsili, jak se Petra Kvitová po svém vítězství dostala do spárů lidí, kterým šlo hlavně o to, aby ji začali marketingově využívat. Jezdila z jednoho televizního přenosu do druhého, z jedné návštěvy na druhou. (…) Pokud takhle chce někdo získat co nejvíc peněz ve velmi krátkém časovém období, tak to Kvitovou zahubí.“
Prezident Klaus by si měl ale nejdříve zamést před vlastním prahem. Byl to právě on, kdo vyžadoval návštěvu Kvitové na Hradě po jejím úspěchu ve Wimbledonu. Miroslav Černošek prezidentovi oponoval, že „Petřin marketing je dělán s citem“ a že pokud by byl dopad marketingových aktivit Petry tak děsivý, jak prohlašuje pan prezident, tak by na konci sezóny nevyhrála Fed Cup a Masters. Zároveň dodává, že sportovní prohry z poslední doby nemají s marketingovými aktivitami nic společného, ale že jde o zdravotní potíže.
Co říci závěrem? Za redakci přejeme Petře brzké uzdravení, mnoho štěstí při dalších turnajích, především pak na letní olympiádě v Londýně. Panu prezidentovi pak vinšujeme rychlý pohyb na amatérských dvorcích a topspin s rotací vskutku ďábelskou.
Zdroje:
http://www.sportbiz.cz/2012/03/marketing-petry-kvitove-uspech-nebo-jeste-ne/
http://www.unicreditbank.cz/cz/uvod.html
Jak citovat tento článek?
KARASOVÁ, Kamila. Petra Kvitová smečuje za UniCredit Bank. Markething [online]. [cit. 2012-04-16]. Dostupné z: http://www.markething.cz/petra-kvitova-smecuje-za-unicredit-bank