Connect with us

Komunikace

Pepsi, Nike, Lexus i Toyota se vrací do budoucnosti

21.říjen 2015. Zcela zásadní datum pro fanoušky Martyho McFlye, výstředního doktora Emmeta Browna a vozu DeLorean DMC-12 se zabudovaným strojem času. Tito hrdinové filmu Návrat do budoucnosti II odcestovali do tohoto říjnového dne a spatřili budoucnost. Jak moc se liší od naší současnosti?

Legendární trilogie Návrat do budoucnosti je jedním z nejoriginálnějších a nejoblíbenějších sci-fi filmové historie. Vysvětlila veřejnosti problémy s cestováním v čase a celé jedné generaci ukázala, jak vypadal svět za mládí jejich rodičů i jak jednou budou žít jejich děti. V Návratu do budoucnosti II, který byl v roce 1989 natočen jako pokračování veleúspěšného prvního filmu, Steven Spielberg v roli producenta a režisér Robert Zemeckis vytvořili svůj vlastní obrázek budoucnosti a učinili tak předpověď, jak by svět mohl v roce 2015 vypadat.

Ve snímku mohou diváci spatřit spoustu zábavných vymožeností od létajících aut, přes oblečení s automatickou úpravou velikosti až po instantní pizzu. Některé z nich už dnes skutečně existují a na další si budeme muset ještě počkat. Pár divácky velmi oblíbených vynálezů už ale klepe na dveře. Můžeme se tak těšit na futuristickou láhev od firmy Pepsi. Nike uvede samozavazovací boty, Lexus vyvinul létající skateboard a Toyota zase vytvořila první auto, které jezdí na vodík.

Firmy si uvědomují, jak obrovskou základnu fanoušků má tento kultovní sci-fi trhák. Jen dvě hlavní fanouškovské skupiny na Facebooku mají dohromady téměř 7 milionů členů a na internetu najdete velké množství událostí a odpočtů spojených s datem 21. října 2015. Už jen to dává příslib virálního úspěchu projektům spojeným s touto filmovou trilogií. Proto firmy probouzí oblíbené filmové rekvizity k životu, což může vylepšit jejich image a pomoci v boji proti konkurenci.

bttf2_3478174a

Pepsi přináší futuristické lahve

Jedinečnou lahev Pepsi Perfect, která Martymu přiletí v kavárně přes pneumatickou hadici, můžete vlastnit i vy. Nečekejte žádnou novou příchuť, to výjimečné spočívá v tvarech a také v ceně. Kombinuje totiž minulost s futurismem a bude stát symbolicky podle letošního roku 20 dolarů a 15 centů. Cena se může jevit jako přehnaná, ale sběratelská hodnota tohoto kousku ji mnohonásobně převýší. Jedná se totiž o limitovanou edici, což znamená, že do prodeje se dostane pouze 6500 kusů.

Jelikož se jedná o produkt budoucnosti, rozhodla se společnost svůj nápoj ve speciálních lahvích distribuovat moderní cestou, tedy jen přes sociální sítě – právě tam zjistíte, kde lahev můžete získat. Pepsi využila toho, že Marty s doktorem Brownem cestovali v čase právě do 21. října 2015, a tak přesně v tento den jde limitovaná edice do prodeje, protože “The Future is Now”, jak zní slogan Pepsi Perfect.

ARVE Error: need id and provider

Budeme nosit samozavazovací boty Nike

Sci-fi boty se samozavazovacími tkaničkami. Takové ve filmu nosil Marty McFly a fanoušci po nich touží již přes dvacet pět let. Vypadá to, že jim jejich sen splní sportovní gigant Nike, který chce také marketingově využít již zmiňovaný rok 2015 a do konce tohoto roku uvést na trh chytré tenisky Nike Air Mag. Mají stejný vzhled jako ikonické sneakersky z filmu a samozřejmě nechybí mechanismus samozavazování, který si společnost nechala patentovat již v roce 2010.

nike_air_mag

 

ARVE Error: need id and provider

Létající skateboard už je na světě díky Lexusu

Kromě výše zmíněných samozavazovacích bot patří mezi nejoblíbenější filmové vynálezy bezesporu létající skateboard, zvaný hoverboard. Fanoušci tolik toužili po vlastním hoverboardu, že internet zaplavili nejrůznějšími meme s texty “I want my hoverboard”. Japonská automobilka Lexus vyslyšela jejich přání a stvořila skutečný létající skateboard. Ten je tvarově podobný klasickému skateboardu, jen jeho deska je výrazně tlustší a vznáší se nad zemí ve výšce asi 5 centimetrů. Je obdařen dvěma zásobníky s tekutým dusíkem a k magnetické levitaci dochází ve spojení se silnými magnety na povrchu dráhy. Bohužel toto zařízení nebude ještě přístupné pro komerční účely, takže si zatím musíme vystačit jen s videi od Lexusu.

i-want-my-hoverboard-t-shirt-cottonfactory-1

 

ARVE Error: need id and provider

Nové auto od Toyoty jezdí na vodík

Filmový vůz DeLorean DMC-12 se zabudovaným strojem času, do kterého stačí vhodit odpadky, aby jezdil, nadchl diváky po celém světě. Ať se to může zdát neskutečné, podobné auto spatřilo světlo světa. Sice nemá stroj času, ale jezdí na vodík, což znamená, že za jízdy neprodukuje žádné emise oxidu uhličitého ani jiné škodlivé látky. Jedná se o Toyotu Mirai, první sériově vyráběné a běžně prodávané auto na vodík na světě. Mirai, japonsky “budoucnost”, předznamenává podle automobilky Toyota novou éru automobilů. Navíc Toyota učinila chytrý krok a do své reklamní kampaně zapojila herecké hvězdy trilogie Návrat do budoucnosti Christophera Lloyda a Michaela J. Foxe.

back-to-future-toyota-hed-2015u

 

ARVE Error: need id and provider

Návrat do budoucnosti opět v kinech

Pokud chcete zhlédnout první a druhý díl kultovní trilogie Návrat do budoucnosti na velkém plátně, tak máte příležitost. Jelikož se 21. října slaví návštěva doktora Browna a Martyho McFlye v roce 2015, tak vybraná kina přichystala pro fanoušky opětovná promítání. Přestože futurologické předpovědi nemusí být vůbec přesné, tak ale jedno je jisté. Tyto filmy si užijete!

 

Jak tento článek citovat?

ZELINKOVÁ, Petra. Pepsi, Nike, Lexus i Toyota se vrací do budoucnosti. Vojtěch MATĚNA, editor. In: Markething [online],  2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/pepsi-nike-lexus-i-toyota-se-vraci-do-budoucnosti

 

Zdroje

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/toyota-reunites-doc-brown-and-marty-mcfly-promote-its-new-hydrogen-fuel-cell-car-167556

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-evropska-premiera-vodikoveho-auta-toyota-mirai

http://www.usatoday.com/story/money/2015/10/05/pepsi-perfect-back-to-the-future/73224922/

http://www.forbes.cz/marty-mcfly-se-vratil-do-budoucnosti-a-pepsi-slavi-futuristickou-lahvi/

http://www.lexus-int.com/amazinginmotion/slide/?gclid=CIny647LzMgCFUcUwwod_n8IzA

http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/top-10-inventions-back-future-6651722

http://www.lidovky.cz/budeme-nosit-boty-jako-z-filmu-navrat-do-budoucnosti-f9x-/design.aspx?c=A150227_135959_ln-bydleni_toh

http://www.businessinsider.com/back-to-the-future-nike-mag-with-power-laces-to-launch-in-2015-2015-1

Zdroje obrázků

Zdroj náhledového obrázku: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/10/pepsiperfect-930×420.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03478/bttf2_3478174a.jpg

http://cdr.cz/sites/default/files/styles/large/public/nike_air_mag.jpg?itok=phiZbOWW&c=ef171ac2f675acb65db1148d6c137ca8

http://www.adweek.com/files/imagecache/node-detail/2015_Oct/back-to-future-toyota-hed-2015.jpg

http://t-shirtguru.com/product-images/i-want-my-hoverboard-t-shirt-cottonfactory-1.gif

Continue Reading

Studentka 2. ročníku MKPR na FSV UK a šéfredaktorka Markething.cz. Nenapravitelná optimistka, co každodenní životní situace vnímá jako scénky z animovaných filmů. Má ráda Harryho Pottera, Star Wars, Indiana Jonese a filmy s Louisem de Funésem. Baví ji cestování, psaní, čtení, sport i umění. Jo a vlastně taky marketing!

More in Komunikace

To Top