Komunikace
Oceněním Effie 2014 vládla skupina McCann
Včera večer proběhlo v pražské Lucerně každoroční předávání cen Effie za nejefektivnější komunikační kampaň. Byli jsme při tom a sledovali především úspěch skupiny McCann, jejíž agentury Momentum a McCann Prague patřily mezi ty nejvíce oceněné.
Galavečer proběhl již po osmnácté. V letošním roce se přihlásilo 26 agentur s 68 kampaněmi. Soutěžilo se v sedmi kategoriích: potraviny; nápoje; spotřební zboží; finanční služby; ostatní služby; sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing a malý rozpočet (do 1 mil. Kč). Tady jsou ty nejúspěšnější:
Nápoje
V kategorii nápoje získala bronz agentura Loosers za kampaň pro Aperol Spritz, stříbro bylo uděleno dvakrát – pro Krušovice a Fernet Stock, oboje u agentury VCCP. Zlatá Effie putuje k Young & Rubicam za úspěšnou kampaň Smart beer, díky které vzrostl tržní podíl Pivovaru Staropramen o 5 %.
Spotřební zboží
V oblasti spotřebního zboží byly mezi vybranými kampaněmi pouze tři. Bronz přebírala agentura Havas s kampaní pro Peugeot a OgilvyOne pro L’Oréal. Zlatou Effie získává opět L’Oréal a jejich Casting Creme Gloss agentury McCannPrague. Ambasadorkou projektu se stala Celeste Buckingham, v sérii videí si vybírala svou novou barvu, což přineslo L’Oréalu především aktivní fanoušky na Facebooku.
Potraviny
Kategorie potravin měla na shortlistu také jen tři účastníky. Stříbrem byla oceněna agentura Momentum s Kinder dnem pro Ferrero Česká. Zlato získali McCann Prague za kampaň S chutí do Texasu pro společnost Intersnack, v hlavní roli s Kazmou. V ní testovali chuť brambůrků s grilovaným masem v oblasti nejpovolanější, v Texasu. Očekávaný prodej díky kampani vzrostl o 84 %.
Finanční služby
Finanční služby – stříbrná #effie2014 neudělena a zlato získává opět agentura #Momentum se Škofinem.
— Markething.cz (@Markethingcz) November 5, 2014
Finanční služby-bronz získává ING s loutkama agentury #Momentum a druhý bronz přebírá agentura #OgilvyMather za Air Bank.#effie2014
— Markething.cz (@Markethingcz) November 5, 2014
Ostatní zboží
V kategorii ostatní služby nikdo nezvítězil, avšak byly uděleny dvě stříbrné pozice. Jednou z nich byla kampaň „Nejpohodlnější přepis energií“ od Wunderman pro RWE. Přišla s webem, jenž nabízí jednoduchou změnu poskytovatele energií online. Druhou stříbrnou pozici obsadila kampaň „Lamluva“ od agentury Leo Burnett Advertising pro virtuálního operátora Lama Mobile. Zde jsme byli svědky toho, že i kreativní pojetí přináší efektivní výsledky. Lamy zasazené do prostředí českých lesů pomocí vtipných vizuálů ovládly část trhu virtuálních operátorů.
Malý rozpočet
V kategorii malý rozpočet získala zlato agentura Passion Communications, autor kampaně Pražský hrad na prodej pro Czechpoint 101. Netradiční forma a kontroverze dokázala vrátit společnosti právo používat název „Czechpoint.“ Druhou příčku obsadili Lowe GGK s kampaní „Tchibo kdykoli / kdekoli – mobilní aplikace pro chytré telefony“ pro Tchibo Praha. Pomocí mobilní aplikace a využití mobilního internetu dosáhli úctyhodných výsledků – zlepšení situace na trhu a přes 80 stažení aplikace. Bronz získala kampaň pro Emirates Airlines s rozpočtem do 1 milionu od WMC GREY.
Sociální, ekologický a kulturní marketing
Poslední oceňovanou kategorií byl sociální, ekologický a kulturní marketing. První pozici obsadila agentura Comtech Group s kampaní „Proč soudit předčasně?“ pro IQ Roma servis. Silné vizuály a citlivé téma společně s výborným zpracováním přesvědčily nejen porotu. Kampaň navíc kromě sociálního efektu pomohla společnosti IQ Roma servis k ocenění v anketě Neziskovka roku – zvítězili v kategorii Cena Skupiny ČEZ pro nejúspěšnější velkou neziskovku pro rok 2013. Druzí byli Ogilvy and Mather s využitím autorit přesvědčujících občany k preventivním prohlídkám proti rakovině. Naše redakce oceňuje, že při převzetí ceny tvůrci apelovali na diváky v sále a zmínili důležitost prevence a celkově akt pojali adekvátně k tématu své kampaně.Třetí místo patřilo agentuře Wunderman pro Ford Motor Company s kampaní„Tankování handicapovaných“. Podařilo se jim pomoci skupině The Tap Tap získat benzín na cestu na 35 koncertů.
Ať už jste ceny Effie sledovali živě v sále pražského kina Lucerna, na našem Twitter účtu markethingcz, či nyní prostřednictvím našeho webu, jistě si všímáte zajímavého jevu. Kreativita v některých případech nemusí přímo korespondovat s efektivitou. Některé vítězné kampaně byly postaveny na jednoduchém základu, který však fungoval skvěle a svůj účel splnil. Souhlasíte s výběrem poroty, ve které zasedal například Miloš Čermák?
Jak citovat tento článek?
SÝKORA, Ondřej a Jana POUZAROVÁ. Ceny Effie 2014: Markething. [online]. [cit. 2014-11-06]. Dostupné z: http://www.markething.cz/ocenenim-effie-2014-vladla-skupina-mccann