Connect with us

Komunikace

Novou kolekci brýlí Alaina Mikliho provází kampaň “Koukat budou všichni”

Pražské Žilka Optik studio představuje novou kolekci brýlí pro jaro/léto 2012 francouzského designera  Alaina Mikliho. V české promo kampani, která nese název „Koukat budou všichni“, se objevila herečka Jana Plodková. Budeme tedy opravdu všichni koukat?

Luxus, extravagance, smysl pro detail, provokace, hravost, duch aristokracie, to jsou hlavní atributy nové kolekce brýlí Alaina Mikliho. Světově uznávaný francouzský designer Alain Mikli, jehož brýle nosí takové hvězdy jako např. Elton John či Kanye West, se nechal při tvorbě své nové kolekce „Seen by everyone“ inspirovat duchem aristokracie. Patřit ke šlechtě, být oslavován a respektován, být tím jediným, ke kterému vzhlíží celá společnost, bylo vždy snem mnohých. Samotný rituál pasování jedince do šlechtického stavu byl odjakživa spojen s představením erbu. Erb tak vlastně symbolizoval osobní identitu svého nositele. Alain Mikli se proto rozhodl stylizovat svou kolekci brýlí jako kolekci erbů. Modely brýlí tedy znázorňují celou královskou rodinu – Queen, Father, Princess, Noblewoman a další. Nosit brýle Alaina Mikliho znamená být v přeneseném slova smyslu povýšen do šlechtického stavu.

Hřbitov, kostel, brýle, Jana Plodková… „Koukat budou všichni“?

Pražské Žilka Optik studio, které jako jediné v České republice novou kolekci Alaina Mikliho uvádí, odstartovalo reklamní kampaň se sebevědomým sloganem „Koukat budou všichni“.

Kampaň provází tři kontrastní vizuály (jejich autorkou je ostřílená fotografka Anna Mrázek Kovačič), na nichž se objevuje herečka Jana Plodková s modely brýlí Alaina Mikliho. Na prvním vizuálu dominuje motiv kostela a herečky v modelu Queen z nové kolekce. Na druhém vizuálu figuruje opět Jana Plodková, tentokrát v modelu Princess, v pozadí vizuálu můžeme vidět kněze a účastníky pohřbu, kteří upírají své zraky právě na herečku. Na posledním vizuálu, který spojuje dva předešlé, je taktéž Jana Plodková s historickým modelem brýlí z roku 1960.

                                                                                         zdroj: www.zilkastudio.cz

Nosné sdělení celé reklamní kampaně je zcela jasné: brýle jsou unikátním prvkem, který dotváří naši osobnost. Charisma a kouzlo brýlí z nové kolekce Alaina Mikliho podtrhují naši osobnost tak silně, že se každý rád otočí, ať se kolem nás děje cokoli. Ať jsme na pohřbu či v kostele…

                                                

                                                                                         zdroj: www.zilkastudio.cz

Kampaň „Koukat budou všichni“ – provokace?

Reklamní kampaň „Koukat budou všichni“ byla označena za „provokativní“. Svou stylizací mimo jiné silně připomíná fotografie slavného umělce – provokatéra Davida LaChapella, jehož výstavu jsme mohli v nedávné době vidět i v pražském Rudolfinu. Byl to záměr fotografky? Těžko soudit… Hlavním důvodem, proč si kampaň vysloužila přízvisko „provokativní“, je bezpochyby spojení reklamy na luxusní zboží a církevních motivů. Církev byla odjakživa postavena na určitý piedestal, který nesmí být napaden, který je nedotknutelný, který nesmí být pošpiněn reklamou. V současnosti však v reklamách paradoxně dochází ke stále hojnějšímu využívání církevních motivů. Stále častěji v nich také vystupují sami představitelé církve. Vzpomeňme na reklamní kampaň UNHATE společnosti United Colors of Benetton, kde líbá papež Benedikt XVI. egyptského imáma. V České republice vzbudila naopak rozpaky kampaň na klenoty Aurum, kde byla na billboardech rozšafně znázorněna sexy jeptiška se sloganem „Šperky nejsou hřích“.

Jsou však v dnešní době ještě církevní motivy v reklamě provokativní? Je to něco, na co „Koukat budou všichni“?  Není již hranice posunuta opět někam jinam?

Jak citovat tento článek?

POLÁČKOVÁ, Eliška. Novou kolekci brýlí Alaina Mikliho provází kampaň “Koukat budou všichni”. Markething [online]. [cit. 2012-03-11]. Dostupné z: http://www.markething.cz/novou-kolekci-bryli-alaina-mikliho-provazi-kampan-koukat-budou-vsichni

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR,v současnosti studentka Žurnalistiky taktéž na FSV UK. Zajímá se zejména o nekomerční marketing a art marketing.

More in Komunikace

To Top