Konference
New Media Inspiration popáté. Co nás čeká?
V sobotu 13. února bude na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze pořádně rušno. Ne snad, že by zde i o víkendu měli studenti své povinnosti. Přednášky budou tentokrát určeny všem generacím nadšenců do nových médií. Pátý ročník nám slibuje, že pochopíme generaci svých rodičů, vrstevníků i dětí. A co si pod tím tedy máme představit?
“V tom, jak se chová na počítači nebo mobilu vaše máma a malý synovec, jsou pravděpodobně rozdíly. Přijďte se podívat, jak takové rozdíly najít, popsat a využít v marketingu a byznysu,” přibližují téma samotní organizátoři.
Myslím, že většina z nás jim dá za pravdu, ale pojďme se trochu detailněji podívat na to, co nás čeká a nemine. Přes 30 řečníků v budově fakulty vystoupí v rámci konference New Media Inspiration. Připravili jsme si pro vás malou ochutnávku.
“Od konference očekávám, že si dáme syrovou sebereflexi, protože tato konference je o nás a o naší generaci. Doufám, že jako přednášející půjdeme do morku kosti a nebudeme plkat o obecných věcech. Moje přednáška bude o porovnání vietnamských a evropských millennials. Chci aby měla hlavu a patu a zároveň se s ní posluchači mohli ztotožnit,”
říká o své přednášce Trang Do Thu, blogerka a copywriterka IBM.
A co bude dál?
Ale teď zpět na začátek. Konferencí nás již tradičně provede trojice moderátorů, která se zhostí i úvodního slova. Jako každý rok jimi budou Petr Koubský, analytik a publicista, Ján Simkanič, výkonný ředitel Internet info a Josef Šlerka, vedoucí výzkumu ve společnosti Socialbakers a přednášející nových médií na Univerzitě Karlově. Tak nezapomeňte na víkendový budík, začíná se v 9 hodin ráno!
“Od New Media Inspiration očekávám, že bude nabitá spoustou informací a poznatky, kterým většina z nás nevěnuje pozornost už jen proto, že se netýká zrovna té naší generace. I “děcka” o 10 let mladší žijí v online světě úplně jiným životem než já, natož moji rodiče nebo prarodiče. Mezigenerační střet, který na New Media Inspiration nastane, v tomhle bude báječný zdroj zjištění, co všechno nám uniká jen kvůli ročníku narození,” myslí si Lenka Krsová, která si připravila přednášku YouTubeři v číslech: Hej kámo, a není to málo?
Mimo zmiňované přednášející se v dvou sálech vystřídá řada dalších zajímavých osobností, jako například Filip Horký, redaktor DVTV, který se rozpovídá o tom, jaké možnosti ve zpravodajství přináší dnešní internetová doba a chytré telefony. U smartphonů zůstane i Hana Friedlaenderová, Research and Insights Manager ve společnosti Nielsen Admosphere. Hana se zaměří na to, jak vzdělávat děti, které mají svět v mobilu. “Ať se nám to líbí nebo ne, knížky a učitelé postupně ztrácejí roli hlavních informačních zdrojů,” zmiňuje v anotaci přednášky.
Nebo vás snad zajímá svět YouTuberů a dnešní Influenceři? Kromě Lenky Krsové se o nich rozpovídá i Jonáš Čumrik, známý jako Johny Machette. Mluvit bude o tom, jak vnímají své novodobé “hrdiny”, a co vše by měla značka o této cílové skupině vědět. Další pohled poskytne David Daneš s Kajfoszovou ze společnosti O2, která v loňském roce spouštěla kampaň s Youtubery “O2 SmartUp”. Na product placement ve videích YouTuberů se bude soustředit šéfredaktor Marketing Journalu Petr Michl.
Na své si na konferenci přijdete, i pokud stále hledáte lásku. Nebo jste ji už našli, ale rádi byste pronikli do nových seznamovacích trendů. Ve své přednášce sex na počkání aneb svět seznamovacích aplikací se bude zabývat informační specialista Marek Botha popularitou a možnostmi aplikací jako je Tinder nebo Grinder. Naváže na něho studentka VŠE Karolína Štěpánková, která představí kvalitativní průzkum Tinderu.
Uvidíme se?
Ještě jsme vás nenalákali? Pak věřte, že se konference zúčastní spousta dalších skvělých řečníků a navíc můžete vyzkoušet některý z připravených workshopů. Co takhle zahrát si fenomén jménem Minecraft? Stále váháte? Organizátoři Filozofické fakulty si pro vás připravili i občerstvení, kafe pro snazší probuzení a hlavně afterparty, která se uskuteční bezprostředně po akci v Café Campus. Milým detailem je také zvýhodněné vstupné pro studenty do 26 let, tedy pokud nakoupíte do 4.února.
Přijďte se inspirovat a využijte příležitost pochopit, jak nová média ovlivňují nejen vás, ale i vaše okolí napříč generacemi.
Jak citovat tento článek?
UNZEITIGOVÁ, Jana. New Media Inspiration popáté. Co nás čeká? Adam ROMAŇÁK, editor. In: Markething [online], 2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/new-media-inspiration-popate
