Connect with us

Komunikace

Mixit: müsli v tubě zvedá překvapivě velké vlny

Snídani jako základ celého dne nutí dietologové a zastánci zdravé výživy lidem ze všech stran a spousta společností na to v posledních letech začala reagovat. Příkladem úspěšného projektu, jehož cílem jsou zdravé a kvalitní snídaně, je MIXIT.cz – Namíchej si svoje müsli.  A s jedním ze zakladatelů, Martinem Wallnerem, vám přinášíme rozhovor.

Na webových stránkách si každý může zkusit namíchat müsli podle svých nejroztodivnějších chutí, nechat si ho poslat domů nebo využít jedno z prodejních míst, která už se za více než dvouletou existenci Mixit rozšířila do většiny velkých měst po celé republice.

Celý proces mixování je zakončen výběrem vlastního názvu a tubusu, ve kterém müsli bude zabaleno. Mixit si je dobře vědom, jak velkou hodnotu má customizace produktu, a každé ráno tak můžeme mít pocit, že právě tahle “Mňam kašička pro Míšu” nebo “Tuba for Kuba” ve žlutém tubusu byla vyrobena s láskou jen pro nás.

“Memy” jsou zárukou kvalitního “buzzu” zdroj:facebook.com/mixit.cz

Tento projekt přišel na český trh jako průkopník na poli prodeje customizovaných cereálií. Inovativní nápad a dobrý produkt při souboji s konkurencí ale nestačí. Müslimánie, která počátkem listopadu oslavila své první výročí, zatím Mixit v prvenství na trhu nijak neohrožuje. V čem spočívá jejich úspěch? Podle Martina Wallnera, spoluzakladatele Mixit s. r. o., je jedním z hlavních pilířů samotný název. Od původního českého slovesa plného diakritiky upustili těsně před spuštěním a výsledný název ctí koncept individualizace “namíchej si”, který je zároveň neomezuje jen na jeden typ produktu a je srozumitelný i pro další trhy mimo Českou republiku. Po dlouhém jednání se zakladatelům podařilo koupit i doménu Mix.it, kterou mají v plánu používat pro případnou expanzi do zahraničí.

Jak celý projekt vznikl a jaké formy komunikace Mixit využívá, se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Kde se vzal ten první nápad, že budete lidem míchat zdravou snídani?

Martin Wallner: První myšlenka se objevila při studiu na Vysoké škole ekonomické v rámci jednoho z předmětů. Mému spolužákovi Tomášovi se rozležel v hlavě stejně jako mně, a jelikož jsme o společném podnikání mluvili již dříve, jednoho dne jsme se rozhodli zkusit, zda by takový koncept fungoval i v České republice. Samozřejmě to obnášelo pokusit se jej místním podmínkám co nejvíce přizpůsobit, a tak Mixit vypadá tak, jak vypadá, a zřejmě se povedlo trefit českým zákazníkům do chutí, návyků a vkusu.

Jak probíhala jeho realizace?

Martin Wallner: Od prvního impulzu uběhl k finálnímu spuštění přesně rok. Během toho jsme si rozdělili role a každý usilovně pracoval na tom, co mu bylo bližší. Tomáš řešil programátora, designéra a provozovnu, já dodavatele, obsah webu a formality. Přestože jsem si tou dobou dovolil semestr na Erasmu, i odtamtud jsem pilně ladil, jelikož už jsem na rozdíl od mladších “erasmáků” cítil tíhu konce studia a povinností 🙂

Kolik přibližně máte stálých zákazníků, jak si je udržujete a co byste nabídl těm budoucím?

Martin Wallner: Máme řádově nižší desítky tisíc zákazníků a podle průzkumu je nám jich věrných polovina. Ti ostatní müsli většinou neholdují a buď jím obdarovávají blízké, nebo byli zkrátka zvědaví. Samozřejmě se snažíme stále přicházet s něčím novým a bavit, abychom neztráceli pro opakované zákazníky atraktivitu. Ty nové se snažíme nalákat na naší nabídku všelijak v závislosti na cílové skupině. Je to dlouhodobé, náročné  a často i nákladné, zpět do získávání nových zákazníků jde nemalá část našeho zisku.

Zaregistrovala jsem konkurenci, která se snaží Mixit napodobit, co si o tom myslíte?

Martin Wallner: Konkurenční prostředí je zdravé a bylo by bláhové si myslet, že se úspěšný projekt nepokusí následovat někdo další. Motivuje nás to k další práci a zlepšování, abychom si udrželi náskok a jeho růst. V naší české kotlině zatím nepociťujeme žádného konkurenta, kterým bychom se cítili být ohroženi. Je to zřejmě dáno tím, že koukáme na náš byznys trochu jinak. Již od počátku bychom rádi měli ambice stát se opravdu dobře a široce fungující rychloobrátkovou službou s čerstvými surovinami, s čímž se živnostenský režim v tomto druhu podnikání příliš neslučuje. Za zmínku stojí fakt, že poměrně nízká marže tohoto byznysu si pro samofinancovatelnost žádá nemalé objemy objednávek a spokojených zákazníků. Nám se tohoto bodu podařilo dosáhnout i při docela rychlém růstu po mnoha a mnoha měsících.

Plánujete do budoucna nějaké výrazné změny, novinky?

Martin Wallner: Změn či spíše rozšíření chystáme právě v nadcházejícím časovém horizontu opravdu mnoho. Ať už to bude náš regionální dosah, kdy máme v plánu začít se více činit i v okolí naší matičky země, nebo další produktové řady, kterými se vydáme i mimo cereálie a suché plody. Přesto zůstane myšlenka konceptu totožná, zkrátka si pochutnají i lidé neholdující müsli. A s tím vším souvisí i třetí výrazná změna – nový web, který nám všechny tyto “vychytávky” umožní a zatraktivní 🙂

 

Mixit nehraje na mražené polotovary zdroj: facebook.com/mixit.cz

NE polotovarům, NE prohibici – just mix it

Mixit nezahálí a zábavným způsobem online komunikace využívá aktuální témata společnosti ku svému prospěchu.  A tak po skandálním odhalení v podobě označování rozmražených polotovarů, že čerstvé a křupavé rohlíky jsou možná křupavé, ale do čerstvosti jím chybí pár dní strávených v mrazáku, nastupuje Mixit se svou zárukou čerstvé snídaně.

V období prohibice přichází pro změnu se svou Mixitovicí, kde 20% není žádné omezení.

Ale pozor, bez kolku. zdroj: facebook.com/mixit.cz

Mixit se objevil také na We run Prague 2012. Snažil se tím vyjádřit vzdor cenzuře reklamních nebo podle Nike nevhodných sloganů na přidělených tričkách, proti níž nevzdoroval v letošním ročníku sám. Jeden z dalších běžců, Štěpán Maxa, si svůj slogan “Running sucks” po několikeré výměně emailů s PR managerkou vybojoval, ale stálo ho to vyloučení z české Nike komunity.

Mixit vs. Nike zdroj:facebook.com/mixit.cz

O kvalitní komunikaci start-upu svědčí i umístění v záříjovém průzkumu Social Media Report Czech Republic na stránce socialbakers.com. Díky své komunikaci se zákazníky na facebooku strčil do kapsy i takové velikány jako jsou automobilky Volkswagen ČR nebo Audi ČR.

Sociální cereálie zdroj:facebook.com/mixit.cz

Svou přízeň snídaňovému zrní vyjadřuje na facebooku také například jedna z předních komunikačních agentur na českém a světovém trhu, Ogilvy. Ač by se mohlo zdát, že právě díky této agentuře je marketingová komunikace Mixit úspěšná, je to  naopak Ogilvy, kdo využívá jejich služeb.

Ogilvy by rádo nového klienta? zdroj:facebook.com/mixit.cz

Zdroje:

mixit.cz

facebook.com/mixit.cz

Jak citovat?

MARKOVÁ, Daniela.Mixit: müsli v tubě zvedá překvapivě velké vlny. Markething [online]. 19. listopadu 2012 [cit.2012-11-19]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/mixit.

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a public relations na FSV UK. Zajímá se FMCG a digitál, neziskové projekty a marketing ve Francii.

More in Komunikace

To Top