Komunikace
Miuccia Prada naplnila svou podzimní kolekci pro rok 2012 elegantní mužností
Pokud necháváte šít trička na Taiwanu, můžete se domluvit s hvězdou bizarního seriálu z provenience lokální komerční televize, aby se objevila na vašich plakátech a rozjuchaně se nakroutila před objektivem. Pak jen doufáte, že ji bulvární plátek nenachytá v objetí popové hvězdy a v zajetí alkoholu. Pokud jste Miuccia Prada, pozvete elitu zlatého plátna do Milána, aby na sobě předvedla vaši novou kolekci. Rozdíl je, myslím, zřejmý.
V polovině ledna letošního roku představila italská oděvní značka Prada svou podzimní kolekci pro gentlemany. Manekýni kráčeli po masivním červeném koberci a celé kulisy dosáhly monumentálních rozměrů. Navíc do sebe po celý průběh přehlídky vše zapadalo s naprostou přesností, což je ovšem nepřehlédnutelný rukopis italské císařovny módy madam Miuccie Prady. I lidé, kteří měli tu čest s ní spolupracovat, tvrdí, že je až dokonale přesná, naprosto puntičkářská a odhodlaná dohlédnout na každý, sebemenší detail. Čím ale byla lednová prezentace jiná než ty předešlé?
Když celebrity marketing, tak s pompou
To, co bylo k vidění v hlavním městě Lombardie večer 15. ledna 2012, by asi málokdo předpokládal. Po prvních několika chlapcích (v kontrastu s ostatními manekýny, kteří se měli dostat toho večera na řadu, je s prominutím opravdu musím nazvat chlapci) se na předváděcí ploše objevil Adrien Brody, po něm legendární Willem Dafoe. To ale neměl být zdaleka konec.
Podzimní modely spojovaly klasické střihy s moderními prvky a madam Prada nepochybně správně usoudila, že krásné dvouřadé kabáty nejlépe vyniknou na osobách, které by leckdo nazval opravdovými muži, kteří už viděli spoustu jar. Proto se i mezi manekýny z povolání objevili persóny jako například Ben Shaw, který svůj pomyslný vrchol zažíval někdy před patnácti lety. Vraťme se ale k onomu těžkotonážnímu celebrity marketingu. Z řad mladé herecké generace byli k vidění Emile Hirsch a Jamie Bell.
Mezi hvězdy večera pak patřil Tim Roth a především Gary Oldman, který se po celou dobu tvářil přesně tak démonicky, jak ho má veřejnost ráda. Když dva dělají totéž, není to totéž a společnost Prada ukázala, že je na vrcholu sil a může si dovolit opravdu hodně – dělat věci jinak, svérázně a přesto elitně a vkusně. S celebrity marketingem přichází vždy problém závislosti na mediálním obrazu dané známé osobnosti. Pokud ovšem používáte velkorážní zbraně, s největší pravděpodobností se vám nemůže nic stát. Já osobně si jako ponaučení beru strategii Miuccie Prady – buď všechno, nejlépe ovšem ještě víc.
Jak citovat tento článek?
MAXA, Martin. Miuccia Prada naplnila svou podzimní kolekci pro rok 2012 elegantní mužností. Markething [online]. [cit. 2012-03-17]. Dostupné z: http://www.markething.cz/miuccia-prada-naplnila-svou-podzimni-kolekci-pro-rok-2012-elegantni-muznosti