Connect with us

Marketing

Mad Men šílenství pošesté

Po téměř roce jsme se dočkali. Charismatický Don Draper se 7. dubna vrátil a to v plné parádě a s havajským opálením navrch. Už dávno však přesáhl dvojrozměrné televizní obrazovky i fiktivní svět marketingové komunikace. Na Mad Men vlně se úspěšně veze řada velkých firem. Přečtěte si, co vše předcházelo a provázelo uvedení pilotního dílu 6. série.

Asi ne každý tento cenami ověnčený seriál zná, dovolím si proto na začátek alespoň lehké představení – Amerika, 60. léta a reklamní agentura sídlící na newyorské Madison Avenue. Označení Mad Men vzniklo právě spojením Ad Men (zkratka pro Advertising Men) s počátečním písmenem ulice, kde svého času sídlily všechny velké americké reklamky. První díl odvysílala americká kabelová televize AMC v roce 2007 a seriál si rychle našel své fanoušky. A není divu. Pozorovat kreativní proces chytrých (a ve většině případů i krásných) lidí, kteří i v práci neustále kouří a popíjejí tvrdý alkohol na ledu, je zajímavé. Ještě zajímavější však je, že řeší zakázky reálných klientů jako Lucky Strike, American Airlines či Western Union. K tomu mají všechny postavy samozřejmě i své soukromé životy plné milostných pletek se sexy dámami v krásných šatech a na pozadí toho všeho probíhají velké momenty americké historie. Zajímavostí je, že tvůrce Mad Men Matt Weiner nikdy dopředu neprozradí ani náznak toho, jak se bude děj nadále vyvíjet a jaké nové postavy přibudou. Dokonce ani trailer na novou řadu neobsahoval žádné záběry z ní.

ARVE Error: need id and provider

MM jako značka, která prodává

Protože retro móda je in a seriál mimo jiné získal cenu Emmy za kostýmy, nebylo žádným velkým překvapením, že se příležitosti chytila známá oděvní značka. První limitovanou jarní kolekci Mad Men představila Banana Republic v únoru 2011 a od té doby tak činí každý rok. Sama společnost uvádí, že hlavní inspirací pro letošní dámskou řadu, které dominují světlé barvy a odvážné potisky, byla postava Megane Draper (Jessica Paré). Pánové se mohou díky sportovním sakům či sofistikovanému županu na chvíli proměnit v Dona Drapera (Jon Hamm). Loňská kolekce pomohla společnosti Gap Inc., pod kterou značka Banana Republic spadá, zajistit nejlepší prodeje za první čtvrtletí v historii firmy.

Zdroj: news.instyle.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Ku příležitosti premiéry 6. série uvedla na trh druhou speciální řadu inspirovanou seriálem i kosmetická firma Estée Lauder. Make-up à la šedesátá léta snadno vykouzlíte pomocí luxusní rtěnky, tvářenky a laku na nehty v růžových odstínech.

Zdroj: www.emmaaime.com

 

 

 

 

 

 

 

Pro ty, kdo retro stylu neholdují, jsou tu alespoň sběratelské Barbie panenky a Kenové. Svého miniaturního provedení od společnosti Mattel se dočkaly postavy Betty Draper (January Jones), Joan Holloway (Christina Hendricks), Rogera Sterlinga (John Slattery) a samozřejmě Dona Drapera. Až na Betty, která (než ztloustla) jako barbína vypadala i v seriálu, si figurky se svými živými předlohami příliš podobné nejsou. A je škoda, že k nim kromě perlových náhrdelníku a šik klobouků nepřidávají i pidi flaštičky vodky a whiskey, to by teprve bylo stylové.

Zdroj: www.barbiecollector.com

Zdroj: www.barbiecollector.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketingový spoiler

V dvouhodinovém pilotním dílu nové série pracuje Peggy Olson (Elisabeth Moss) na reklamě pro Koss Headphones, která by měla běžet během Superbowlu 1968. Nejedná se prý o product placement. Společnost vyrábějící sluchátka však okamžitě zareagovala spuštěním internetové aplikace, kde bude po celý měsíc rozdávat své produkty zdarma. To, že seriálový příběh je čistá fikce, potvrdila firma Koss přiznáním, že jejich reklama při vysílání finále severoamerické National Football League nikdy uvedena nebyla.

Zdroj: www.capitalbay.com

Retro premiéra

Slavnostní zahájení dlouho očekávané 6. řady pochopitelně doprovází spousta neoficiálních eventů. Lidé převlečení do dobových šatů se skleničkou koktejlu Old Fashioned v ruce se scházejí před velkými plátny i menšími televizními obrazovkami s kabelovým připojením, aby společně zhlédli nový díl.  V Torontu pořádala jednu takovou party místní  Vintage and Retro Society. Kromě sledování seriálu a focení se v maskách byla součástí večera i Mad Men vědomostní hra a soutěž o nejlepší kostým. A mimochodem – nový díl je super!

Zdroj: www.facebook.com/torontovintageandretrosociety

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroje:

http://www.barbiecollector.com/collection/bfmc-mad-men-dolls

http://blogs.amctv.com/mad-men/2013/02/banana-republic-collection-sweepstakes.php

http://blogs.amctv.com/mad-men/2013/03/estee-lauder-mad-men-collection.php

http://blog.zap2it.com/frominsidethebox/2013/03/mad-men-season-6-trailer-promises-the-affair-of-the-year.html

http://www.bloomberg.com/news/2012-05-29/gap-channels-best-quarter-with-banana-republic-s-mad-men-retail.html

http://www.fashionmagazine.com/blogs/shopping/2013/02/19/banana-republic-mad-men-spring-2013-coco-rocha/

http://www.kennethroman.com/what-real-madmen-did-and-didnt-do/

http://www.koss.com/en/community/2013/April/Mad_Men_Season_6_Premiere

http://www.tvguide.com/News/Mad-Men-Premiere-1063737.aspx

Zdroj náhledového obrázku:

http://www.amctv.com/

 

Jak citovat tento článek:

HORKÁ, Kateřina. Mad Men šilenství pošesté. Markething [online]. 11.dubna 2013 [cit. 2013-04-11]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/mad-men-silenstvi-poseste.

Continue Reading

Po absolvování oboru Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově odjela na rok do Toronta. Nyní získává pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu. Specializuje se na hospitality marketing a event management. Jejím velkým koníčkem je gastronomie.

More in Marketing

To Top