Connect with us

Marketing

Křídla od Red Bullu letí rychlostí zvuku

Co se vám vybaví, když se řekne Red Bull? Energetický nápoj, po kterém sáhnete, když chcete povzbudit své tělo a mysl? Kreslené reklamy? Slogan? Nás například skvěle propracovaný marketingový mix. Tuto domněnku nám potvrdili i svou poslední sponzorovanou akcí, a to misí Red Bull Stratos. A nejen jí je tento článek věnovaný.

Jen málokoho tato akce minula. Pokud náhodou nevíte, o co se jedná, rádi vám  misi ve zkratce představíme. Hranice lidských možností posunul Felix Baumgartner, když v neděli 14. 10. 2012 seskočil z výšky 39 km a během několika desítek sekund překonal rychlostí 1342.8 km/h rychlost zvuku. Tento pokus sledovalo on-line několik milionů diváků a k dalším milionům se video dostalo skrze televizní obrazovky a youtube.com, kde má od neděle skoro 11 milionů zhlédnutí. Felix se během chvíle stal celebritou na sociálních sítích, neboť jeho seskok měl virální efekt. Facebook i Twitter byl plný statusů a hashtagů odkazujících na tento neobyčejný počin a uživatelé nešetřili gratulacemi. Felixovi pogratulovala také NASA na svém Twitter účtu.

 

 

Red Bull Stratos nebyla obyčejná mise, ale jak už název napovídá, jednalo se o misi sponzorovanou Red Bullem, čili jeho logo bylo na Felixově skafandru a padáku, a to celé bylo vysíláno na několika televizních stanicích v hlavních vysílacích časech, aniž by se jednalo o reklamní break. Red Bullu se povedl kousek, když tento neobyčejný marketingový event přetvořil v globální událost zasahující široké masy lidí. V Red Bullu vědí, jak kolem akce udělat ten správný mediální buzz a mnoho dalších společností by se od něj mohlo učit, protože většina eventů sponzorovaných Red Bullem může být označena za majstrštyk.

ARVE Error: need id and provider

Vize extrému

Celá filosofie Red Bullu se opírá o myšlenku, že „dává křídla“, tím se snaží vzbudit v člověku dojem, že po požití tohoto nápoje dokáže (v rámci svých vlastních sil) i nemožné. Tento dojem také podtrhuje již zmiňovanými reklamními spoty, ale také podporou mnohých více či méně sportovních eventů.

Zdroj: redbull.cz

Oblastí, ve kterých RedBull působí, je nespočet. Co je ale jejich společným jmenovatelem? Sport, a často takový, který se vymyká konvencím. Praze je známý Red Bull Crashed Ice, kde závodníci na bruslích sjíždí ledové koryto táhnoucí se z Pražského hradu až do Nerudovy ulice, dále Red Bull Letecký den, Red Bull X Fighters, a vysokoškolským studentům blízký a velmi aktuální Redbull Dodgeball 2012, což je celorepublikový studentský turnaj ve vybíjené okořeněný o kreativní podsoutěže ve vymýšlení originálních dresů, pokřiků nebo v selfpromu týmů na Facebooku. Díky těmto vedlejším linkám spojeným s eventem se účastníci dobrovolně a často se zápalem stávají další reklamní plochou Red Bullu. Geniální.

Zdroj: redbull.cz

Ovšem to, co se dá nazvat nejvíce záslužnou činností Red Bullu, je podpora mladých talentů na poli extrémních (a mnohdy opomíjených) sportů. Což samozřejmě zvýrazňuje nejen sportovce samotné, ale především se jedná o velkou prestiž, protože mnoho těchto lidí svůj sport dělá z lásky a z lásky k extrému. Hlavně ale tito sportovci překonávají hranice svých vlastních možností.

 

Zdroj článku a úvodního obrázku:

http://www.redbull.cz/cs/Satellite/cz_CZ/Article/Red-Bull-Stratos-ikonicke-fotky-a-momenty-021243271893420

Jak citovat tento článek?

KARASOVÁ, Kamila a DUDROVÁ, Jana. Křídla od Red Bullu letí rychlostí zvuku. Markething [online]. 18. 10. 2012 [cit. 2012-10-18]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/kridla-od-red-bullu-leti-rychlosti-zvuku.

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK.

More in Marketing

To Top