Connect with us

Marketing

Nová kampaň Kofoly: Když ji miluješ, neřeš?

Nestíháte? Na stole se vám hromadí papíry, že není kam položit hrnek, nevíte co dřív a někdo po vás ještě něco chce? Máte pocit, že z toho blázníte, protože jinak si tu kočku za volantem prostě vysvětlit nedokážete? Tak jednoduše vypněte a neřešte. Nebo alespoň to říká nová kampaň Kofoly, kterou zpracovala agentura TRIAD Advertising.

Kofola je v obchodech již od roku 1960. Během neuvěřitelných 54 let si vybudovala jedinečnou pověst a své místo na trhu si udržela i přes stále vzrůstající konkurenci mezi nápoji kolového typu. Kofola Originál si našla své věrné konzumenty, kteří jí mnohdy dají přednost před Coca-Colou, právě díky její tradiční bylinkové chuti, která se za tu dobu nezměnila. A podobně to bylo i s celkovou komunikací značky, která byla dosti úspěšná. Od roku 2001 Kofola používá slogan „Když ji miluješ, není co řešit“ a všechny následující kampaně spojoval právě motiv lásky, pojatý vždy zcela originálně a přesto pro Kofolu tak typicky.

A co dál? Ementál

V rámci dlouhodobé komunikační strategie Kofola vždy s novým formátem přichází s novou kampaní. Vyhýbá se vybočení z hlavní linky, i když například taková Kofolonizace v rámci nové Kofoly s guaranou byla taktéž netypická, přesto úspěšná. Nová kampaň, která odstartovala 26. 5. 2014, se od těch předešlých zcela liší. Jejím úkolem je představit novou půllitrovou láhev Kofoly, kterou si můžete vychutnat kdykoliv během dne a užít si tak okamžik, kdy můžete na chvíli vypnout.

Untitled

Nová půlitrová láhev Kofoly – “Půlitr neřešení”

Cílí tak především na mladé lidi ve věku 15-22 let, kteří mají v tomto období spoustu práce a neví co dřív. Proto je oslovuje velmi jednoduchým sdělením – „Neřeš.“. Kampaně se chopila agentura TRIAD Advertising, pro kterou byla Kofola velkou výzvou. Petra Jankovičová, která agenturu vede, nám objasnila původ celého nápadu:

„Ked sme nad konceptom premyslali, uvedomili sme si, ze ludia casto krat chodia vypinat na internetove stranky typu 9gagBuzzfeed a podobne, kde si chcu len pozriet nejake male nezmyselne srandovne hluposti.“

A tak vznikl nápad použít velmi krátké, 10 – 20 sekundové spoty založené na nesmyslném, ale právě proto vtipném gifu, který prostě nemáte řešit, jen se mu zasmát a užít si ten bezstarostný okamžik. Tyto spoty připravovala sama agentura v domácím prostředí a podílelo se na nich 6 nezávislých režisérů a 2 produkční z Česka a Slovenska. Ti se přesvědčili o tom, že natáčet se zvířaty není zas taková legrace, jako by měla být s výslednými spoty.

Kromě spotů se v ulicích začnou objevovat City Light vitríny, které obsahují tematické pohyblivé obrázky. Toho bylo dosaženo pomocí lentikulárního tisku, což je velmi netradiční technika, ale svůj účel v této kampani plní dostatečně. Zároveň je pro cílovou skupinu připravena mobilní aplikace, ve které uživatelé můžou vytvářet vlastní gify a následně je sdílet na microsite, kde se objeví vedle těch, které vytvořila sama Kofola.

opica

 

Každý pes jiný jazz

Kdo se těšil na tradiční letní příběh o lásce, je teď možná zklamaný. Právě tento netradiční krok stranou je od Kofoly značně riskantní. Přece jen ne každý mladý člověk si chodí odpočinout na internetové stránky uvolnit se sledováním nesmyslných gifů. Celkově je to forma humoru, která nemusí být všem vlastní, přesně jak říká jeden ze spotů – „Každý pes, jiný jazz,“ a tak může zůstat nepochopena. Příznivci Kofoly se tak zcela jistě rozdělí na dvě skupiny. Jedna se bude nad kočkami v kině válet smíchy po zemi. Druhá to bude minimálně považovat za trapné. Mgr. Tomáš Mrkvička, vyučující předmětu Kreativita v reklamní tvorbě na našem domovském oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK, říká:

Je to v kontextu české reklamy osvěžující, nicméně na můj vkus pořád trochu moc reklamní. Ty spoty jsou hybridy mezi animovanými gify a normálními spoty. Myslím, že by neškodilo být odvážnější a ten žánr vytěžit víc. Jednotlivé spoty mají dost proměnlivou kvalitu.“

K tomu dodává, že nerozumí propojení nového formátu láhve a kampaně s mottem „Neřeš.“ Další dotázaný Mgr. Martin Bezouška, člen RRTV a vyučující na oboru MKPR, je ke spotům spíše skeptický:

„Asi nejsem cílová skupina Kofoly, ale spoty mi připadaly nevtipné a infantilní. Vzhledem k obecně pokleslému humoru všude kolem nevylučuji, že někoho pobaví, efektivitou si jistý nejsem. Domnívám se, že klient uvěřil kreativitě agentury, protože Kofola měla v posledních letech většinou velice zdařilé spoty.“

Celé vybočení kampaně je o to více kontroverzní, když ji koncem června vystřídá klasický letní spot o lásce. Kofola tedy nehodlá dlouhodobě měnit svou image, naopak. Toto vybočení možná nebude mít zásadní vliv na další vývoj značky, protože má na trhu svoje místo a tradici, přesto kampaň nemusí patřit mezi ty, které veřejnost ocení stejně tak, jako ocenila ty předchozí. A co vy? Líbí se vám netradiční pojetí? Lámete se u gifů se zvířaty smíchy, nebo to prostě neřešíte?

ARVE Error: need id and provider

Zdroje

Zdroj náhledové fotografie: kofola.cz, archiv TRIAD Advertising

Jak citovat tento článek?

ŽEMLIČKOVÁ, Martina. Nová kampaň Kofoly: Když ji miluješ, neřeš? Markething.cz [online]. 3. června 2014 [cit. 2014-06-03]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/kdyz-ji-milujes-neres.

Continue Reading

Studentka prvního ročníku Marketingové komunikace a PR na Univerzitě Karlově v Praze, zajímá se o psychologické aspekty v marketingové komunikaci, public relations a nová média.

More in Marketing

To Top