Connect with us

Z terénu

Kde se přiučit marketingu?

Kdo by chtěl v létě chodit do školy a učit se? Když se však celý proces odehrává v Lisabonu, městě plodů moře, osobité architektury a mořeplavců, mnozí možná změní názor. Inspirativní letní školu na naší domovské FSV UK jsme letos vyměnili. Letní škole marketingu každoročně pořádané European Association of Communications Agencies (EACA-Edcom), která si jako místo konání zvolila pro tento rok právě portugalské hlavní město, se totiž nedalo odolat.

Lisabon = hašiš?

EACA pořádá letní školu pravidelně a pokaždé v jiném hlavním městě Evropy, což s sebou přináší nejen zajímavou oborovou zkušenost, ale i cestopisnou. Lisabon je historické město na břehu delty řeky Tejo. Typickým znakem tohoto města je prý… hašiš. Hodiny strávené v Lisabonu a počet nabídek pouličních dealerů je v přímé úměrnosti. Nabídkám jsme ale statečně odolali a díky tomu s námi zůstaly i nějaké  vzpomínky, o které se s vámi můžeme nyní podělit.

 

Ponte 25 de Abril, Lisabon

Ponte 25 de Abril, Lisabon

Lisabon

Lisabon

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale teď už skutečně k samotné letní škole – jejím ředitelem a zároveň jedním z přednášejících je Micky Denehy, kterého si možná pamatujete z pražského PIAFu. Týdenní program je skutečně nabitý. Kromě celodenních přednášek je ve zbylém čase nutné pracovat na společném projektu. Ten byl letos opravdu zajímavý – tvorba pitche  pro spojení Coca-Coly a Mistrovství světa ve fotbale 2014. Nedostatek času a různé přístupy k tvorbě kampaní jsou velká výzva. Stálo nás to hodně nervů, několik návštěv přilehlého McDonaldu (achjo) a hodně plechovek Coca-Coly, než jsme našli společnou řeč. Ale pak to vážně stálo za to!

„There is nothing that can’t be digital“

A co samotné přednášky? Paul Burns, nejlepší coach pro pracovníky v reklamním businessu s 24 letou zkušeností z britského Saatchi & Saatchi, se podělil o obrovské množství tipů jak správně porozumět klientovi. Víte, co vašemu klientovi nejvíce vydělává? Vydělává Mercedes více prodejem aut nebo poskytováním servisu? Jen ať si každý sáhne do svědomí, jak hluboce zná své klienty.

Cenu za nejvíce inspirativní přednášku si však od nás zcela jistě odnáší technologický a digitální guru Dietmar Dahmen. Nejenže jsme se vznášeli v nebesích budoucího vlivu technologií, ale zároveň jsme zůstali nohama na zemi i v současnosti. A Dietmar si servítky se současným mainstreamem digitálního marketingu vážně nebere:

„Banners are total shit. You are more likely to survive a plane crash than click on a banner.“

Dietmar si je mimo jiné jistý, že v budoucnu bude absolutně vše „connected“, tady “propojené” (WEB 5.0) – nejenže pomocí augmentované reality můžete již nyní opravit auto, ale váš hřeben vám bude za několik let radit, jaký šampón byste měli používat. Vaše vodovodní baterie vám řekne, jestli voda obsahuje něco škodlivého a případně vám poradí, jak ji používat úsporněji.

A nutno říci, že Dietmar rozhodně není, alespoň v této vizi, žádný šílenec – mnoho aut vám již dnes radí, jak řadit, kdy si dát kafe či pauzu. A kupříkladu sportovní gigant Nike je schopný vás pomocí jednoduchého náramku dostat do kondice.

Konkrétně automobilky dávají do tzv. WEBu 5.0 (vše je připojeno) obrovské investice. Technologické vychytávky, které jsou v těchto dnech extrémně drahé, budou v budoucnu běžný standard – a tradiční „nepřipojené/staromódní“ produkty budou drahou nostalgickou vzpomínkou. Asi jako když si v dnešní době chcete dopřát zvuk tradičního gramofonu.

Naši milí přednášející. Zleva: Micky Denehy, Dietmar Dahmen, Paul Arnolds, Steve Henry

Naši milí přednášející. Zleva: Micky Denehy, Dietmar Dahmen, Paul Arnolds, Steve Henry

A co z toho máme?

Nejdůležitější věc, kterou může letní škola EACA skutečně pomoci naučit, je vždycky vidět „BIG PICTURE“ (vidět věci jako celek). Určitě ho mnozí z vás mají, ale vystrčit paty za hranice a potkat jedny z nejinspirativnějších lidí z oboru v Evropě ho mohou pomoci ještě rozšířit. Jaký je totiž rozdíl mezi dobrou a výbornou kampaní? Ty dobré budují brandy, ty výborné mění celý svět nebo alespoň jeho část. A k tomu je již potřeba opravdu velký „PICTURE“.

A navíc – Markething.cz zabodoval v závěrečné prezentaci a přivezl do Prahy cenu za první místo za nejlepší kampaň Coca-Coly pro FIFA World Cup 2014.

Vítězný tým s kampaní 'Scream out your happiness'

Zdroje fotografií:

Archiv autorů.

Jak citovat tento článek?

AMLEROVÁ, Johana a Jiří, ŠINDELÁŘ. Kde se přiučit marketingu?. Markething [online]. 27. srpna 2013 [cit. 2013-08-27]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/kde-se-priucit-marketingu.

Continue Reading

More in Z terénu

To Top