Marketing
Jak oživíte luxusní brand? Pošlete na něj sprejery.
Hermès si nechal módní doplňky nastříkat sprejerem. Tento tradiční luxusní dům zvolil strategii, která se mu dle pravidel marketingu nemůže nevyplatit – angažoval streetartistu.
V oblasti marketingu luxusních módních značek se spolupráce s mladými, neotřelými a avantgardními umělci téměř nemůže nevyplatit, splňuje-li tři základní podmínky:
1) značka musí být opravdu luxusní a dlouhodobě nabízet produkty jen nejvyšší kvality;
2) spolupráce musí být překvapivá, dobře načasovaná a komunikovaná a nesmí se vyčerpat přílišným opakováním;
3) značce se musí podařit vytvořit kolem události mediální „hype“, rozruch, který přitáhne nový okruh zákazníků či fanoušků.
I v rámci Hermèsu se tedy z marketingového hlediska jedná o dobrý tah; dokáže-li ho ovšem firma dobře prodat. Boj o zviditelnění značek v mediálním prostoru se zostřuje a snahy o omlazení začínají být stejně markantní jako plastické operace Donatelly Versace, nyní nepříliš chvalně proslulé spoluprací s H&M. Přečtěte si celý článek na České pozici.