Connect with us

Marketing

Jak je důležité míti webovou analytiku pod palcem

Firma, která v dnešní době neprovozuje webové stránky, jako by neexistovala. Avšak pouze samotná existence webových stránek nezaručuje jejich majiteli úspěch. Kvalitní a efektivní webové stránky lze přitom vytvořit snadno pomocí internetových dat, tzv. webové analytiky – nástroji, který umožňuje sledovat chování návštěvníků či zákazníků a napomáhá vyhodnocování marketingových aktivit nebo návratnosti reklamních kampaní.

I když webovou analytiku využívá stále více malých i velkých firem, ne každá z nich dokáže nasbíraná data smysluplně využít ve svůj prospěch. Podle Pavla Jaška, odborníka na webovou analytiku, není ani tak potíž s ovládáním nástroje pro webovou analytiku, nýbrž v uvažování nad jejím využitím. Jak se s ní tedy naučit správně pracovat? Vzhledem k tomu, že každému nejlépe poslouží jiný typ získaných dat, existuje i mnoho různých kurzů webové analytiky – každý se zaměřením na jinou pracovní oblast.

“Například marketingoví specialisté potřebují rozeznat krátkodobé a dlouhodobé dopady svých marketingových aktivit na získávání návštěvnosti, chování návštěvníků a hlavně na cíle společnosti. Na školeních učím, jak díky webové analytice identifikovat výkonnost, účinnost a efektivitu reklamních kampaní. Narážíme u toho také na pro účastníky nepříjemný fakt, že často nedojdeme k jedné jediné metrice, kterou by stačilo sledovat, ale je potřeba tři až pět čísel, která budou hlídat, že celkový výsledek je správný. Není v tom žádná magie, jen si účastníci musí uvědomit, že příběhy o racionálním i tom iracionálním chování návštěvníků se nedají dostat do jednoho čísla.” (Pavel Jašek)

Jak ovládnout webovou analytiku?

Efektivní ovládání webové analytiky je jednou z mnoha praktik, o kterých se nevyplatí číst pouze teoretické texty. Proto ani tento článek nemá ambice stát se zevrubnou analytickou příručkou pro marketéry nebo čtenáře z jiných oblastí. Prvním krokem k úspěšnému zkrocení webové analytiky však může být přednáška citovaného Pavla Jaška, který v listopadu vystoupí na brněnském Marketing Festivalu 2013. Proč byste si Pavla a spoustu dalších světových řečníků měli jít poslechnout? Podle Google Analytics, statistického programu, který lze využívat zcela zdarma, především proto, že by měl být váš web především user-friendly – jak dokazují i následující videa. Poznáváte se v nich taky?

ARVE Error: need id and provider
ARVE Error: need id and provider

 A co na to Pavel Jašek?

Na mě by měli přijít zejména ti zájemci, které láká segmentace zákazníků (nikoliv návštěvníků!) a nebojí se ušpinit si ruce od syrových dat. Na své si přijdou ti, kteří chtějí své kampaně vyhodnocovat správněji vzhledem k dopadům na zisk společnosti. Přednášku okořením několika slovíčky, jako je třeba analýza kohort, s čímž se webová analytika bohužel teprve seznamuje.“ (Pavel Jašek)

Pokud se chcete dozvědět více, nenechte si ujít brněnský Marketing Festival s hlavním tématem internetový marketing, který se uskuteční v prostorách Janáčkova divadla 22. a 23. listopadu. Další řečníky najdete na těchto (pravděpodobně optimalizovaných) webovkách : http://www.marketingfestival.cz

Jak citovat tento článek?

JÍLKOVÁ, Veronika. Jak je důležité míti pod palcem webovou analytiku. Markething.cz: [online]. 27. října 2013 [cit. 2013-10-27]. Dostupné z: www.markething.cz/jak-je-dulezite-miti-webovou-analytiku-pod-palcem

Zdroj náhledového obrázku:

http://www.holotrope.com/

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

Studentka 3. ročníku oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Momentálně se více zabývá public relations, ale nebrání se žádné informaci či zkušenosti z oboru. Chodí do divadla, peče, cestuje a z vyvolaných fotek vytváří scrapbook alba.

More in Marketing

To Top