Komunikace
Instagram carousel ads: Nový způsob, jakým značky mohou prodávat své příběhy
Instagram donedávna nepovoloval jakoukoliv formu placené reklamy. Čím více uživatelů však tato sociální síť, vyprávějící příběhy čtvercového formátu, má, tím lepším marketingovým kanálem se stává. V březnu roku 2015 tak Instagram přichází s carousel ads – způsobem, který umožní inzerentům postnout více fotografií v jednom příspěvku a na závěr ještě přidat aktivní odkazový proklik.
V listopadu 2013 Instagram představil americké komunitě placené posty a vysloužil si kritiku. Ta postupem času uvadla, a to i díky tomu, že uživatelé nebyli sponzorovanými příspěvky zahlceni. Mezi první značky, které začaly s placenými fotkami ve Státech experimentovat patří například Michael Kors, Banana Republic, či Levi’s a Ben & Jerry’s. Evropskou premiéru si instagramové reklamy společností Rimmel, Channel 4 či Cadbury odbyly na britském publiku, a to v září roku 2014. Ne všem značkám ovšem stačí ke komunikaci jen jedna fotka. A tak o několik měsíců později přirozeně přišla i sponzorovaná videa v délce 15 sekund. Tato možnost už začala zajímat i společnosti jako je Disney či luxusní kosmetiku Lancôme.
Chybí nám call-to-action! Instagrame, udělej s tím něco
Mnoho inzerentů však brzy začalo narážet na skutečnost, že nemají příliš mnoho nástrojů, jak zjistit, zda sponzorované příspěvky fungují, respektive zda se vyplatí do nich investovat. Instagram neumožňoval do příspěvku vložit aktivní URL link, a tak byla většina příspěvků odsouzena jen ke sbírání lajků a kometářů. Mnoho prostoru pro monetizaci Instagram inzerentům opravdu nenabízel. Až dosud.
Trochu Tinder, trochu obrázkový katalog
Od 4. března 2015 nabízí Instagram novou formu prezentace. Tak zvané Carousel Ads umožňují uživateli aby se swipováním doleva (ano, správně vám to připomnělo Tinder) mohli podívat na jeden určitý produkt z více stran. Nebo si prohlédnout fotopříběh. Módní značka tak může ukázat šaty z nové kolekce z více pohledů, restaurace představit ingredience, ze kterých připravila svou specialitu, nebo jakákoliv značka může prostřednictvím obrázků popsat svůj příběh. A na závěr ještě nabídne “Read more” button, který nese libovolný odkaz, který se po kliknutí načte přímo v Instagramu. Vymysleli to pěkně šalamounsky: integrovaný prohlížeč uživatele neodvádí z aplikace pryč, inzerent má poprvé možnost vložit aktivní link a ten je navíc velmi dobře měřitelný. A na to značky slyší. Vždyť mediální skupina Omnicom Media Group uzavřela s Instagramem exluzivní kontrakt v hodnotě 40 milionů dolarů, který zajišťuje klientům této mediálky exkluzivitu na všechny chystané reklamní novinky.
Ovšem Instagram ujišťuje, že uživatelé nebudou novou formou reklam, které se mají poprvé objevit v následujících týdnech, zahlceni. Ostatně tomu tak nebylo ani v případě počátků reklamy na Instagramu – jde spíše o jedinečnou příležitost, jak vyprávět příběhy značek. Obrázková sociální síť tak stále zůstává u srdíčkování. I když možná ne na dlouho, však se říká, že s jídlem roste chuť.
Zdroje
http://thenextweb.com/facebook/2014/09/17/instagram-will-roll-sponsored-posts-uk-coming-weeks/
http://marketingland.com/instagram-introducing-video-ads-today-4-major-brands-106186
http://mashable.com/2015/03/04/instagram-carousel-ads/
http://www.theverge.com/2015/3/4/8145189/instagram-carousel-ads-photo-sets-brands
http://techcrunch.com/2015/03/04/what-advertisers-want/#tmhmdj:ew1J
http://www.adweek.com/news/technology/instagrams-video-ads-are-live-big-brands-board-161081
Zdroj náhledového obrázku
http://www.dailymichael.be/wp-content/uploads/2014/08/Instagram-Logo.png
Jak citovat tento článek?
DO THU, Trang, Adéla KOŘANOVÁ a Tomáš PÁNEK. Instagram carousel ads: Nový způsob, jakým značky mohou prodávat své příběhy. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-03-05]. ISSN 1805 – 4991. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/instagram-carousel-ads-novy-zpusob-jakym-znacky-mohou-prodavat-sve-pribehy