Connect with us

Komunikace

Instagram carousel ads: Nový způsob, jakým značky mohou prodávat své příběhy

Instagram donedávna nepovoloval jakoukoliv formu placené reklamy. Čím více uživatelů však tato sociální síť, vyprávějící příběhy čtvercového formátu, má, tím lepším marketingovým kanálem se stává. V březnu roku 2015 tak Instagram přichází s carousel ads – způsobem, který umožní inzerentům postnout více fotografií v jednom příspěvku a na závěr ještě přidat aktivní odkazový proklik.

V listopadu 2013 Instagram představil americké komunitě placené posty a vysloužil si kritiku. Ta postupem času uvadla, a to i díky tomu, že uživatelé nebyli sponzorovanými příspěvky zahlceni. Mezi první značky, které začaly s placenými fotkami ve Státech experimentovat patří například Michael Kors, Banana Republic, či Levi’s a Ben & Jerry’s. Evropskou premiéru si instagramové reklamy společností Rimmel, Channel 4 či Cadbury odbyly na britském publiku, a to v září roku 2014. Ne všem značkám ovšem stačí ke komunikaci jen jedna fotka. A tak o několik měsíců později přirozeně přišla i sponzorovaná videa v délce 15 sekund. Tato možnost už začala zajímat i společnosti jako je Disney či luxusní kosmetiku Lancôme.

ARVE Error: need id and provider

Chybí nám call-to-action! Instagrame, udělej s tím něco

Mnoho inzerentů však brzy začalo narážet na skutečnost, že nemají příliš mnoho nástrojů, jak zjistit, zda sponzorované příspěvky fungují, respektive zda se vyplatí do nich investovat. Instagram neumožňoval do příspěvku vložit aktivní URL link, a tak byla většina příspěvků odsouzena jen ke sbírání lajků a kometářů. Mnoho prostoru pro monetizaci Instagram inzerentům opravdu nenabízel. Až dosud.

Trochu Tinder, trochu obrázkový katalog

Od 4. března 2015 nabízí Instagram novou formu prezentace. Tak zvané Carousel Ads umožňují uživateli aby se swipováním doleva (ano, správně vám to připomnělo Tinder) mohli podívat na jeden určitý produkt z více stran. Nebo si prohlédnout fotopříběh. Módní značka tak může ukázat šaty z nové kolekce z více pohledů, restaurace představit ingredience, ze kterých připravila svou specialitu, nebo jakákoliv značka může prostřednictvím obrázků popsat svůj příběh. A na závěr ještě nabídne “Read more” button, který nese libovolný odkaz, který se po kliknutí načte přímo v Instagramu. Vymysleli to pěkně šalamounsky: integrovaný prohlížeč uživatele neodvádí z aplikace pryč, inzerent má poprvé možnost vložit aktivní link a ten je navíc velmi dobře měřitelný. A na to značky slyší. Vždyť mediální skupina Omnicom Media Group uzavřela s Instagramem exluzivní kontrakt v hodnotě 40 milionů dolarů, který zajišťuje klientům této mediálky exkluzivitu na všechny chystané reklamní novinky.

ARVE Error: need id and provider

Ovšem Instagram ujišťuje, že uživatelé nebudou novou formou reklam, které se mají poprvé objevit v následujících týdnech, zahlceni. Ostatně tomu tak nebylo ani v případě počátků reklamy na Instagramu – jde spíše o jedinečnou příležitost, jak vyprávět příběhy značek. Obrázková sociální síť tak stále zůstává u srdíčkování. I když možná ne na dlouho, však se říká, že s jídlem roste chuť.

Zdroje

http://www.thedrum.com/news/2014/09/23/channel-4-rimmel-waitrose-and-cadbury-among-first-use-instagram-sponsored-ads-uk

http://thenextweb.com/facebook/2014/09/17/instagram-will-roll-sponsored-posts-uk-coming-weeks/

http://thenextweb.com/facebook/2013/11/01/fashion-designer-brand-michael-kors-becomes-first-run-ads-instagram-screenshot/

http://marketingland.com/instagram-introducing-video-ads-today-4-major-brands-106186

http://mashable.com/2015/03/04/instagram-carousel-ads/

http://www.theverge.com/2015/3/4/8145189/instagram-carousel-ads-photo-sets-brands

http://techcrunch.com/2015/03/04/what-advertisers-want/#tmhmdj:ew1J

http://www.adweek.com/news/technology/instagrams-video-ads-are-live-big-brands-board-161081

http://www.adweek.com/news/technology/instagram-ads-boost-ben-jerrys-and-levis-brand-recall-early-tests-154603

http://www.adweek.com/news/technology/instagram-unveils-new-features-advertisers-carousel-style-photos-web-links-163268

Zdroj náhledového obrázku

http://www.dailymichael.be/wp-content/uploads/2014/08/Instagram-Logo.png

Jak citovat tento článek?

DO THU, Trang, Adéla KOŘANOVÁ a Tomáš PÁNEK. Instagram carousel ads: Nový způsob, jakým značky mohou prodávat své příběhy. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-03-05]. ISSN 1805 – 4991. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/instagram-carousel-ads-novy-zpusob-jakym-znacky-mohou-prodavat-sve-pribehy

Continue Reading

More in Komunikace

To Top