Connect with us

Marketing

Největší marketingové faily během hurikánu Sandy

Ve jménu maximalizace zisků je zřejmě dobré nakupovat kdykoliv, a to dokonce i tehdy, jde-li vám či jiným lidem v okolí o život. Tímto krédem se při vytváření direct mailů, akčních nabídek na slevových portálech nebo postů na sociálních sítích řídilo mnoho společností. Zatímco bouře si razila cestu východním pobřežím USA, marketéři nezaháleli a dopouštěli se exkluzivních failů.

„Nudíte se během hurikánu? Nakupujte!“,„Objednejte si holinky do Frankenstormu, připište heslo „all soggy“ a zašleme vám je zdarma.”, „Zažijte luxusní večeři v neobvyklém prostředí – potmě.” Zhruba takto zněly slogany především retailových řetězců, když obesílaly své zákazníky akčními slevovými nabídkami v době, kdy většina obyvatel amerického pobřeží čelila přírodním živlům. Většina z marketingových aktivit sváděla k nakupování během hurikánu a nevkusně využívala slovních hříček. Bodovaly především obchody s oblečením a slevové portály. Sestavili jsme pro vás žebříček pěti největších marketingových failů minulého týdne.

1. místo: American Apparel a Sandysale

Pomyslnou zlatou medaili získal s přehledem americký řetězec s oblečením, jehož kontroverzní marketingové aktivity už dříve čelily vlně kritiky, především za provokativní či Photoshopem nezdařile upravené fotografie (například za fotku modelky, která má ruku bílé ženy a břicho Afroameričanky). V pondělí v noci obeslal American Apparel direct mailem pouze své zákazníky s bydlištěm v místech, která zasáhl hurikán: „In case you’re bored in the storm, 20% off everything for the next 36 hours.” I kdyby zaměstnanci marketingového oddělení postrádali svědomí, měli by se alespoň racionálně sami sebe zeptat: Půjde někdo nakupovat trendy hadříky, zatímco mu vítr rve střechu a sousedova žena se zabila? Opravdu si pak nadšeně u pokladny zavýskne „Sandysale“?

Direct mail značky American Apparel

 

Zkrátka v tomhle obchodě už snad ani největší shopaholic nakupovat nemůže. Posuďte některé z reakcí a pogratulujte spolu s námi American Apparel k mediální sebevraždě.

http://twitter.com/m_spad/status/264130603627204609

2. místo: Urban Outfitters a Frankenstorm

Propagovat slevu založenou na živelné katastrofě je zkrátka katastrofa. Pokud prodáváte trička a mikiny s kapucí, nemusíte během živelné pohromy vyběhnout do ulic a jako šílení distribuovat své zboží panikařícím spoluobčanům. Možná by stačilo prostě mlčet. Druhé místo udělujeme za neetické slovní i obrazové hříčky značce Urban Oufitters.

Urban Outfitters

 

3. místo: GAP

Dnešní doba ale nabízí nepřeberné možnosti, jak se veřejně znemožnit. Za kreativní fail využívající geolokační službu Foursquare gratulujeme značce GAP.

Tweet, jenž GAP po vlně negativních reakcí lidí smazal

A aby byla rekonstrukce kompletní, připojujeme i další reakci GAPu, když se předchozí post setkal s odmítavým postojem fanoušků a GAP si uvědomil svou chybu. Pravda, moc se jim nepovedla ani tahle.

4. místo: Sotheby’s

Že bude parazitovat na bouři i aukční síň, to možná mnohé nepřekvapí. Každopádně tento druh art marketingu zdá se nám býti poněkud nešťastným. Palec dolů za zvrhlou kombinaci inzerce a závěrečného výkřiku, který vyloženě „myslí“ na lidi.

5. místo: Groupon a extra silný černý humor

Slevové portály nezahálely a neváhaly inzerovat zlevněné pobyty či rekreační objekty poškozené v zasažených městských oblastech (např. www.complex.com). Za opravdu černočerný humor udělujeme serveru Groupon páté místo. Opravdu by nás zajímalo, kolik lidí vyrazilo na gurmánský zážitek do restaurace, kde záměrně není světlo, když zažívali sami doma podobný „luxus“.

Gurmánske menu pro dva. Se slevou.

 

Zdroje:

http://www.twitter.com

http://www.telegraph.co.uk

http://www.huffingtonpost.ca/2012/10/30/hurricane-sandy-american-apparel_n_2042566.html#slide=1700800

Sandy Fail: American Apparel’s Hurricane Sale Doesn’t Go Over Well

http://www.huffingtonpost.ca/2012/10/30/hurricane-sandy-american-apparel_n_2042566.html#slide=1700800

http://www.buzzpatrol.com/american-apparel-gap-rile-up-the-twittersphere-with-hurricane-sandy-sale-ads/

http://www.complex.com/style/2012/10/10-hurricane-sales-worth-taking-advantage-of/asos

http://www.businessinsider.com/the-9-biggest-brand-fails-exploiting-hurricane-sandy-2012-11?op=1

http://adage.com/article/digital/sandy-boosts-local-online-news-brands/238049/

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/stormy-weather-analyst-downgrades-ad-market-sandy-fears-144959

http://f.email.urbanoutfitters.com/i/24/809500612/frankenstorm-06_02.gif

Jak citovat?

KABELKOVÁ, Zuzana. Největší marketingové faily během hurikánu Sandy. Markething [online]. 5. listopadu 2012 [cit.2012-11-05]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/hurikan-sandy-faily.

Continue Reading

Spoluzakladatelka a členka dozorčí rady Markething.cz. Absolvovovala Marketingovou komunikaci a PR a studuje Mediální studia na FSV UK. Věnuje se B2B a interní komunikaci, zajímá se o marketing značek.

More in Marketing

To Top