Connect with us

Komunikace

Hurá do L.A., Brad je single!

Brad Pitt a Angelina Jolie se rozvádí! Novinka? Nemyslím si. O chystaném rozvodu se mluví všude – bulvární deníky šílí, obchody prodávají trička ‘team Brad’ či ‘team Angie’ a uživatelé Twitteru si hromadně vylévají srdíčka. Tím to ale zdaleka nekončí, na celou záležitost totiž začaly reagovat také mnohé značky, které rozchod Brangeliny využily ve své marketingové komunikaci.

Rozchod slavného páru vyšel na světlo 20. září tohoto roku, kdy Angelina vyplnila rozvodové papíry. Na internetu se okamžitě zvedla vlna reakcí a nejrůznějších teorií. Některé z nich tvrdí, že šlo o domácí násilí ze strany Brada Pitta, jiní do rozvodu pletou drogy a ostatní zase nevěru, Jolie však pravý důvod zatím neuvedla.

Jak moc byly značky kreativní? Posuďte sami.

Letecké společnosti Norwegian Airlines netrvalo ani dva dny, než do britských novin The Evening Standard vyslala tyto vtipné vizuály na jednosměrné letenky do Los Angeles. Následně na svém Twitteru sdílela další příspěvek poukazující na levnou letenku z Londýna do USA. Na první pohled tato pohotová reakce působí jako skvělý nápad, přesto se však, jak už to u odvážných reklam bývá, setkala také s kritikou. Někteří si stěžovali čistě na fakt, že se zapomíná na krásnou Angelinu Jolie, za kterou by většina mužů do LA letěla jistě raději nežli za Bradem Pittem. Jiní se však zaměřili na morální aspekt této reklamy a vystupovali proti tomu, jak rychle se vizuál dostal do tisku a že vůbec vydělává na rozpadu početné rodiny. Takových reakcí však nebylo mnoho a lidé spíše obdivovali vtipnou reklamu, která se díky své originalitě okamžitě stala virální.

“Brad is single” – printový vizuál Norwegian Airlines

snimek-obrazovky-2016-10-28-v-12-08-31

“Actor. LA. Newly single.” – Norwegian Airlines a jejich druhý vizuál na Twitteru

Chytře využít této “hollywoodské” příležitosti však dokázaly i další značky. Švédský nábytkový gigant Ikea sdílel na Facebooku reklamu na svou dvousedačku Vallentuna, kterou je možné v případě potřeby rozdělit na dvě stejně velká křesla. Nad fotku produktu umístili kreativci z Ikea nápis „breakups happen“ a v popisku stručně vysvětlili praktičnost rozdělovacího nábytku. Tato reklama se setkala s velkým úspěchem, lidé na ni reagovali ještě lépe než na ‘Brad is single’. Pozitivní ohlas si vysloužila pravděpodobně díky své etické bezproblémovosti – nenabádá totiž zákazníky k pokusům o seznámení se s čerstvě nezadaným otcem šesti dětí, který podle bulváru pravidelně užívá lehké drogy a přehání to s alkoholem.

snimek-obrazovky-2016-10-17-v-19-38-56

Dělení majetku není pro Ikea očividně žádný problém, prostě si ho rozpůlíte.

Naopak ostrou kritiku za vydělávání na slavném rozchodu, dnes již běžně označovaném jako #branglexit, sklidil britský on-line obchod Missguided. Jeho nová kolekce triček s nápisy ‘Team Brad’, ‘Team Angie’ a ‘Still Team Jen’ veřejnost spíše pobouřila. Najít na internetu byť jen jediný pozitivní ohlas na tyto produkty je v podstatě nemožné, Twitter je plný rozhořčených zákazníků a na rozdíl od Norwegian Airlines je tento pokus o vtip všeobecně vnímán jako absolutní propadák. Missguided však neplánuje speciální trička v nejbližší době stáhnout, ty tak budou dál ležet v pomyslných internetových výlohách a přitahovat k sobě negativní pozornost.

brangelina-divorce-missguided-t-shirts

‘Team Missguided’ by měl pravděpodobně trika za £12 co nejrychleji stáhnout z prodeje, než ztratí všechny své příznivce.

http://twitter.com/thistownis0urs/status/781808668597706752?ref_src=twsrc%5Etfw

Australská obdoba Fruitisima, řetězec Boost Juice, také rychle reagovala na aktuální trend. Ve čtvrtek 20. září darovala všem Bradům a Angelinám, kteří jsou členy jejich věrnostního programu Name Game, jedno čerstvé smoothie zdarma a na Twitter přidala fotku smutné opice. To bylo všeobecně vnímáno jako milé gesto, které přitáhlo k firmě pozornost, ale rozhodně ne v negativním slova smyslu. Komu by koneckonců mohlo vadit, že firma rozdá pár smoothies navíc?

Pozadu nezůstalo ani holandské zastoupení americké značky zmrzlin Ben & Jerry’s. Prostřednictvím Twitteru firma všechny své zákazníky ujistila, že jim poskytne útěchu i v tak těžkých chvílích, jako je například rozvod dvou milovaných celebrit. Popisek k fotce v doslovném překladu znamená: “Budeme tu pro vás, i když to není váš rozchod.”

Značné pozornosti se v těchto dnech dostává také Bradově bývalé manželce Jennifer Aniston, kterou roku 2005 (po natáčení filmu Pan a paní Smithovi) Brad opustil právě kvůli Angelině Jolie.

https://twitter.com/Demi_is_Savior_/status/778317063563702273

Například australská značka minerálních vod Capi zveřejnila na Instagramu tento příspěvek, kterým upozorňuje jak na perlivost své vody, tak na nově nabytý “sparkle” Jennifer Aniston.

snimek-obrazovky-2016-10-17-v-19-58-31

Jednoduchý vizuál australské firmy Capi.

A co si z toho můžeme odnést?

Jakkoliv nám taková forma reklamní komunikace může připadat nemorální či dokonce zvrácená, je třeba uznat, že na sebe všechny výše zmíněné značky úspěšně upozornily (ať už v dobrém, nebo špatném). Profitovat na rozpadu rodiny se šesti dětmi rozhodně nelze považovat za slušné. Současné celebrity, zvláště pak ty hollywoodské, však musí s takovými reakcemi na jejich osobní záležitosti počítat. Etika a lidská slušnost v tomto případě ustupuje touze značek originálně využít trendy tématu k získání pozornosti na sociálních sítích.

A stejně se i v dnešním světě najde člověk, který o nějakém #branglexitu vůbec netušil. Tibetský duchovní vůdce dalajláma nedávno prohlásil, že v životě neslyšel ani o Bradovi, ani o Angelině, ba dokonce ani o klanu Kardashians. Alespoň někdo si i v této době dokáže udržet zdravý odstup.

Jak citovat tento článek?

DUŠKOVÁ, Magdalena. Hurá do L.A., Brad je single! Marek HÁŠA editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/hura-do-l-a-brad-je-single

Zdroje

http://www.cntraveler.com/story/merciless-norwegian-air-jumps-on-brangelina-breakup-with-new-ad

http://edition.cnn.com/2016/09/20/entertainment/angelina-jolie-brad-pitt-divorce/

http://www.cbsnews.com/news/here-are-the-latest-developments-in-the-brangelina-divorce/

Obrázky

http://starecat.com/content/wp-content/uploads/brad-is-single-norwegian-airlines-creative-press-ad.jpg

https://twitter.com/NorwegianUK/status/778918061906812928/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

https://www.facebook.com/IKEASingapore/photos/a.185457688197644.46109.176320315778048/1110878158988921/?type=3&theater

http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/missguided-face-twitter-backlash-launching-8982241

https://www.instagram.com/p/BKnHU2rgZti/

Continue Reading

Studentka třetího ročníku Marketingové komunikace a PR. Ráda vaří kamarádům špagety, píše básničky a fotí na svůj Olympus OM-1. Nejraději však stejně pije kafe v Bio oku a čte Pána prstenů. Milovnice hummusu a kočičích videí. V péči má chameleona, hada a dvě kytky (Adélu a Boba).

More in Komunikace

To Top