Connect with us

Marketing

Hudebníci v tyrkysu: Je Tidal zabijákem Spotify?

Přebarvené profily umělců na sociálních sítích podnítily zvědavost internetového světa. Tím se Tidelu podařilo mezi internetovými uživateli vytvořit dokonalý buzz. Raper a producent Jay-Z, kterému Tidal patří, povolal k propagaci ta nejzvučnější jména hudebního průmyslu, jako jsou Madonna, Daft Punk, Coldplay, deadmau5 a mnoho dalších. Má vůbec Tidal šanci ohrozit velikány jako Spotify nebo rodící se Beats Music od Applu?

Padesát odstínů modrého Twitteru

Profilová fotka vašich oblíbených interpretů je pryč. Všude jen modrá, vlastně tyrkysová. Jako řetězová reakce se v pondělí 30. března šířila jednobarevná profilová fotka napříč oblíbenou mikroblogovou sítí, vše pod hashtagem #TIDALforALL a sdělením, že Tidal přichází. Počáteční nejistota ohledně původu byla záhy rozptýlena, ukázalo se, že všichni umělci jsou součástí akce na podporu služby Tidal. Objevovala se určitou pravidelností hesla jako „společně“, „příliv se blíží“ nebo „změňte hudební historii“. Některé reakce dokonce prorokovaly zánik Spotify, nicméně na to je ještě hodně brzy.

Svého manžela podpořila i Beyoncé.

Svého manžela podpořila i Beyoncé. (zdroj: https://twitter.com/beyonce)

Podpora od Kanyeho Westa.

Podpora od Kanyeho Westa. (zdroj: https://twitter.com/kanyewest)

Podpora ze strany Rihanny.

Podpora ze strany Rihanny. (zdroj: https://twitter.com/rihanna)

Podpora ze strany Coldplay.

Podpora ze strany Coldplay. (zdroj: https://twitter.com/coldplay)

Někteří už nad Spotify zlomili hůl.

Někteří už nad Spotify zlomili hůl. (zdroj: https://twitter.com/dailyrapfacts)

The Next Big Thing?

Čím se Tidal odlišuje od ostatních služeb určených k streamování hudby? Jedním z hlavních propagovaných benefitů bude streaming v tzv. bezeztrátovém formátu FLAC. Oproti mp3 formátu, který přehrává ve frekvenci 320 kb/s, FLAC funguje s frekvencí 1,4 mb/s, která se kvalitou vyrovná poslechu vinylových desek. To by mělo uspokojit většinu hudebních fajnšmekrů, kteří upřednostňovali warez namísto Spotify nebo Deezeru právě kvůli kvalitě streamovaných nahrávek. V nedávno publikované tiskové zprávě byl Tidal popsán jako „prostor pro umělce a fanoušky pro sdílení myšlenek, exkluzivního obsahu, písní, videí, hrubých studiových demo nahrávek, osobních konverzací a mnoha dalšího”.

Nejedná se o úplně novou aplikaci. Avšak až teď, když se do celé záležitosti vložil Jay-Z, se služba dostala do širšího povědomí. Tidal původně vyvinula švédská společnost Aspiro, kterou následně koupil raper Jay-Z a nyní se postupně odhalují jeho úmysly s touto službou.

Hashtag kampaně na zviditelnění služby Tidal.

Hashtag kampaně na zviditelnění služby Tidal. (zdroj: mashable.com)

Služba nově působí i v České republice, ale zdaleka není zadarmo. Za kvalitu si totiž připlatíte. Konkurenční Spotify je pro běžné účty zdarma, nicméně jste obtěžování častou reklamou. Play Music All Access od Googlu zase vyžaduje 150 Kč měsíčně. Tidal však jde ještě dál. Měsíc členství vychází na necelých 500 Kč. Vyplatí se to běžným uživatelům vůbec?

Ticho před bouří

Kampaň je provázena spotem, na kterém je většina z již vyjmenovaných umělců. Shlukují se uvnitř místnosti s velkou obrazovkou, na jejíž ploše jsou přes webkamery připojeni další umělci z celého světa. Všichni na něco čekají, na něco velkého, co má záhy přijít. Účastní se Calvin Harris, Nicky Minaj, Madonna, Kanye West, Beyoncé, Daft Punk, Jay-Z, Chris Matrin a přes internet Usher, Alicia Keys a další. Tolik k výčtu jmen, podívejte se sami.

ARVE Error: need id and provider

Skulina na trhu?

Projekt Tidal je velmi ambiciózní a cílí na lidi, kteří si rádi připlatí za mobilní poslech hudby v kvalitě bez kompromisů. Takových rozhodně není málo. Již loni rozjel podobný projekt s hudbou  kanadský rocker Neil Young. Ten provozuje internetový obchod s hudbou ve formátu FLAC a je ambasadorem hudebního přehrávače pro tento formát PonoMusic. Tento projekt svého času na Kickstarteru vybral za dva dny před 2 200 000 dolarů, což dokazuje, že lidé, ochotní si za kvalitní hudbu připlatit, existují.

Avšak vysoké měsíční poplatky, pouze sedm dní dlouhé zkušební demo a velká paměťová náročnost (vyšší kvalita, mnohem větší velikost souboru) by masy mohla spíše odradit než přilákat. Tidal však určitě neřekl své poslední slovo a díky síle lidí, kteří za ním stojí, bude nadále silně propagován a pravidelně inovován, aby udržel krok s konkurencí.

Zdroje:

Náhledový obrázek: http://news.cision.com/tidal/i/tidal-illustration-2,m8912

http://mashable.com/2015/03/30/jay-z-tidal-for-all-streaming-blue-profile-photos/

http://www.theverge.com/2015/3/30/8311615/tidalforall-jay-z-kanye-madonna-beyonce

http://www.zive.cz/clanky/konec-vymluv-hudebnich-piratu-do-ceska-zamiril-tidal/sc-3-a-177209/default.aspx

http://www.theguardian.com/technology/2015/mar/30/kanye-west-rihanna-twitter-tidalforall-tidal

http://technet.idnes.cz/ponoplayer-na-kickstarteru-prekvapil-dx5-/tec_audio.aspx?c=A140313_084603_tec_audio_nyv

Jak citovat tento článek:

KOPÁČEK, Jakub. Hudebníci v tyrkysu: Je Tidal zabijákem Spotify? Markething [online]  ISSN 1805-4991 31. března 2015 [cit.2015-03-31]. Dostupné z: http://www.markething.cz/hudebnici-v-tyrkysu-je-tidal-zabijakem-spotify

Continue Reading

Student 1. ročníku Marketingové komunikace a PR. Zajímá se o mobilní technologie, svět vodních dýmek a gastronomii. Ve volném čase rád čte, pokuřuje z vodní dýmky, lyžuje, jezdí na in-line bruslích a vaří.

More in Marketing

To Top