Connect with us

Komunikace

Hokejové Budějovice lákají na play-off kampaní „To bude MASO!“

V nepříliš pestrém světě marketingových akcí českých sportovních klubů se zdá, že se začíná blýskat na lepší časy. Kluby se pod tlakem médií (zejména Hospodářských novin, v poslední době Deníku Sport) a klesající návštěvnosti pomalu začínají probouzet z letargie. Příkladem může být aktuální kampaň českobudějovického klubu HC MOUNTFIELD pro play-off s hlavním claimem „To bude MASO!“

Syrové maso na brankářské masce

Jihočeský klub tak chce přilákat své fanoušky na zápasy play-off s heslem, které vcelku vystihuje atmosféru závěrečných bojů v extralize. Hlavní vizuál je velmi povedený – hokejová maska pokrytá kousky masa působí opravdu přesvědčivě a stejně na tom je i její reálná kopie, kterou představil v posledním domácím zápase základní části gólman Jihočechů Jakub Kovář. Vizuál je čistý, s jasným a čitelným claimem. Nechybí ani loga partnerů akce, která celkový dojem nijak neruší.

Kampaň je pochopitelně zaměřená lokálně, a tak se s ní mohou setkat obyvatelé Českých Budějovic na outdoorových plochách, ale i v tisku a samozřejmě na oficiálním webu klubu www.hokejcb.cz, kde se nejprve zobrazí velký cover a později na hlavní stránce dobře umístěný banner.

Bohužel po kliknutí na něj se objeví pouze strohá tisková zpráva klubu o startu probíhající kampaně. Chybí jakákoliv platforma, která by soustřeďovala na jedno místo články související s probíhající kampaní, které jinak na webu jsou, ale fanoušek si je musí dohledat sám. Přitom jsou to články velmi povedené (rozhovor s Jakubem Kovářem o designu masek, rozhovor s kapitánem Františkem Ptáčkem o stravě profesionálních hokejistů – články zde a zde).

Suvenýry? Na e-shopu jenom tričko

Tisková zpráva také informuje o merchandisingu spojeném s kampaní a obsahuje i fotografie triček s vizuálem. Chybí však přímý link na fanshop, kde by si fanoušci mohli trička rovnou koupit. Ta jsou navíc hodně schovaná, umístěná ve spodních částech stránky. Jedno z triček jsem pak nenalezl vůbec. Nabídka merchandisingových produktů se tak v e-shopu omezuje pouze na jedno dětské a jedno klasické tričko (k vidění zde) pouze ve světle šedivé barvě. Bohatší nabídka by jistě přilákala více kupujících (například kšiltovky, mikiny, v návaznosti na kampaň třeba nože nebo paličky na maso s logem kampaně).

Více suvenýrů je k vidění na facebookovém profilu klubu, ale i zde chybí rychlý prolink na e-shop. Jinak je na Facebooku kampaň hezky zpracována, navíc je připravena i fotka pro nové Timeline profily. Nechybí ani soutěž pro fanoušky, kteří se mají vyfotit s užitými OOH plochami. Fotek zatím moc není, ale to se jistě během play-off změní. Na Facebooku je také možné najít i video ke kampani, které je sice velmi jednoduché, ale přitom úderné a fanoušci ho budou vídat nejspíše na kostce během zápasů. Bohužel video je přístupné pouze z facebookové stránky, na webu klubu není k nalezení.

Na maso do Masných krámů

Další zajímavou součástí celého projektu je pak propojení s vyhlášenou restaurací Masné krámy, která je vlastněná Budějovickým Budvarem, hlavním partnerem klubu. V restauraci bude pro fanoušky připraveno speciální menu a ve dnech domácích zápasů poběží na obrazovkách sestřih z této sezóny. To vše velmi dobře propojuje business sponzora s aktivitou klubu tím, že láká fanoušky ke konzumaci speciálních jídel (a samozřejmě piva) v jeho restauraci. Na stránkách www.masne-kramy.cz je pak sice informace o kampani hned na homepage v sekci novinky, ale opět je zde pouze tisková zpráva, navíc bez fotografií. Co konkrétního kuchaři restaurace připravují, také není zatím zřejmé, protože zápasy ve vyřazovací části pro Jihočechy začínají až 8.3.

Play-off samotné pak ukáže, co všechno ještě českobudějovický klub HC Mountfield v rámci kampaně připravil. Zejména hlavní vizuál se mi ale velmi líbí. Pozitivně hodnotím i aktivizaci sponzoringu Budvaru jakožto partnera klubu. Většina nedostatků, které jsem zmínil výše, se dají jednoduše odstranit. Nápaditější a pestřejší merchandising by ale měl být základem jakékoliv podobné kampaně, protože na něm může klub i vydělat. Aktivita se ovšem cení, obzvlášť v tak sterilním prostředí, jakým je český sportovní marketing. Zareagují na masitou kampaň soupeři Mountfieldu pro čtvrtfinále – Bílí Tygři z Liberce?

Zdroje:

http://www.hokejcb.cz/clanek.asp?id=5008

http://www.hokejcb.cz/

http://www.masne-kramy.cz/ 

http://www.facebook.com/hcmountfield 

 

Jak citovat tento článek?

KUBEČKA, Patrik. Hokejové Budějovice lákají na play-off kampaní “To bude MASO!”. Markething.cz [online]. [cit. 2012-03-08]. Dostupné z:  hokejove-budejovice-lakaji-na-play-off-kampani-„to-bude-maso“-2‎

Continue Reading

Student oboru Marketingová komunikace a public relations na Univerzitě Karlově. Externě pracuje jako redaktor pro firmu eSports, zejména píše pro web hc-slavia.cz. Dlouhodobě se věnuje sportovnímu marketingu a v oboru zároveň pracuje pro sportovní značku.

More in Komunikace

To Top