Connect with us

Komunikace

Emoce v jedničkách a nulách. Komunikace značek skrze emoji

Pro člověka je 60 000krát jednodušší vnímat obraz než text, takže není divu, že po nepřetržitě chatujících teenagerech přišly i značky na chuť miniaturním obrázkům s nadlidsky širokým úsměvem. Heslo k bankovnímu účtu nebo tisková zpráva v jazyku emoji jsou tak jenom začátek.

Slovo roku není slovo

Hitparádu nejužívanějších slov každý rok připravuje Oxford University Press a do letošního roku byly vítězi třeba selfie nebo GIF. S rokem Martyho McFlye se však všechno mění, protože s více než 6,6 miliardami užitími na Twitteru se nejfrekventovanějším výrazem stala doslova emoji Face with Tears of Joy. Takže v dalších letech může mít tradiční podoba slov, jak je známe, mnohem zajímavější konkurenci, a to například v podobě memů.

FWTOJ

Jednotlivé typy emoji Face With Tears of Joy z iOS 9.1, Android 6.0, HTC Sense 7, Samsung Galaxy S5, LG G4, Twitter Twemoji 2.0, Facebook Desktop, Mozilla Firefox OS 2.5 a Emoji One 1.0.

Díky prezidentským volbám ve Spojených státech jsou účty kandidátů na sociálních sítích mnohem aktivnější, včetně toho Hillary Clitonové na Twitteru. Otázka studentských půjček se týká většiny mladých Američanů, tak proč se nezeptat na jejich názor přímo tam, kde je studentů hodně a hned reagují? Bohužel, co se týče dluhů, těžko někdo uroní aspoň jednu „slzu štěstí“, a tak Hillary sklidila místo konstruktivních odpovědí sprchu kritiky.

Jedno z mála úspěšných využití pro Apple Watch našel řetězec Domino’s Pizza. Díky svému zavedenému systému AnyWare s databází účtů svých zákazníků, kde jsou uloženy informace o platební kartě a oblíbených chutích, stačí poslat textovou zprávu nebo tweet s emoji symbolem pizzy a do půl hodiny vám na dveře zvoní brigádník s objednávkou. Bohužel se systém zatím potýká se spoustou chyb, takže si na úplnou #easyorder, jak řetězec označuje své objednávky, ještě zákaznicí počkají. Dál směřuje Domino’s na Smart TV a do automobilů Ford, Amerika tedy hladovět rozhodně nebude.

domino

Válka Tomáše Čupra za emoji rohlík může začít…

Firmě i zákazníkovi na míru

Pro představení nového modelu Cruze 2016 si Chevrolet mimo natřískaného spotu s Julianem SmithemTylerem Oakleym z YouTube standardně připravil i tiskovou zprávu. Co bylo ale nestandardní, je jazyk, ve kterém ji uveřejnil. Emoji kódování působilo zábavně, #ChevyGoesEmoji se za první týden své existence dočkalo přes 20 milionů lajků a komentářů napříč sociálními sítěmi, jenomže při bližším pokusu se o modelu pro mladé něco doopravdy dozvědět se čtenář skoro vincentovsky ztrácel.

Jasné sdělení. Ale pokud si čistě náhodou nejste úplně jistí, můžete se podívat na překlad.

Přestože existuje už přes 1620 emoji pro iOS 9.1, našli Taco Bell a Durex místo ještě pro další. Mexický fast food po kanonádě Unicode Consortium, které reguluje kódování a zobrazení znaků napříč zařízeními, svou peticí a zástupem fanoušků už úspěšně vyhrál boj pro zařazení taco emoji do oficiálního seznamu a zaplavil Twitter oslavnými GIFy. U příležitosti Mezinárodního dne pro boj proti AIDS navíc následuje Durex s miniaturním kondomem.

ARVE Error: need id and provider

S vývojem komunikace mezi lidmi se samozřejmě mění i způsob, jakým značky promlouvají ke svým zákazníkům. Zapojení emoji jim pomáhá lépe vstupovat do konverzací v digitálním prostředí a působit přívětivěji. I když může mít takové využití někdy nechtěné následky, máme se jistě v oblasti značkových emoji  ještě na co se těšit.

Zdroje

Zdroj náhledového obrázku: http://img2-3.timeinc.net/people/i/2014/sandbox/news/140630/new-emoticons-t-600×450.jpg

http://www.chevrolet.com/crack-the-emoji-code.html

https://anyware.dominos.com

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/07/domino_s-pizza–ford-unveil-latest-ordering-app-innovation-using.html

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/durex-calls-for-a-condom-emoji-to-be-created-to-spread-awareness-about-safe-sex-a6744266.html

http://www.cnbc.com/2015/06/16/want-a-safer-pin-for-your-bank-account-use-emojis.html

http://www.adweek.com/news/technology/heres-why-taco-bell-created-600-gifs-and-photos-its-new-social-campaign-168007

Jak citovat tento článek?

ŽERTOVÁ, Kateřina. Emoce v jedničkách a nulách: Komunikace značek skrze emoji. Adam ROMAŇÁK editor. In: Markething [online], 2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/emoji_kam_se_podivas

Continue Reading

More in Komunikace

To Top