Markething.czMarkething

menu

zavřít

Data versus inspirace – New Media Inspiration 2013

Autor článku

Studentka 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o hudbu, sociální média, event management a PR.

22. ledna 2013

V sobotu 19. ledna se v prostorách Filozofické fakulty uskutečnil druhý ročník konference New Media Inspiration. Vypravilo se tam i několik redaktorů našeho serveru. Co jsme si z akce odnesli a jak ji hodnotíme?

 

Tématem byla hlavně data ve všech podobách, práce s nimi, sociální média, internetový marketing a zajímavé projekty, jimiž se mohou účastníci inspirovat.

Tango s Kantem

Po úvodním slově všech tří moderátorů, Josefa Šlerky, Jána Simkaniče a Petra Koubského přišla na řadu Keynote prvního z nich ve velkém sále. Josef Šlerka s úsměvem řekl, že proti této přednášce nebyla nasazena žádná jiná, aby účastníci neutíkali. Proč by se toho měli bát? Jeho výstup byl totiž poměrně neobvyklý. V prvních dvaceti minutách vyprávěl o filozofii a sémiotice, což bylo pro některé ospalé příliš velké sousto dat. Avšak ti, kteří se chytli, si jeho výstup užili. Poté vše uvedl do praxe a ukázal na datech z facebookových stránek, analyzoval také fanouškovské stránky prezidentských kandidátů. Celkové sdělení je toto – nepřeceňujte význam surových dat, vždy je nutné je interpretovat. Sama o sobě neznamenají nic.

V prvním bloku už probíhal program souběžně ve velkém a malém sále. Zaujala mě hlavně přednáška ,,Social Media Frajera‘‘ Jakuba Křenka s názvem Dvě tváře webového obsahu. Hovořil o své práci na internetových stránkách společnosti Vodafone a jejich redesignu. Bylo nutné stránky podstatně zjednodušit. V této souvislosti zaznělo zajímavé doporučení. Na závěr splnil facebookový slib z předchozího dne a do své prezentace zařadil slovní spojení, které se ve slušné společnosti nahlas neříká – na videu od 13. minuty 50. vteřiny.

ARVE Error: need id and provider

 

Tomáš Búřil ve svém příspěvku Jak zvýšit efektivitu online kampaní o desítky procent? mluvil hlavně o umění zasáhnout cílovou skupinu, a to za pomoci online optimalizace kampaně. Své výroky pak názorně ukázal na dvou případových studiích a uvedl i cizí příklad – internetový obchod Mall.cz. Ten sbírá cookies uživatelů kupujících krmení pro psy a po zhruba pěti až šesti týdnech, kdy předpokládají, že krmení dojde, nabídnou tomuto zákazníkovi to samé zboží se slevou. Důvtipné.

Každý má svého hejtra

Po obědě vystoupil ve velkém sále Marek Prchal s prezentací Prvních deset věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku, věnující se krizové komunikaci. Doporučuje ve zkratce následující – přečíst si pár stránek z knihy Umění války, uklidnit se, vcítit se do klienta a až poté odpovědět. Vyřčené tipy pak demonstruje na příkladu kampaně ,,Vždyť to jede jinam!‘‘, která proběhla na přelomu léta a podzimu 2012. Problémem zde nebyla masa stěžujících si uživatelů, ta byla očekávaná. Horké chvilky však týmu způsobil Ing. Šubrt, který v dopravním kroužku získal o hromadné dopravě spoustu znalostí (nutno říct, že většinou relevantních). Na otázky, které jsou vymýšleny několik hodin odpovídá do několika minut. Jak se takového škůdce zbavit? Marek Prchal udělal následující: napsal mu e-mail a zařídil pro něj speciální informační tramvaj s vysíláním radia Regina a ředitelem ROPIDu, který, jak se ukázalo, je kamarádem Ing. Šubrta z dopravního kroužku. Ing. Šubrt sice nadále dopravní podnik kritizuje, často však zmiňuje, že ,,ty lidi z Facebooku jsou fajn‘‘ a dokonce poslal Marku Prchalovi PF 2013.

V nejmenším sále ve třetím patře už tou dobou probíhal příspěvek jednoho se zakladatelů Markething.cz, Ondřeje Pavlů. Jeho prezentaci si můžete prohlédnout tady.

Jenda Perla se věnoval komunikaci prezidentských kandidátů. Analyzoval podíly mezi počty fanoušků na sociálních sítích a skutečných voličů. Na závěr zkusil předpovědět výsledek druhého kola volby. Podle jeho výpočtů by velmi těsně vyhrál Karel Schwarzenberg, data se ale mění každý den. Je také nutné podotknout, že jde o naprosto nerelevantní čísla.

Po další pauze na kávu vystoupil provokatér Petr Andrýsek, který se věnuje tvorbě facebookových komunit. Popsal nedávnou kampaň firmy ALBI. Ta slíbila dát za každého nového fanouška 5 Kč na charitu. Ačkoliv byla velmi úspěšná a přinesla stránce 4721 nových fanoušků, zvedla i vlnu odporu – odpůrci tvrdili, že je proti pravidlům a neefektivní. Petr Andrýsek všechny tyto námitky shodil ze stolu.  Neodpustil si ani rýpnutí do samozvaných expertů.

Krutá pravda od Petra Andrýska

Krutá pravda od Petra Andrýska

Internet is for porn

Chybou organizátorů bylo umístit příspěvek Matěje Vaněčka Vliv pornografie na rozvoj nových technologií do nejmenšího sálu, spousta lidí musela stát a sedět na zemi. Sledujeme souboj dvou formátů videokazet, internetové mýty spojené s pornem, důležité milníky internetu související s pornem a vhled do budoucnosti. Vědeli jste například, že na webu aol.com je 82% chatovacích místností pornografických a tvoří 60 % příjmů celé společnosti?

Poslední přednáškou, kterou jsme sledovali, byla Lesk a bída komerčních facebookových prezentací od Adama Zbiejczuka. Ten se svými studenty monitoroval některé české fanpages a ukázal nám příklady skvělých i příšerných stránek. Všechny pobavil třeba příklad Dopravního podniku Mladá Boleslav, který měl fungující stránku s 609 fanoušky, ale z nějakého nepochopitelného důvodu se rozhodl založit novou stránku – Dopravní podnik Mladá Boleslav II, kde ho sleduje jen 36 lidí.

Ale abychom jen nechválili. Už při příchodu každého zarazila absence šatny. Někteří přednášející působili, jako by nemluvili k publiku, ale ke svému egu. Časový posun celého harmonogramu zase rozházel předpokládaný rozvrh každého účastníka. Přesto se už ale těším na další ročník.

Jak se konference líbila ostatním členům redakce?

 

Jiří Šindelář

I NMI 2013 se letos neslo ve znamení prezidentské volby. Škoda ovšem byla, že na datech typu „tento kandidát má tolik lajků a tento tolik a za týden se to změnilo o tolik“ není nic moc zajímavého – respektive každý, kdo se zajímá, si to zjistí sám. Jaký si kdo tipuje výsledek také může být zajímavé, ovšem pokud to není profesionál, který se volebními kampaněmi či alespoň politikou více zabývá, tak není důvod, aby to bylo prezentováno na konferenci. Organizace na místě byla naprosto v pořádku, bylo by však vhodné zvolit větší různorodost témat. Zkrátka trochu protřídit přihlášené papery, třeba i na úkor délky konference.

Kateřina Syslová

Kant, sémiotika, #mrdatcecky, programováni, prezidentská volba, porno a 1017 tweetů. Konference zajisté zajímavá, jídelní lístek s hosty rozmanitý. Občas jste ale měli pocit, že vám místo vysněného chodu přinesli univerzální hnědou omáčku. Konference NMI 2013 se až příliš soustředila na analýzu facebookových stránek a volbu prezidenta, až zapomněla na obrovskou škálu dalších možností, které s sebou nová média přináší. Sice se NMI 2013 podařilo překonat loňský počet tweetů, kvalitou však organizátoři zůstali za loňským rokem. Nutno ale podotknout, že se laťka nastavená NMI 2012 překonává velice obtížně.

 

Zdroje:

http://www.tuesday.cz/akce/new-media-inspiration-2013/

http://i.iinfo.cz/files/akce/124/andrysek-petr-1.pdf

Jak citovat tento článek:

BÖHMOVÁ, Eliška. Data versus inspirace – New Media Inspiration 2013. In: Markething.cz [online]. 2013 [cit. 2013-01-22]. Dostupné z: http://www.markething.cz/data-versus-inspirace-new-media-inspiration-2013