Connect with us

Komunikace

Celý svět se bude dívat na The Hunger Games. Vy také?

Nejočekávanějším filmem letošního roku není překvapivě třetí díl Batmana ani druhá část posledního dílu Twilight ságy, ale filmová adaptace úspěšné knižní předlohy The Hunger Games.

Jedním z důvodů, proč jsou fanoušci i nefanoušci tak nedočkaví, je masivní marketingová kampaň, jež v USA začala loňským srpnem a s blížící se premiérou, která v USA proběhne 23. března, graduje stejně agresivně a razantně jako samotný film.

The Hunger Games jsou příběhem plným dobrodružství a akčních scén. Vypráví o post-apokalyptickém světě, ve kterém se na troskách bývalé Severní Ameriky rozkládá země Panem s hlavním městem Kapitol a dalšími dvanácti kraji. Kapitol vládne tvrdou rukou a k tomu si dopomáhá zvrhlou televizní reality show The Hunger Games, do které jsou vždy vybráni jeden chlapec a jedna dívka z každého kraje, aby v krutých podmínkách soutěže nedobrovolně bojovali o přežití.

Primárními fanoušky příběhu jsou teenageři, kampaň tudíž cílí na ně a využívá k tomu jak nových možností sociálních médií (Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube), tak i klasických nástrojů filmové propagace jako jsou trailery či teasery. Obsahy, jazykové prostředky i vizuály jednotlivých kanálů vycházejí z obsahu příběhu a navzájem se podporují, fanoušci mají tudíž pocit, jako by byli vtaženi do tohoto fiktivního světa.

 

YouTube

Přirozeně jsou The Hunger Games i na YouTube, kde najdeme nejnovější upoutávky, filmy o filmu, rozhovory s herci.

Trailer ke zhlédnutí zde.

 

Facebook

K dnešnímu dni má oficiální facebooková stránka filmu přes dva a půl milionu fanoušků a slouží především k vytvoření komunity a ke zvýšení očekávání. Každý fiktivní kraj má vlastní stránku, kde se můžete podílet na jeho fungování získáním občanství. Pokud byste chtěli získat přístup k zajímavějším informacím či cenám, nabízí se zde i možnost stát se starostou kraje v případě, že budete dostatečně aktivní a získáte pro sebe dostatečnou podporu u ostatních fanoušků. Dále tu najdete nová videa, fotky a hry.

Facebooková stránka The Hunger Games

Facebooková stránka The Hunger Games, zdroj: facebook Hunger Games

 

Twitter

Tento kanál je určen ke sdělování rychlých zpráv týkajících se postav či objasňujících informací o příběhu. Objevují se tu ale i novinky o hercích – o tom, kde a kdy se objeví. 29. února čili 24 dní před premiérou, odkazující na 24 soutěžících v The Hunger Games, studio Lionsgate rozdá lístky na 24 speciálních promítání. Počínaje 1. 3. byla každý den do 6. 3. odhalena jména čtyř měst v USA s nejvyššími počty tweetů a fanoušci v těchto městech mohly vyhrát lístky na promítání filmu. Akce byla doprovázena i turné s představiteli filmu po amerických obchodních centrech.

 

Stránka na Twitteru, zdroj: mashable.com

 

Blog

Nejnovějším počinem je spuštění módního blogu CapitolCouture připomínající módní magazín. Fanoušci se tu dozvědí o tom, jak se oblékají postavy v Kapitolu, najdeme tu i jejich módní profily nebo rady z oblasti módy. Stránka je sponzorovaná módními značkami Rodarte a ChinaGlaze, která uvádí na trh kolekci laků na nehty inspirovanou filmem.

 

Módní blog, zdroj: tumblr.com

 

Jiné formy propagace

Kampaň pracuje i s klasickými formami propagace, jako jsou rozhovory s herci či jejich účast v různých talkshow. Představitel hlavní mužské role Josh Hutcherson se objevil v populární talkshow Ellen DeGeneres a představitelka Katniss Jennifer Lawrence se na nás usmívá z nového čísla Glamour. Opomenuti nezůstávají ani zástupci tisku. Na den sv. Valentýna obdrželi někteří novináři bílou růži se vzkazem od fiktivního vůdce Panemu.

 

Dopis zaslaný novinářům, zdroj: themovies.co.za

 

Zdá se, že společnost Lionsgate, jež film produkuje, se do toho opravdu obula. Slibuje si od kampaně nejen vysoké tržby, které by ji pomohly z půlmiliardového dluhu, ale také vybudování silné základny fanoušků, kteří by se do kin vrátili podruhé i potřetí. The Hunger Games jsou totiž trilogií a je jisté, že se v případě úspěchu prvního dílu s podtitulem Aréna smrti dočkáme i těch zbývajících. Český fanoušek se bohužel na většinu propagačních aktivit musí dívat z dálky, protože probíhají převážně na území USA. I přesto mě ale navnadily a na The Hunger Games se do kina chystám. Málokdy se vidí kolem filmu takový humbuk.

Zdroj náhledové fotografie:

www.thehungergames.com

Zdroje:

http://mashable.com/2012/02/29/hunger-games-tickets/#450611-Capitol-Couture

http://tinhatcreative.wordpress.com/2012/02/17/the-hunger-games-cross-media-campaign/

http://www.torchlightdigital.com/2012/02/the-world-is-already-watching-the-hunger-games-social-media-campaign/

 

Jak citovat tento článek?

NGUYEN, Hong Khanh. Celý svět se bude dívat na The Hunger Games. Vy také?. Markething [online]. [cit. 2012-03-13]. Dostupné z: http://www.markething.cz/cely-svet-se-bude-divat-na-the-hunger-games-vy-take

Continue Reading

Absolvovala MKPR a nyní studuje Mediální studia na FSV UK. Jelikož jsou jejími největšími vášněmi kinematografie a knižní svět, snaží se je spojit s oborem, který vystudovala. Ve volných chvílích, zejména o víkendech, pokud nečte nebo nesleduje nějaký film či seriál, ráda fandí svému oblíbenému klubu na Letné.

More in Komunikace

To Top