Reklama
Bubly bubly bublinky, Garníci jsou kamarádi
Minulý pátek jsme mezi předškoláky provedli anketu o oblíbenosti různých dětských reklam. Tančící ovoce od Garnieru se umístilo na krásném čtvrtém místě. Komentáře pod videem ale hovoří řečí opačnou: reklamu považuje většina tamních diváků za otravnou a primitivní. Kde je pravda? Nikde. Jde o starý známý problém cílových a necílových skupin.
Garníci je název pro maskoty nové sady dětských šamponů Garnier Kids. Garníci jsou tři kusy humanizovaného ovoce a vznikli proto, aby propagovali taneční soutěž. Učitelky v mateřských školkách nebo matky mohly se svými dětmi secvičit sestavu, kterou Garníci ve spotu tančí, a soutěžit o výlet do akvaparku a další ceny.
Obecné znechucení
Ovoce tančí v koupelně a na palouku. Nestydatou inspiraci slavnou reklamou na smetánek Bobík, která byla jednu dobu nejsledovanějším videem českého internetu, Garníci nezapřou. Animace spotu je odbytá, působí pouze jako hrubý návrh, podle něhož by později měl být klip nakreslen. Směšně působí amatérská snaha o napodobení postaviček tak, jak vypadají na obalech šamponů. Hlas zpěvačky je divný a nepříjemný, navíc mu není pořádně rozumět. Spot trvá nekonečné dvě minuty a objevuje se někdy před každým sledovaným videem – pokud člověk zrovna nemá možnost přepínat na chtěné video, má pocit, že se ze zacykleného popěvku zblázní.
…vždyť je to přece krásné!
Tyto víceméně racionální argumenty napovídají, že z pohledu dospělého, bezdětného člověka je pozitivní ocenění dětí nepochopitelné. A s dětmi zůstávají nepochopeny i matky, které jsou z Garníků nadšené. Podle jejich reakcí na internetu děti baví tancovat, zpívat chytlavou písničku a mýt se voňavým šamponem s ovocnými kamarády – což pochybnou existenci Garníků ospravedlňuje. Děti samotné ostatně řekly, že se jim líbí jak veselá a jednoduchá zpívánka, tak i barevné postavičky. A co mají rády děti, oblíbí si i matky.
Řekni, kde ty děti jsou
Zásadním problémem Garníků je tedy fakt, že se nacházejí na YouTube, kde se naopak příliš nenachází cílová skupina – děti. Svou cyklickou neodbytností vyvolávají ve většině diváků pocity vzteku a zoufalství. Zbytečná délka videa jen přilévá olej do ohně a to je tak přijímáno o to negativněji. Lepším řešením by bylo vytvořit kratší 30sekundový spot, který by bylo možné umístit do televizního vysílání k dětským pořadům a na YouTube prezentovat celou délku písničky – ovšem nikoliv jako nucenou reklamu před videem.
Jak článek citovat?
KUBEŠOVÁ, Eliška. Bubly bubly bublinky, Garníci jsou kamarádi. In Markething.cz [online]. 8. června 2012 [citováno 8. června 2012]. Dostupné z: http://www.markething.cz/bubly-bubly-bublinky-garnici-jsou-kamaradi