Connect with us

Marketing

Awesome? Ne, HOFFSOME!

Svalnatý opálený Mitch Buchannon běžící po rozpálené pláži v dramatické scéně zachraňuje tonoucího. Michael Knight řítící se vstříc spravedlnosti ve svém „voze budoucnosti“ a legendární znělka seriálu Knight Rider. První věci, které se vybaví snad každému, když se řekne legendární jméno David Hasselhoff. Že je to už dávno mrtvá hvězda, která se občas objeví v nějaké retro reklamě? Omyl. David žije a se svým osobním marketingem vystupuje jako The Hoff.

Hoff or not?

Hoff_or_not

David Hasselhoff nás upoutal svou účastí na letošních Cannes Lions. V rámci festivalu byl součástí experimentu PR agentury Golin nazvaného „Hoff or Not?“. Úkolem uživatelů bylo rozpoznat, zda je na fotografiích zveřejněných agenturou sám Hasselhoff, nebo někdo jemu podobný. Hlasování probíhalo pod tagem #hoffornot a skrze web hoffornot.com, kde si to můžete ostatně doteď sami vyzkoušet. Hned první den po vypuknutí kampaně bylo zaznamenáno neuvěřitelných 23 milionů interakcí na Twitteru a Instagramu. Na Cannes Lions David ale především vysvětloval, jak vlastně celá značka The Hoff vznikla. Pokud si myslíte, že je to novinka, pletete se. Zhruba před deseti lety  mu zavolal novinář ze Sydney , že v Austrálii vypukla naprostá epidemie „Hoffismu“. V běžné mailové konverzaci mezi kancelářemi se začalo objevovat jeho jméno snad ve všech spojeních. Všechno bylo „Hoffsome“ a „Hofflicious“, a když tedy přijel na místo činu a rozepnul si v televizi košili, pod kterou měl triko s heslem „Don’t Hassel, The Hoff“, všichni byli naprosto „Hoffcrazy“. A tak Hoff opět rozjel svou pohaslou kariéru a začal se soustředit na svůj osobní marketing. Jak řekl v rozhovoru pro CMO, čekat jako hvězda na telefon od agenta, že má pro vás práci, je ztráta času. Musíte to udělat sami.

 

Hoffsome

Hoffsome_meme

Hasselhoff nezůstal na sociálních sítích pouze u Hoff or Not. Už v článku k aprílovým žertíkům firem jsme upozorňovali na photobombing Davida Hasselhoffa. Ten fungoval na principu automatického vtipného fotofiltru s Hasselhoffem, který se Vám nabídl, pokud jste sdíleli fotografii přes Google+. Upravenou fotografii jste pak měli možnost označit tagem #hoffsome. A přestože obliba Google+ občas poněkud pokulhává, celá tahle aprílová legrace přinesla přes 30 milionů „hoffsome“ fotografií.

robiou 1-1

Hoffsome photoboombing – zdroj: Google + blog

Hoffshow

David si svojí aktivitou získal ohromnou popularitu a mnoho fanoušků po celém světě. Ty musí pochopitelně navštívit a tak v rámci svého brandu podnikl od dubna do poloviny října turné s názvem Celebrate the 80s and 90s with the Hoff. Jestli Vám říkají něco jména jako Samatha Fox, Sabrina nebo Rick Astley, dokážete si představit, v jakém duchu se to celé odehrává. Se svou tříhodinovou show, která vám způsobí naprostý flashback do vašich mladých let, navštívil mimo jiné i sousední Slovensko, kde bylo beznadějně vyprodáno.

ARVE Error: need id and provider

Hoff nezůstává jen hvězdou 80. a 90. let, ale v britském divadle Cliffs Pavillon se stává Hookem. Kapitánem Hookem z legendárního Petera Pana. Či září ve švédské televizi se svou talkshow.

Hoff_Hook

David Hasselhoff jako kapitán Hook – zdroj: bristolpost.co.uk

Hoffuture

Pokud máte pocit, že je toho Hoffa už trochu moc, bude ho ještě více. Na iOS přichází herní aplikace s názvem Hoff Zombie Beach, kde jako karikatura Davida přijíždíte na pláž v KITTovi a jednoduše střílíte zombie (jednou je třeba Pamela Anderson). Aby aplikaci postoupila na vyšší level, je v plánu připojit fotofiltr, kde se jako hráč můžete „vyfotit“ se samotným Hoffem a opět samozřejmě sdílet na sociálních sítích. Pro hráče s nevyšším počtem bodů pak čeká večeře s Davidem nebo dokonce vytvoření zombie ve vlastní podobě. Hoff_beach_game

Co už zní jako science fiction je jeho nově uzavřené partnerství s 3DThings, které chce umožnit lidem, aby si pomocí 3D scanu a tisku mohli vyfotit tzv. „smartselfie“ se svou oblíbenou hvězdou. A nejlépe samozřejmě s ním samotným.

Hoff_smartselfie

Hoffun or not?

David Hasselhoff svůj brand The Hoff rozjel zkrátka ve velkém. Jeho recept na úspěch vlastně není až tak tajný. Dává fanouškům to, co chtějí. Zábavu. V každém rozhovoru na otázky typu „Proč to děláte?“ odpovídá jednoduše „A proč ne?“, jeho cílem je bavit lidi. Tvrdí, že především na internetu můžete dělat cokoliv. S pravidly si nedělá starosti a prochází mu to. Navíc si dokáže udělat legraci sám ze sebe, a právě tuhle vlastnost spousta „padlých hvězd“ postrádá. Hoff své fanoušky pořád stimuluje něčím novým, neustále s nimi komunikuje a stává se králem sociálních sítí. Vždyť na Facebooku má téměř 250 000 fanoušků. Zdá se, že vlna Hoffismu zaplavila polovinu světa a šíří se dál. David Hasselhoff předvedl skvělý příklad dobrého rebrandingu slavné osobnosti, která by normálně po tolika letech patřila do starého železa. A co vy? Je pro vás David Hasselhoff taky tak Hoffsome nebo si myslíte, že měl raději skončit vedle ostatních zapomenutých hvězd?

Zdroje

June 2024


http://www.celebrate80s90s.com/celebrate-with-the-hoff/
http://blogs.wsj.com/cmo/2014/06/13/why-david-hasselhoff-and-his-double-are-invading-cannes/
Zdroj náhledového obrázku: celebnetwealth.com

Jak citovat tento článek?

ŽEMLIČKOVÁ, Martina. Awesome? Ne, Hoffsome!. Markething [online].  5. listopadu 2014 [cit.2014-11-05]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/awesome-ne-hoffsome

Continue Reading

Studentka prvního ročníku Marketingové komunikace a PR na Univerzitě Karlově v Praze, zajímá se o psychologické aspekty v marketingové komunikaci, public relations a nová média.

More in Marketing

To Top