Marketing
21. prosinec 2012: Apokalyptický vrchol marketingu
Dnes, 21. prosince 2012, je den, kdy má podle mayského kalendáře nastat konec světa. Pro některé to bude pátek jako každý jiný, ale najdou se i tací, kteří nakupují podzemní bunkry, speciální antizombie náboje a připravují se na příchod postapokalyptického řádu. Třetí skupinu pak tvoří ti, kteří na konci světa hodlají explozivně zbohatnout.
Rozhodně největším apokalyptickým trhákem jsou podzemní byty a bunkry populární zejména ve Spojených státech nebo hermetické plovoucí koule, ve kterých chce sebe a své přátele zachránit čínský vynálezce Liou Čchi-jüan. Koupit si takový podzemní byt znamená pro mnohé utratit své životní úspory, neboť ceny se na své spodní hranici pohybují okolo stovek tisíc amerických dolarů. Všichni prodejci se však hájí tím, že v postapokalyptickém světě už vám peníze nebudou nic platné a není tak jediný důvod, proč byste je neměli utratit právě teď. Jedním z luxusních podzemních komplexů je například Survival Condo, který má v současnosti svůj první bunkr zcela vyprodaný, přestože cena za polovinu jednoho patra je 1,5 milionu dolarů. Připomíná vám to 90. léta a zběsilé hraní Fallout?
Své zvířecí kamarády si budete muset vzít s sebou, neboť služba ApocalypsePets, jejíž cílem bylo postarat se za poplatek 150 dolarů o vašeho mazlíčka ve chvíli, kdy vám na hlavu spadne třeba kus meteoritu, skončila dříve než začala.
Just do it a postav Noemovu archu
Těm, kteří v apokalypsu skutečně věří, se může zdát reklamní využití meteoritu, jenž se přibližuje k planetě Zemi a lidem zbývá deset minut života, v nejvyšší míře absurdní. To však není případ Pepsi Max, která ve svém spotu preferuje nepropadat panice a užít si poslední minuty naplno, nejlépe ve dvou.
Axe zachoval tradici pánského deodorantu, který svou vůní přitáhne ženy vzdálené několik kilometrů, a do spotu zařadil téma Noemovy archy. Jen si ho trochu pozměnil. Být posledním mužem na Zemi, který má moc zachránit lidskou existenci tím, že zplodí desítky potomků s krásnými ženami, je pro mnohé vlastně splněným snem a spolu se sloganem Happy End Of The World se řadí k dalším lehce sexistickým, ale humorným reklamám, které jsou pro Axe charakteristické.
Další klasikou je Nike a běhání. Sportovním nadšencům by panika v ulicích, hořící auta a padající rakety neměly nijak narušit jejich ranní rituál a jako každý den by se měli jít s klidem v duši proběhnout. No stress. Just do it.
The walking dead
Jednou z teorií je, že planetu Zemi ovládnou nemrtví. Odkud se objeví žádný zdroj neuvádí, ale to by nemělo nikomu bránit v tom, aby se na jejich příchod dostatečně připravil. Společnost Hornaday spoléhá na jistotu napěchovanou střelným prachem. Dle jejích zástupců na hladové zombie klasické zbraně stačit nebudou, a proto je na webu společnosti možné pořídit speciální munici Z-MAX Bullets, která je vyvinutá právě pro zabíjení oživlých mrtvol, ať už ve zvířecí, nebo lidské podobě.
Ne každý má peníze nazbyt pro nákup munice. Většina ovšem disponuje chytrým telefonem a pro jejich záchranu by měla stačit aplikace MAP of the DEAD, kde snadno a rychle najdou užitečné informace o nejbližších nemocnicích nebo obchodech se zbraněmi.
Pro ty, kteří by po konci světa zůstali bez partnera a chtěli tomu krutému osudu čelit ve dvou, je tu webová stránka Survivalist Singles, kde mohou přeživší najít svou životní lásku i v komunitě podzemních bunkrů a společně pak třeba nakupovat další a další potřeby nutné k přežití, které se prodávají i na Amazonu.
Zdroje:
http://www.les-filles-du-marketing.com/2012/11/quand-les-marques-semparent-de-la-fin.html
Jak citovat tento článek:
MARKOVÁ, Daniela. 21. prosince 2012 : Apokalyptický vrchol marketingu. Markething [online]. 21. prosince 2012 [cit. 2012-12-21]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/apokalypticky-vrchol-marketingu.