Connect with us

Komunikace

Absolventi studentům: první ročník Creative Campu

Reálná kampaň na základě studentského návrhu? Proč ne, když se potkají odvážné značky s chytrými hlavami studentů. Je obecně známo že, první ročník vysoké školy je povětšinou samá teorie. Praktickou stránku kreativní tvorby se studentům oboru Marketingová komunikace a PR zábavnou formou rozhodli ukázat jeho absolventi, Honza Mikulka, Ondřej KolekJiří Štefek. Zrodil se tedy koncept víkendové akce nabité workshopy, přednáškami a prací na reálných zadáních od komerčních i neziskových klientů – Creative Camp.

První ročník CC se konal mimo hluk velkoměsta, na Sázavě, a ačkoli jsme vlastně pořádně nevědeli, do čeho přesně jdeme, vrhli jsme se, či spíš jsme byli vrženi, do tvoření po hlavě. Náš kreativní maraton odstartoval přednáškou Ondřeje Kolka na téma Print + Copy. V průběhu víkendu pak následovaly další tři přednášky, a to Video reklama, Sociální média + digitální strategie a Offline aktivace + eventy. Každá z přednášek měla za cíl představit nám tato jednotlivá odvětví marketingu a především osvětlit jejich význam a zásady v praxi.

 

Přednáška Jirky Štefka na téma social media

Přednáška Jirky Štefka na téma Social media

Po každé z přednášek přišla již samotná kreativní tvorba na základě zadání od partnerů Creative Campu, z nichž první byla neziskovka chcipomoci.cz, která zprostředkovává mentoring a osobní růst studentů středních a vysokých škol. Pro ni jsme pracovali na vizuálech, u kterých se nehodnotilo pouze grafické zpracování, ale především jejich schopnost zaujmout poměrně širokou cílovou skupinu organizace – studenty i zkušené mentory.

Druhý den byl, co se týče zadání, poněkud divočejší. Hned zrána nám přijela představit gin Bombay Sapphire jeho brand managerka, Petra Šedivá, ze společnosti Brown-Forman. Vedle několika láhví ginu (na střídmou degustaci samozřejmě) s sebou přivezla i zadání, podle kterého jsme vytvářeli digitální awareness kampaň pro tuto značku. Právě práce pro Bombay poskytovala asi největší prostor pro skutečné kreativní řádění a všichni jsme si jej skvěle užili.

 

Stoprocentní kreativní nasazení

40 % gin, 100 % kreativní nasazení

Sobotní odpoledne patřilo práci na video kampani pro značku Primeros, výrobce kondomů a dalších sexuálních pomůcek. Za úkol jsme měli vymyslet originální, vtipná videa, jež mají oslovit mladé lidi na internetu a přimět je k užívání a kupování kondomů Primeros, vše v rámci dosavadní komunikace “Jsem guma” a “Roluj gumu”. Následné večerní promítání videí patřilo k nejvtipnějším částem CC.

Aby toho nebylo málo, před odjezdem jsme si zkusili ještě práci pro další neziskovku – Nadání a dovednosti, pro kterou se tvořil event, konkrétně sportovní den pro děti z dětských domovů včetně jeho propagace – v současnosti spolupracuje nezisková organizace s týmy, jejichž nápady nejvíce zaujaly, přímo na realizace sportovního dne.

V neposlední řadě byl program zpestřen také minisoutěžemi (např. příprava tiskového prohlášení za jednu minutu či rozpoznávání log značek), hrami (Riskuj s marketingovou tématikou) a co je ze všeho nejdůležitější – skutečně plnohodnotným feedbackem. Každá skupina studentů dostala po prezentaci svého projektu kvalitní zpětnou vazbu, což je esenciálním předpokladem pro své zlepšení a kvalitu budoucí kreativní práce.

 

Minisoutěž v rozpoznávání log světových značek

Minisoutěž v rozpoznávání log světových značek

Ohlasy účastníků CC

První ročník akce, náš první ročník na MKPR. Není divu, že na začátku si byla většina z nás trochu nejistá, zda zadání zvládneme, jestli dokážeme vymyslet něco obstojného. Ale již při plnění prvních úkolů nervozita opadla a ve všech skupinkách ožil kreativní duch.

“Vymysleli jste naprosto boží, přínosný koncept. Creative Camp je důkazem toho, že i takové projekty mají v akademické sféře své místo. A kluci mohou být hrdí na to, že jsou to právě oni, kdo něco takového přinesl na naši fakultu.” hodnotí Jan Kotara celkový nápad projektu a rozhodně není jediným nadšencem z účastníků.

CC kreeat

Mezi studenty při práci panovala skvělá atmosféra

Vyváženost mezi komerčními a nekomerčními klienty se nám zamlouvala, ale nejvíce se náš tým nadchl pro tvorbu kampaní pro komerční společnosti. Zejména Bombay Sapphire byl pro nás atraktivní příležitostí jak se kreativně vyjádřit. Tempo plnění úkolů během všech tří dnů bylo neúprosné, ale všichni rádi odpolední siestu obětovali a odjížděli jsme z campu s dobrým pocitem.

“Creative Camp je pro mě dosavadně nejpřínosnější projekt za celou dobu mého studia na MKPR. Nikdy jsem si nemyslela, že bych mohla dělat v kreativě, ale CC mě přesvědčil o opaku. Kluci, kterým můžeme být úplně jedno, pro nás připravili ve svém volném čase velice přínosné a motivující projekty. A toho si fakt vážíme.” popisuje své dojmy Kristýna Spěváková, jedna z účastnic Creative Campu.

Každý ze studentů obdržel na konci campu certifikát o jeho absolvování

Každý ze studentů obdržel na konci campu certifikát o jeho absolvování

Creative Camp má velký potenciál do budoucna a následujícím prvním ročníkům vřele doporučujeme kurz absolvovat.

Výsledky práce

Kluci, kteří mají na svědomí celý Creative Camp však nezaháleli a nezůstali pouze u víkendového projektu. Už na campu avizovali, že se něco chystá, a slovo taky dodrželi. Po dvoutýdenní pauze se s námi sešli a připravili si mimo jiné workshop na téma krizová komunikace. Forma byla stejná jako na CC, tedy první přednáška o krizové komunikaci a následná aktivita s využitím právě nabytých informací. Následovala hodina H, kdy jsme si poslechli feedback ke svým nápadům přímo od společností. Během promlky, která po kempu vznikla, totiž organizátoři obíhali partnery Creative Campu s našimi návrhy, které jsme na “CC” vyprodukovali.

Bylo nám sděleno, že už teď se můžeme plácat po ramenou a těšit se ze svých úspěchů, které nám aktivita a práce na reálných zadání zajistila, protože ohlasy od partnerů byly tak pozitivní, jak ani nikdo nečekal. Nezisková organizace Nadání a dovednosti vyjádřila spokojenost s jedním návrhem tak, že nechá autorům volné ruce, aby rozpracovaný návrh dětského dne dovedli k dokonalosti a poté bude uskutečněn. Další úspěch zaznamenala krátká videa natočená ke kampani “Roluj gumu” od zadavatele Primeros, který chce tato videa rozšířit ještě o pár dalších a v autentické podobě je začít co nejdříve vysílat. Spokojenost byla vyjádřena i na straně ginu Bombay Sapphire, kdy si jeho zástupci sesbírali ty nejlepší návrhy od všech týmů CC a hodlají s nimi mít velké plány. Takže až se jejich digitální kampaň rozjede, budete vědět, kdo za ní z části stojí!

Do dalšího Creative Campu je sice daleko (je v plánu vždy jeden na každý semestr), ale Honza, Ondra a Jirka vědí, jak tuhle přestávku vyplnit. Ještě ke konci května na nás, studenty Marketingové komunikace a PR, čeká piCCnic s mini workshopy na různá zadání a také mini přednášky. Poté je v plánu na každý měsíc v roce alespoň jeden seminář, přednáška nebo workshop. Kluci nastartovali ojedinělý projekt, který má dost pozitivní ohlasy a velké ambice, jen tak dál!

 

Jak citovat tento článek?

SPĚVÁKOVÁ, Kristýna, SEMRÁDOVÁ, Eliška, SURÁ, Barbora, KOPÁČEK, Jakub. Absolventi studentům: první ročník Creative Campu. Markething [online]. 25. května 2015 [cit.2015-05-25]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/absolventi-studentum-prvni-rocnik-creative-campu

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK, toho času na studijním pobytu ve Velké Británii. Zajímá se především o branding, strategické plánování a podnikání.

More in Komunikace

To Top