Marketing
Nová a nečekaná tvář H&M? Tomáš Berdych
Karl Lagerfeld, Madonna, Kylie Minogue, Donatella Versace, Consuela Castignioli a Tomáš Berdych. Co můžou mít společného módní návrháři, zpěvačky a tenista, tato zcela různorodá povolání? Spolupráci se švédským řetězcem oblečení Hennes & Mauritz (H&M). Právě rodící se dlouhodobé partnerství mezi Tomášem Berdychem a H&M se stalo jedním z TOP témat na probíhajícím Australian Open.
Pro 6. hráče ve světovém žebříčku Berdycha to bude zcela nová role, neboť se nestane jen tváří této textilní firmy, ale zároveň jí pomůže vytvořit vůbec první kolekci tenisového oblečení. Berdycha jsme dosud mohli na kurtech vídat v oblečení značky Nike. S tou mu ale na konci roku vypršela smlouva, a tak se podobně jako Novak Djokovič, který Adidas vyměnil za Sergia Tacchini a poté za značku Uniqlo, oblékne do zcela netradiční značky na poli tenisového oblečení. Šéf firmy H&M Karl Johan Persson v tiskové zprávě prohlásil: „Jsem šťastný, že můžu Tomáše přivítat v rodině H&M. Tomáš je vynikající hráč a má cit pro módu. Nemůžeme se dočkat, až s ním začneme pracovat, až uvidíme Tomáše v H&M na kurtu a až uvidíme v obchodech jeho kolekci.“ Tomáš o novém partnerství nezapomněl své fanoušky nadšeně informovat na svém Facebooku. O jeho komunikaci na něm jsme před časem napsali.
Akční hrdina David Beckham
Tenista Tomáš Berdych, ale není jediný sportovec, se kterým H&M spolupracuje. Kolekci spodního prádla pro H&M navrhl fotbalista David Beckham, pro něhož focení této kolekce nebylo novinkou, neboť již v roce 2007 se stal tváří spodního prádla Emporio Armani. Druhá fáze této spolupráce vypukne již 7. února tohoto roku. Na televizní a tiskové kampani spolu s Beckhamem spolupracuje režisér Guy Ritchie, který fotbalistu stylizoval do role akčního hrdiny. Dívky a ženy se tak mohou těšit na Beckhama běhajícího ulicemi a zahradami Beverly Hills jen v boxerkách. Ve stopách svého tatínka jde i desetiletý Romeo Beckham, kterého si pro svou reklamní kampaň vybrala britská značka Burberry.
Na kole v oblečení z H&M? Žádný problém
Měsíc po vypuknutí kampaně s Davidem Beckhamem se na pultech obchodů objeví další sportovní oblečení, a to konkrétně limitovaná kolekce určená pro městskou cyklistiku. Tato kolekce vzniká ve spolupráci s londýnskou značkou Brick Lane Bikes.
Jak je vidno, sport návrháře v H&M vábí. Můžeme uzavírat sázky, které další sportovce firma uloví, případně do kterých sportovních odvětví se ponoří.
Zdroj úvodního obrázku:
https://www.facebook.com/tomasberdych
Zdroje:
Jak citovat tento článek:
KARASOVÁ, Kamila.Nová anečekaná tvář H&M? Tomáš Berdych. Markething [online]. 20. ledna 2013 [cit.2013-01-20]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/nova-a-necekana-tvar-hm-tomas-berdych.