Connect with us

Komentáře

Hořící keř a Jan Palach necílí na masy

Na televizních obrazovkách, v sociálních médiích, na plakátech i v rozhovorech mezi lidmi. Tam všude podařená kampaň doprovázející start televizní minisérie Hořící keř otevírá stále aktuální téma svobody projevu a boje proti útlaku. Události z doby normalizace jsou kampaní připomínány formou rozhovorů s pamětníky, známými osobnostmi ze světa kultury, politiky i akademického prostředí.

O tom, že se jedná o jedinečný televizní projekt, svědčí i fakt, že Hořící keř je dosud nejnákladnějším projektem HBO Europe. Silné historické téma Jana Palacha, boje proti útlaku a normalizaci lze uchopit k propagaci mnoha způsoby. Naštěstí produkce nepřistoupila k vyvolání obrovské haló vlny spojené například s venkovní guerillovou kampaní hořících figurín a bojujících komparzistů či k obřímu mediálnímu boomu, což by se u podobně rozsáhlého a nákladného projektu dalo očekávat.

“On nás probudil z té letargie” (Věra Čáslavská)

Tvůrci zvolili naopak mnohem osobnější a, dle mého názoru, také vhodnější kampaň na podporu takto citlivého tématu. Start minisérie doprovází kampaň Věrný zůstanu, v rámci které vzpomínají osobnosti jako Madeleine Albrightová, Jiří Stránský, režisérka minisérie Agnieszka Holland i pamětníci a kamarádi Jana Palacha v osobních rozhovorech na strasti doby normalizace, strach z vybočení i naději, kterou Jan Palach probudil.

zdroj: facebook.com/VernyZustanu

zdroj: facebook.com/VernyZustanu

Aktuálně sleduje facebookovou stránku Věrný zůstanu přibližne 2140 fanoušků a web projektu navštívilo přes 60 000 uživatelů. Tato čísla se vzhledem k velikosti projektu zdají celkem malá, nicméně autoři necílí na mainstreamovaného diváka.

“Z rozsahu kampaně máme radost”

Krátký rozhovor o projektu Hořící keř i kampani Věrný zůstanu nám poskytla Vendula Hladká, ředitelka oddělení Marketingu a PR v HBO Europe s.r.o.

Markething: Jak dlouho se připravoval projekt Hořící keř/Věrný zůstanu?

Vendula Hladká: S projektem Hořící keř žijeme v HBO již dva roky. Natáčení skončilo na jaře 2012. Na přípravě projektu vernyzustanu.cz jsme začali pracovat vzápětí.

Markething: Jste spokojeni s úrovní “buzzu”, který okolo Hořícího keře panuje nebo jste očekávali jiná čísla?

Vendula Hladká: Upřímně si myslím, že pozitivní reakce odborné veřejnosti, případných diváků či návštěvníků stránek jsou takové, jaké si komplexní projekt zasluhuje. Dělá nám radost, jakým způsobem diskutují o Hořícím keři uživatelé sociálních sítí, stejně jako rozsah, ve kterém je obsah týkající se dramatu na těchto sítích šířen.

Markething: Je v plánu i jiná distribuce minisérie než přes HBO? Minimálně trailer totiž překonává nejen veškerou českou televizní produkci, ale i většinu domácí filmové tvorby směřující do kin.

Vendula Hladká: Jsme rádi, že se drama Hořící keř setkává s takovým ohlasem. V současné době o jiném způsobu distribuce neuvažujeme. Příští týden čeká Hořící keř mezinárodní premiéra na filmovém festivalu v Rotterdamu, poté následují premiéry v ostatních evropských zemích, kde je HBO dostupné.

zdroj: facebook.com/VernyZustanu

zdroj: facebook.com/VernyZustanu

Trailerové žně a nejistá sezóna

Trailer na Hořící keř jsme již chválili na naší facebookové stránce. Je vskutku zarážející, že i klenot odpadních vod režiséra Trošky, trailer na novou “komedii” Babovřesky, dosáhl se 40 000 zhlédnutími dvakrát větší sledovanosti než upoutávka na minisérii HBO. Hořící keř skutečně nechce oslovit masové publikum, ačkoli povedený trailer hollywoodské úrovně by na toto aspirovat mohl. Bude velice zajímavé sledovat, jaký úspěch tento televizní počin sklidí při nasazení pouze v síti HBO, a jestli se tvůrci nerozhodnou jej nasadit v nějaké podobě také do kin. Rozhodně si však myslím, že víc takovýchto kampaní by “zábavnímu” trhu České republiky jedině prospělo, protože s emocemi lze pracovat osobně a s přesahem, nikoli pouze prvoplánově, jak to české televizní kanály bravurně dovedou.

ARVE Error: need id and provider

 

Zdroje:

Zdroj náhledového obrázku: www.facebook.com/VernyZustanu

http://www.vernyzustanu.cz/rozhovory

youtube.com/watch?v=lIw-C5HwDjE

http://www.tvzone.cz/clanek/22905-horici-ker-od-hbo-paradni-trailery/

Jak citovat:

Kolek, Ondřej. Hořící keř a Jan Palach necílí na masy. Markething [online]. 23. ledna 2013 [cit.2013-01-23]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/horici-ker-a-jan-palach-necili-na-masy.

 

Continue Reading

Absolvent oboru Marketingové komunikace a public relations na FSV UK (2014) a spoluzakladatel projektu CreativeC. Zajímá se především o krizovou komunikaci, kreativní reklamu, customer relations, social media, popkulturu ve všech podobách. Ve volných chvílích básní a vymýšlí kraviny. Star Wars.

More in Komentáře

To Top