Connect with us

Komunikace

Demonstrace a stávky? Torontské odbory ukázaly, že to jde i jinak

Odboráři z Torontského dopravního podniku se pustili do boje proti plánovanému propouštění. Nerozhodli se však pro cestu protestů a stávek, jak bývá v těchto případech zvykem, ale pro rozsáhlou pozitivní PR kampaň.

Toronto Transit Commision (TTC) provozuje třetí největší systém veřejné dopravy v Severní Americe a zaměstnává více než 10 tisíc lidí. Vedení společnosti nyní z úsporných důvodů zvažuje nahrazení vlastních pracovníků údržby outsourcovanou firmou. Zaměstnanci proto chtějí ukázat veřejnosti, jak moc je jejich práce pro každodenní život Toronťanů důležitá.

Bez nás se neobejdete

Heslem kampaně, kterou v úterý 9. října odstartovala tisková konference, je „Protecting what matters“ a kromě plakátů v metru má i vlastní TV spot, kinoreklamu a web.

Video ukazuje ve zpomalených pasážích detaily udržující veřejnou dopravu v pohybu – je to každý šroub, každý steh, každá dlaždice, každý spínač, každé kolo, každá kolej. Především ale ukazuje ty, kdo mají v rámci své často nedoceňované práce tyto detaily na starost. Spot končí záběrem na holčičku, která bezstarostně kouká z okna jedoucího vlaku a konstatováním „We take care of the details that take care of you“.

ARVE Error: need id and provider

Hluboké lidské příběhy

Webová stránka www.protectingwhatmetters.ca kromě soutěže o měsíční metropassy přináší příběhy 21 pracovníků údržby. Seznamte se s Frankem, Angelou či Tommym. Každý z nich se více než 20 let stará o to, aby torontské vlaky, autobusy a tramvaje byly bezpečné a čisté. A teď by měli dostat výpověď?

Zdroj: www.protectingwhatmatters.ca

Tucet zaměstnanců TTC kouká na cestující také z plakátů. Ani na printech pochopitelně nechybí jméno a náplň práce každého z nich, i když pouze shrnutá jedinou výstižnou větou.

Zdroj: news.nationalpost.com

Hlava nebo srdce?

Celá kampaň stála přibližně 1 milion kanadských dolarů (cca 20 milionů Kč) a jedná se o největší počin tohoto druhu v historii odborů. Z anonymní masy údržbářů se náhle stala skupina jednotlivců s tváří, jménem a příběhem. Nejsem si však jistá, zda v srdcích (a hlavně v hlavách) veřejnosti převáží sympatie k pracovníkům TTC hrozbu zvýšení ceny jízdného, které je už nyní velice drahé. V kanadské metropoli má však kampaň vyšší šanci na úspěch než by měla v Praze.  Důvod je prostý – torontští řidiči vás vždy pozdraví, usmějí se a když nastane nějaký problém, nevyhodí vás bez omluvy na ulici. Ačkoliv v Torontu občas ze záhadného důvodu stojí metro a tramvaje nejezdí tam, kam mají, nemůžu se zbavit pocitu, že ti milí zaměstnanci jsou v tom tak nějak nevinně.

Autorka v současné době žije a působí v Torontu.

Zdroje:

http://www.blogto.com/city/2012/10/ttc_union_launches_1_million_pr_campaign/

http://news.nationalpost.com/2012/10/09/ttc-union-launching-campaign-to-highlight-its-unseen-members/

http://www.protectingwhatmatters.ca/

http://wemovetoronto.ca/news/atu-news/protecting-what-matters-campaign-launched

Jak citovat tento článek:

HORKÁ, Kateřina. Demonstrace a stávky? Torontské odbory ukázaly, že to jde i jinak. Markething [online]. 28. října 2012[cit. 2012-10-28]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/demonstrace-a-stavky-torontske-odbory-ukazaly-ze-to-jde-i-jinak.

Continue Reading

Po absolvování oboru Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově odjela na rok do Toronta. Nyní získává pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu. Specializuje se na hospitality marketing a event management. Jejím velkým koníčkem je gastronomie.

More in Komunikace

To Top