Marketing
Pop Up Outlet – v záplavě oblečení
Jedním ze způsobů, jak mohou internetoví prodejci zvyšovat loajalitu svých zákazníků a zároveň prohlubovat jejich důvěru, je vejít s nimi do kontaktu. Nákupní klub Fashion Days soustředil v průběhu června své marketingové síly do velmi zajímavého eventu s názvem Pop Up Outlet. Jak vypadala koncepce celé akce?
Fashion Days Pop Up Outlet v pražské Galerii Harfa odstartoval 21. června, kdy proběhl VIP den pro zvané hosty. Kdo měl tedy ve čtvrtek odpoledne v ruce speciální pozvánku, byl vpuštěn do „módního ráje“ a mohl si bezmezně užívat nekonečných nákupů. Slavnostní pásku ve čtyři hodiny odpoledne přestřihla česká herečka a moderátorka Nikol Moravcová, která byla při té příležitosti představena jako nová tvář prvního českého online nákupního klubu Fashion Days. Pop Up Outlet však nebyl otevřen jen pro VIP zákazníky. V době od 23. do 28. června si v něm nákupy mohla užívat také široká veřejnost.
Povzneste svůj styl
Vzhledem k tomu, že se celý event nesl v duchu vznášení, slogan akce zněl Povzneste svůj styl, což mělo v návštěvnících evokovat pocit, že s nákupy ve Fashion Days Pop Up Outletu se budou vznášet v oblacích a cítit se jako v nebi. Dá se říci, že právě v premiérový den této ojedinělé akce se VIP zákazníci během svého nakupování jako v nebi skutečně cítili. Záplavy limitovaných kolekcí oblečení, bot, kabelek a doplňků nejznámějších světových návrhářů za skvělé ceny, občerstvení, šampaňské nebo krásné modelky. Podstata celého eventu – zážitek – se však ukrývala nejen ve skvělé atmosféře a zajímavých módních nabídkách, ale rovněž ve výstavě balónových šatů značky CHI-CHI z kolekce Levitace, která upoutala pozornost na Designbloku 2009.
S hlavní myšlenkou celého eventu skvěle korespondovala akce, která otevření Fashion Days Pop Up Outletu doplňovala. Byly vypuštěny desítky růžových balónků na různých místech v Praze, jež v sobě skrývaly milé překvapení v podobě slevových voucherů. Kromě volně vypuštěných balónků, které mohl získat prakticky každý, kdo se pohyboval na území hlavního města, byly po celé Praze ukryty i takové balónky, k jejichž nalezení bylo nutné sledovat facebookové stránky Fashion Days Česká republika, na nichž lidé dostávali indicie k jejich nalezení. Právě takováto forma podpory hlavního eventu představuje ideální způsob, jak zvýšit povědomí o celé akci a vzbudit zájem i u těch lidí, kterým móda mnoho neříká.
Budování zákaznické důvěry
Fashion Days tedy během jednoho červnového týdne všem ukázal způsob, jak je možné budovat důvěru mezi firmou (značkou) a zákazníkem. Celé akci se z marketingového a PR hlediska nedalo prakticky nic vytknout. Event byl prostý, ale zároveň velmi nápaditý a jedinečný. Všem, kteří se na něm podíleli, se ho podařilo uskutečnit na správném místě v tu nejlepší možnou dobu – před začátkem letních prázdnin, kdy si spousta lidí pořizuje nové módní kousky na svou dlouho očekávanou dovolenou. Na akci bylo naprosto zřejmé, že si vedení Fashion Days zakládá na budování dobrých vztahů se zákazníky a dělá vše pro to, aby se většině návštěvníků Pop Up Outletu tento první český soukromý klub online nákupů dostal hluboko pod kůži. Bylo tak možné sledovat, jak dokáže dobře připravený event zapůsobit na emoce cílové skupiny, ovlivnit její nákupní chování a vyvolat další způsob propagace v podobě šeptandy.
Za úvodní fotografii děkujeme stránce luxurymag.cz.
Tereza Mašková, studentka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Zajímá se o marketing módních značek, sportovní marketing a marketing cestovního ruchu.
Jak citovat tento článek:
MAŠKOVÁ, Tereza. V záplavě oblečení. Markething [online]. [cit. 2012-07-04]. Dostupné z: http://www.markething.cz/pop-up-outlet-v-zaplave-obleceni