Connect with us

Reklama

Promoted Posts: Jak nás Facebook okradl o 47 haléřů

Na konci května spustil Facebook novou reklamní featurku pro firemní stránky – placené zviditelnění příspěvku. Správci stránek tak nyní za relativně malý peníz mohou podpořit své příspěvky – tedy zvýšit jejich vizibilitu a výrazně prodloužit jejich životnost na zaspamovaných zdech facebookových uživatelů. Nedalo nám to a z našeho takřka neexistujícího rozpočtu jsme vyčlenili 5 dolarů, abychom vyzkoušeli, jak to funguje.

Pro placené zviditelnění jsme si vybrali nedávný článek Studentské spoty: Reklama na Igráčky. Za 5 dolarů (110 Kč) nám následně Facebook odhadl cílový reach příspěvku 4.400 lidí. Po třech dnech se placené zobrazování ukončilo na spotřebované částce 109,53 Kč – což je asi jediné, co můžeme Facebooku vyčíst – v uvozovkách nás totiž okradl o 47 haléřů.

Jinak jsou výsledná čísla více než působivá. Po tom, co příspěvku skončila doba placené propagace, jsme dosáhli téměř neuvěřitelného zásahu – článek se zobrazil 93 % našich fanoušků (běžně se na naší stránce zobrazuje zhruba 60 – 70 %). Celkový reach pak množství fanoušků přesáhl více jak dvakrát, když pokořil hranici 6.000 zhlédnutí, z nichž 2.000 bylo zaplacených. Za jedno zobrazení jsme tedy zaplatili přesně 5,5 haléře.

Promo oboru za pár kaček

Co je ale důležitější, můžeme zde hovořit i o poměrně úspěšné konverzi. Samotný článek si během těchto tří dnů přečetlo 1.044 unikátních čtenářů – tedy každý šestý, kterému se zobrazil na zdi. I třetí den od uveřejnění si článek přečetlo více než sto čtenářů (tedy zhruba jedna desetina z celkového počtu unikátních návštěvníků). Lidé navíc v průběhu čtení zhlédli celkem 3.600krát vložená videa. Po vytvoření ankety o nejlepší spot a jeho následném vyhlášení jsme tak poměrně levně dosáhli toho, že se více jak 12.000 uživatelů Facebooku mohlo dozvědět nejen o existenci našeho oboru, ale i o kreativních seminářích, které se na něm vyučují.

Na závěr je samozřejmě potřeba dodat, že úspěšnost této minikampaně značně podpořila i kontinuálně vysoká aktivita našich fanoušků, tedy vysoký EdgeRank, což znamená, že dosah našich příspěvků je i bez placení pravidelně vysoký. I tak ale rozhodně můžeme využití Promoted Posts doporučit. Pro komerční stránky se bude hodit zejména na podporu dočasných nabídek, pozvánek na akce nebo anket.

 

Trocha čísel:

12.573 celkový reach článku (vč. ankety a sdíleného videa)

3.600 zhlédnutých videí

1.044 unikátních čtenářů článku

165 kliknutí na tlačítko “Like” na webu pod článkem

 

A trocha screenů z naší kuchyně:

Dokončené promo článku

Zobrazení na zdi uživatelů

Statistiky celkového reache příspěvku

Statistika zásahu fanoušků stránky

Statistika zaplacené aktivity na stránce

A na úplný závěr Markovi Zuckerbergovi odpouštíme těch 47 haléřů, protože díky tomu mohl vzniknout křiklavý titulek, který bezesporu zvýší čtenost tohoto článku.

 

Zdroj fotografií: facebook.com

Jak citovat tento článek?

PAVLŮ, Ondřej. Promoted Posts: Jak nás Facebook okradl o 47 haléřů.  Markething.cz [online]. 10. Června 2012 [cit. 2012-06-10]. Dostupné z: http://www.markething.cz/promoted-posts

Continue Reading

Spoluzakladatel a první šéfredaktor serveru Markething.cz. Absolvent oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Když neukájí svoji grafomanii, běhá po horách.

More in Reklama

To Top