Komunikace
Co se dělo na letošní NEkonferenci?
Letošní již pátý ročník NEkonference ovládl rap, fashion a marketing. K obsahově nabitým rozhovorům s významnými osobnostmi hudební scény a módy samozřejmě nemohly chybět již zaběhlé workshopy, na nichž se účastníci mohli dozvědět novinky ze světa sociálních sítí, kreativní komunikace či procesů při tvoření kampaně. Akce se se uskutečnila 22. června v Pragovka Art District.
NEkonference již klasicky hostila dvoublokovou diskuzi letos moderovanou ostřílenou redaktorkou Lindou Bartošovou. Předcházely jí ale tři workshopy, na něž se účastníci mohli přihlásit. Pojďme se tedy podívat, co vše workshopy nabízely:
Prvním z workshopů byla kreativní komunikace s Pavlínou Louženskou, zakladatelkou #HolkyzMarketingu.
Pavlína si pro účastníky připravila několik technik efektivního brainstormingu. V krátkém čase si tak vyzkoušeli praxi v rámci týmů, do kterých je rozdělila. Intenzivně se psalo, kreslilo a lepily se lístky, takže nakonec vznikl obrovský „creative mess”. V závěru si účastníci vzájemně rozdali i pozitivní zpětnou vazbu a praktické tipy.
Druhým workshopem byl workshop Radky Mikulíkové o TikToku.
Účastníkům prozradila, jak funguje a proč by jej značky měly do svého komunikačního mixu zařadit co možná nejdříve. Podle Radky musí jít brandy na TikTok s tím, že ustoupí od své korporátnosti a udělají si ze sebe legraci. „Nejvíc prý funguje autenticita a to, když se lidé ve videích najdou,“ komentuje workshop jeden z účastníků.
Třetím a posledním workshopem byl od agentury WMC Grey.
WMC Grey na workshopu představila celý agenturní proces tvorby od briefu až po pitch. Jejich tým zastupoval tři hlavní složky agentury WMC Grey – account, digitální tým a kreativu. Cílem workshopu bylo seznámit studenty s celým životním cyklem kampaní, a to s pomocí konkrétních zadání. Účastníkům dali na výběr mezi třemi briefy a rozdělili je do týmů. Všechny skupiny si vybraly stejného klienta, což umožnilo porovnávat finální výstupy i mezi sebou. „Hodně nás bavily závěrečné otázky a celkově nás workshop nabil inspirací,” dodává tým WMC Grey ve složení Jiří Laštůvka, Tereza Plačková, Kristýna Svobodová a Klára Javůrková.
Co se dělo po workshopech?
Hlavní program NEkonference začal v 18:00. Ten uvedla a následně moderovala bývalá reportérka České televize, novinářka a spisovatelka Linda Bartošová. Tu v prvním bloku doprovázela slovenská módní návrhářka, modelka a full-time diva Vanda Janda, česká designérka a módní návrhářka Cindy Kutíková a zakladatel streetwearové značky Skedda Adam Báča.
Debatovalo se o tom, jak vypadá běžné pondělí módního návrháře, jak budovat brand v módním průmyslu, o udržitelnosti v budoucnosti, charitě a nakonec i jak skloubit kariéru a osobní život.
Pokud vás některé z témat zaujalo, můžete si ho pustit ze záznamu zde (P. S.: začátek v 26:40 https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1397361024073295)
Networking
Mezi bloky následoval networking, účastníci se mohli občerstvit, udělat si tetování (od Poseidonlabe), povídat si, anebo se osvěžit díky generálnímu partneru akce Plzeňského Prazdroje, který zde představil novinky na letošní rok – Hard Seltzery Vipery.
Druhý blok
Druhý blok začal v 19:30. Pozvání do něj přijali producent a manažer David Kopecký, známý jako D.Kop, který založil český rapový label MIKE ROFT, osobní píáristka s přesahem do hudby Karolína Wernerová a česká violoncellistka, zpěvačka, modelka a učitelka hudby Terezie Kovalová.
Pokud vás některé z témat zaujalo, můžete si ho pustit ze záznamu zde (P. S.: začátek v 2:01:17 https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1397361024073295)
Diskuze se točila ohledně propojení hudby a marketingu, jak prorazit v rapu, co funguje, když chceme budovat osobní brand interpreta, a jak správně vydat desku.
A jak NEkonference skončila?
Po oficiálním programu NEkonference následovala ještě afterparty, na níž vystoupil MeldaBoi a po něm duo DJs Steady a KEWU.
NEkonference tak navázala na úspěšné minulé ročníky a dle pozitivních hodnocení účastníků, hostů i diváků mohou organizátoři potvrdit, že se zdaleka nejedná o poslední akci a těší se na příští rok. Děkujeme!
Autorem fotografií je Karolína Ševčíková.
Jak citovat?
Trpkoš, Jan. Co se dělo na letošní NEkonferenci? THEIN, Filip, editor. In: Markething [online], 2022. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/co-se-delo-na-letosni-nekonferenci