Komunikace
Jim-neJim navštívil Českého lva
Pražským Rudolfinem se v sobotu 21. 1. 2015 rozléhal lví řev. Již po jednadvacáté se udílela fílmová ocenění „Český lev” a tentokrát to byla opravdu divočina. Večer připomínal jízdu na horské dráze a od povedených okamžiků chvílemi rychle sjížděl prudce dolů. Čím byl letošní ročník Lvů zvláštní a zajímavý?
O kvalitě slavnostních vyhlášení všemožných českých anket jsou častokrát pochybnosti na místě. Nejinak tomu bylo po dlouhou dobu u Českých lvů, kteří každoročně fungovali pod taktovkou Petra Vachlera. Loni vzala Lvy poprvé pod svá křídla samotná Česká filmová a televizní akademie a rozhodla se nejprestižnejšímu českému ocenění vrátit svou hodnotu, kterou poslední ročníky dost ztrácely. Lvi se přesunuli do Rudolfina, jejich image podpořilo nové logo a místo klasických křišťálových sošek, které oceněné osobnosti získávaly dlouhých dvacet let, se začaly dávat kužely světla mířící na ležícího zlatého lva. Jestli jste si ale mysleli, že letošní ročník bude v duchu minulého ročníku pokračovat, nejspíš jste se spletli.
Skvělý začátek, horší dojezd
Čeští lvi letos začali slibně, ale slavnostní večer pak připomínal spíše jízdu na horské dráze. Český lev by byl bez vtipných reklamních spotů, které mu již tradičně předcházejí, jako nebe bez hvězd. Ani letošnímu ročníku hvězdy rozhodně nechyběly – vévodila mu zejména kampaň generálního partnera Magnesia „Za oponou“ a kampaň hlavního partnera RWE. Magnesia pro letošní ročník zvolila dnes již osvědčený koncept vtipných duelů mezi mužem a ženou z hereckých řad. Tentokrát v hlavních rolích vystoupili Jana Plodková a Hynek Čermák. Magnesia ke kampani vytvořila i vlastní youtube kanál, který obsahuje mimo jiné záběry ze zákulisí a spoty, které nebyly využity pro televizní inzerci. Koncept agentury Arnold Milano v produkci Moloko Film vznikl pod režisérskou taktovkou Karla Janáka.
Vedle každoročně vtipných a zajímavě pojatých spotů karlovarské minerálky se zrodil i nápad vskutku hvězdný – RWE využila tváře Bolka Polívky, Jiřího Lábuse, Pavla Lišky, Jaroslava Plesla, Josefa Poláška, Lukáše Pavláska, Leoše Nohy, Jakuba Žáčka, Kláry Issové, Evy Josefíkové, Simony Babčákové, Jarmila Škvrny a Lukáše Příkazkého. V reklamě tvoří jednu velkou filmovou rodinu, která zažívá těžké ráno. Na kanálu RWE můžete vidět vedle samotného spotu užitého na Českých lvech i sponzorské vzkazy a krátký „film o filmu“. Ať už jsou vaše názory na tento svérázný spot z dílny Young&Rubicam jakékoliv, odborníci víceméně oceňují originální nápad se skvělým obsazením.
Jim Carrey, muž mnoha tváří
A teď, zlatý hřeb večera! Udílení Českého lva letos poctil svou návštěvou i slavný komik Jim Carrey. Bohužel v sobotu večer nebyl zrovna ve své kůži. A to doslova. Maska, Grinch, Ace Ventura… Ano, tento herec nás již v mnoha filmech přesvědčil o tom, že je mužem mnoha tváří. Ale teď vážně. Člověk, který se v sobotu objevil v Rudolfinu, měl s Jimem Carreym máloco společného a média si toho samozřejmě všimla.
Pokud jste nestrávili týden v protiatomovém krytu nebo na chatě uprostřed lesů, určitě jste alespoň letmo zavadili o jeden z článků, který se falešným hercem zabýval. Podstatné je, že spekulace o tom, jak divoký musel být večírek České televize noc před předáváním cen, nezůstaly jen na území České republiky. Daily Mail, Guardian, Mashable a mnoho dalších… Organizátorům Českého lva tuhne úsměv na tváři, zatímco v zahraničí se upřímně baví. A baví se i samotný Jim Carrey, který celý incident glosoval na svém twitterovém účtu:
Často slýcháme: „Negativní reklama, taky reklama.” Jenže, jak bylo řečeno v deníku Daily Mail, v České televizi ze sebe udělali “blbé a blbější” a taková nálepka se sloupává nesnadno. Přešlap to byl nejen pro televizi, ale zdrojem posměchu pro škodolibé diváky a čtenáře je teď i samotná osoba Jana Svěráka, který podvodníkovi naletěl a uvěřil, že je skutečný Carrey. Místo toho, aby Česká televize přiznala chybu, nebo se snažila zamaskovat celé faux pas, stále tvrdí, že se jednalo o skutečného slavného herce. Sám Svěrák navíc shazuje vinu na diváky, kteří prý Carreyho nepoznali, protože že si ho všichni pamatují jen v jeho „zelené verzi”:
„Je absurditou Českých lvů, že jedinou skutečně světovou hvězdu hosté přehlédli.“
Organizátoři, zaslepení v zákulisí nadšením z příjezdu Carreyho, zase o něco snížili laťku celé akce. Co myslíte, jak dlouho se s Českým lvem aféra potáhne?
Zdroje:
zdroj náhledového obrázku : Archiv Českého lva
http://www.tvspoty.cz/rwe-filmova-rodinka-cesky-lev-2015/
https://www.youtube.com/user/magnesiacz/zaoponou
https://www.youtube.com/watch?v=o-38c3S19Jg
https://www.youtube.com/watch?v=MANlHxhcV_o
https://www.youtube.com/watch?v=cidTscA54Yc
http://www.filmovaakademie.cz/
Jak citovat tento článek?
BĚHOUNKOVÁ Pavlína, HOMOLKOVÁ Lenka, UNZEITIGOVÁ Jana, Markething [online]. 2015 [cit. 2015-02-29]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/jim-nejim-navstivil-ceskeho-lva