Connect with us

Komentáře

Kreativní smršť spíkrů na konferenci o digitálním marketingu

Na českém trhu znamená digitální marketing často v praxi bohužel pouze bannery, SEO, PPC, microsites a standardní využití sociálních sítí. S nadšením jsme proto poslouchali přední světové kreativce, kteří s úplně běžným budgetem realizují revoluční, silně virální kampaně, které v lidech probouzí emoce a budují skutečný vztah spojený s prožitkem. Co do kreativní síly a inspirace konference The Best of Global Digital Marketing nezklamala.

Celodenní konference nabídla množství úspěšných případových studií z různých koutů světa a nutno říct, že velká část z nich byla skutečně  inspirativní. O co tedy v digitálním (a nejen digitálním) marketingu jde především?

Propojte značku s pocitem, ne s obchodním sdělením

Hodinový blok kreativního ředitele DDB Singapore, Vinoda Savio, byla smršť zajímavých nápadů. Jeho hlavním cílem ve všech případových studiích bylo vytvořit zábavu, ne prodávat. A zároveň produkt do zábavy začlenit na prvním místě. Perfektním příkladem využití daného cíle v praxi je kampaň Books never go offline pro Math Paper Press. Jak přimět lidi přilepené k telefonům s internetovým připojením, aby četli knihy? Stačí se jim nenásilně připomenout, když připojení na chvíli ztratí.

ARVE Error: need id and provider

Kampaň EZ-Donation Billboards pak řeší, jak lidem co nejvíce usnadnit přispívání na charitu – zkrátka jen pípnete kreditkou, když jdete zrovna okolo billboardu v podzemce. Jednoduché, efektivní a s minimálními náklady.

ARVE Error: need id and provider

Naučit cílovou skupinu chodit na vaše sociální média a weby je vlastně snadné – stačí jim nabídnout relevantní obsah a nesnažit se jim prodat produkt za každou cenu. Sestupné pořadí nejžádanějších nástrojů spotřebitele podle Stevea Kemishe, managing directora Blue Lateral, je následující: články, blogy, případové studie, newslettery, události a na šestém místě videa.

zdroj: www.digitalinbound.com

zdroj: www.digitalinbound.com

Nepodceňujte vliv trendů a nebojte se riskovat

Rozvoj technologií a komunikačních trendů je čím dál rychlejší. Proto může rychlý nárůst a pokles aktuálních témat svádět k myšlence: „Ono to bude za pár dnů pryč a přijde zas něco novýho, nebudeme se tím zabývat“. Ale nebát se zariskovat a téma občas kreativně propojit se značkou, tedy svést se na vlně, tam teprve začíná zajímavý obsah. A právě v digitálním světě lze reagovat rychle a s velkým efektem.

Když švédský kreativní ředitel Oskar Hellqvist představoval celý vznik a průběh virálního videa od Adobe Photoshop, Street Retouch Prank, na otázku „Co byl váš záložní plán, pokud by se video nestalo virálním?“, odpověděl s úsměvem: „Nic, žádný nebyl, sázeli jsme na jednu kartu.“ A my si přejeme víc stejně odvážných (a schopných) agentur a klientů.

ARVE Error: need id and provider

Propojte offline a online svět

92 % lidí věří nejvíce doporučením od svých přátel a následuje 72 % lidí důvěřujících zkušenostem ostatních na internetu. Lidé sdílí zejména to, co se jim líbí a s čím mají pozitivní zkušenost. Podle Zoltána Palotai z trnd Central Europe je celých 89 % sdílených zkušeností pozitivních. A z toho 95,6 % je stále sdíleno tváří v tvář nebo po telefonu (tedy ne online). Silným nástrojem je tak Word of Mouth marketing, který kombinuje offline a online skrze důvěryhodné nástroje. S WOMM vzniká nový a unikátní mediální kanál, díky kterému se informace dostávají k cílové skupině – kanál spotřebitelský.

Jak citovat tento článek?

MARKOVÁ, Daniela. Kreativní smršť spíkrů na konferenci o digitálním marketingu. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-02-24]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/kreativni-smrst-spikru-na-konferenci-o-digitalnim-marketingu

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a public relations na FSV UK. Zajímá se FMCG a digitál, neziskové projekty a marketing ve Francii.

More in Komentáře

To Top