Connect with us

Komunikace

Která reklama je v Česku nejefektivnější?

V pondělí 18. listopadu proběhlo vyhlášení soutěže o nejefektivnější reklamu EFFIE 2013, galavečer pořádaný Asociací komunikačních agentur v prostorách pražského kina Lucerna. Tyto ceny jsou každoročně udělovány po celém světě včetně USA, Mexika, Japonska či Indie, v České republice letos proběhl již 17. ročník. A kdo si z něj ocenění EFFIE odnesl tentokrát?

effie-awards-soccer-small-37080

I v letošním roce porota v prvním kole hodnotila nejdříve měřitelné výsledky jednotlivých kampaní a následně v druhém kole posuzovala jejich kreativitu. Kampaně se hodnotí v sedmi kategoriích dle typu produktu (například potraviny, nápoje či spotřební zboží), ale existuje i nízkonákladová kategorie, malý rozpočet, ve které jsou oceňovány kampaně s náklady do jednoho milionu korun.

 images

Zlato pro čtyři agentury

Ocenění nejvyšší, tedy zlaté EFFIE za rok 2013 si odnesli následující kampaně:

V kategorii potraviny zvítězila kampaň Fidorka – Vykutálená rošťárna od agentury Havas Worldwide Prague a FMCG společnosti Mondelez Czech Republic.

ARVE Error: need id and provider

Kategorii finanční služby ovládly a zlatou cenu si odnesly agentura Young & Rubicam Praha a společnost Česká spořitelna za kampaň Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny, která běžela mimo jiné i zde.

ARVE Error: need id and provider

Letos se porota EFFIE rozhodla udělit hned dvě zlatá ocenění v kategorii ostatní služby. První obdržela kampaň UPC za rohem agentury Momentum Czech Republic a společnosti UPC Česká republika, která byla zaměřená zejména na oslovení firemních zákazníků a objevila se mimo jiné i na Facebooku společnosti UPC.

index

Druhé zlaté ocenění EFFIE získala ve výše zmíněné kategorii ostatní služby kampaň Blesk Mobil Obhájce vašich mobilních práv, nabízející výhodné volání. Tuto kampaň vytvořila agentura Havas Worldwide Prague pro společnost Ringier Axel Springer.

ARVE Error: need id and provider

Poslední zlatou EFFIE, kterou porota udělila, získala sportovně laděná kampaň Žijeme Londýnem od Ogilvy and Mather, jež proběhla v rámci posledních letních olympijských her.

V kategoriích spotřební zboží, nápoje a malý rozpočet se pro letošní rok rozhodla porota zlatou EFFIE neudělit.

untitled

Stříbrná EFFIE letos putuje k…

Pomyslné druhé místo a tedy stříbrnou EFFIE získala například v kategorii ostatní služby agentura Leo Burnett, která pro společnost Samsung Electronics Czech and Slovak vytvořila facebookovou stránku společnosti Samsung, jež je se svými 429 tisíci fanoušky v současnosti největší firemní facebookovou stránkou v Čechách i na Slovensku.

Untitled

V kategorii potraviny si stříbro odnesla kampaň Bohemia Chips – Vítězství za příchuť reklamní agentury McCann Erickson Prague a společnosti Intersnack, ve které spotřebitelé vybírali nové příchutě chipsů.

ARVE Error: need id and provider

Celým galavečerem přítomné provedla známá dvojice z reklamy Air Bank – Tomáš Jeřábek coby tlustý a hrabivý bankéř a Tomáš Měcháček, jež zastával roli příjemného cool mladíka. 

43630

EFFIE nejen v ČR

Jak už bylo zmíněno, EFFIE se nekoná jen v České republice, ale má své jednotlivé odnože po celém světě. Pro zajímavost zmiňujeme držitele letošní celoevropské stříbrné EFFIE agenturu Saatchi & Saatchi Brussels, která svoji protikuřáckou kampaň zaktivovala za pomoci jednoho z nejslavnějších fotbalových klubů FC Barcelona a zapojila do ní i jeho jednotlivé hráče.

ARVE Error: need id and provider

Zahraniční EFFIE můžete sledovat na jejích oficiálních stránkách a nebo na Facebooku, tu českou pak na effie.cz.

efffimages

Zdroje:

www.effie.org
www.effie.cz
www.tvspoty.cz
www.zijemelondynem.cz

Jak citovat tento článek?

VOKOUN, Michal. Která reklama je v Čechách nejefektivnější. Markething [online]. 19. listopadu 2013 [cit.2013-11-19]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/ktera-reklama-je-v-cesku-nejefektivnejsi.

Continue Reading

Absolvent oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o filmový průmysl, popkulturu, memy a reklamu. Řídí se mottem „Through creativity to insanity“.

More in Komunikace

To Top