Connect with us

Komunikace

Chlupatá celebrita, zamračená Grumpy Cat

O tom, že virální fotografie a videa jsou ideální marketingovou příležitostí, jsme se mohli přesvědčit již v případě Opičího Ježíše. Nepovedeně zrestaurovaný obraz se stal na několik týdnů hvězdou internetu a nástrojem prodeje nejedné společnosti. Nyní jsme se rozhodli podívat na zoubek chlupaté kouli Grumpy Cat, zapátrat po jejím původu a zjistit k jakým všem komerčním účelům se tato nevrlá micinka zaprodala.

zdroj: memegenerator.net

zdroj: memegenerator.net

Stejně jako většina slavných memů, i Grumpy Cat objevili jako první uživatelé memové svatyně, Redditu. Garfieldovsky naštvaná kočka je přímo předurčena k tomu stát se hvězdou internetu. Zahořklé memové hlášky jsou totiž tím, na co dnešní virtuální svět slyší. Grumpy Cat svoji image staví na věčné nespokojenosti. Ironie a sarkasmus jsou její unique selling pointy* a tento positioning** jí vychází. Vždyť za sebou má takové úspěchy jako ocenění za celoživotní dílo za “pomoc kočkám po celém internetu” či profesionální photoshoot pro časopis Time.

ARVE Error: need id and provider

Původní video z 25. září 2012, díky kterému se z Grumpy Cat stala hvězda

Zdroj: newsfeed.time.com

Zdroj: newsfeed.time.com

Královna virtuálních srdcí

Propracované self promo a práce se sociálními sítěmi, kterými se pyšní Grumpy Cat, vlastním jménem Tardar Sauce, by jí mohla závidět nejedna celebrita. Oficiální facebookovými administrátory schválený profil Grumpy Cat čítá přes 2 300 000 fanoušků. Na Twitteru má kočičí hvězda mnoho účtů, ten nejpopulárnější má přes milion followerů a několik dalších profilů je mu v tomto ohledu v patách. Velmi vysokou aktivitu vykazuje Grumpy Cat i na Tumbleru, kde má každý její příspěvek stovky až tisíce komentářů. A k čemu se vlastně Grumpy Cat vyjadřuje? Ke všemu! Satirické hlášky, v nichž se najde každý, často se studentskou tématikou, o prokrastinaci, únavě a nudě v práci, o ošklivém počasí, Grumpy Cat si zkrátka dokáže stěžovat na všechno. A proto baví tolik lidí.

Zdroje: Twitter.com

Zdroje: Twitter

Own brand výrobky Grumpy Cat

Popularitu, které se na internetu Tardar Sauce těšila, nemohla její majitelka Tabatha Bundesen, nechat jen tak. Na oficiálním webu Grumpycats.com existuje celá merchandise sekce, ve které můžete zakoupit klasické reklamní předměty jako kalendáře, hrnky nebo trička. Kde ovšem již zapracovala kreativita autorů webu, jsou takzvaná Grumpuccina, ledové kávičky vyráběné ve třech příchutích (coffee, mocha a vanilla), které jsou dostupné nejen online, ale také například v americkém obchodním řetězci Walmart.

Zdroj: www.delish.com

Zdroj: www.delish.com

Nedávnou novinkou, kterou si pro své fanoušky a hlavně pro majitele koček Grumpy Cat připravila, je osvěžovač vzduchu čistě na přírodní bázi. Kočičím pánečkům tedy dle sloganu “SPRAY, SNIFF, SMILE” jejich mazlíci od teď už jenom voní a dělají jim radost.

Zdroj: grumpycatsodoreliminator.com

Zdroj: grumpycatsodoreliminator.com

Kdo dřív přijde, ten dřív vrní

Vzhledem k vybudované fanouškovské základně a renomé, které na internetu Grumpy Cat má, bylo jen otázkou času, kdy od produkce vlastních obrandovaných výrobků přejde Grumpy Cat na další level komerčního jednání. K zaprodání své tváře (čtěte duše, chcete-li) reklamě. A co jiného by měla Grumpy Cat propagovat, než kočičí krmivo. Friskie’s tedy nelenilo a slavnou kočičku obsadilo do své reklamy. V jednom ze série spotů “Will Kitty Play With It?” ve stylu amerického soutěžního pořadu s dynamickými komentáři se objeví i Grumpy Cat, absolutně nejevící zájem o okolní dění. Kontrast mezi hravým koťátkem a rozmrzelou Grumpy Cat je opravdu legrační. Jedná se o oživení jinak poměrně nudných spotů, od tvůrců reklamy to byl rozhodně krok správným směrem.

ARVE Error: need id and provider
ARVE Error: need id and provider

Na internetu je možné dohledat mnoho neoficiálních produktů a výrobků, které se na Grumpy Cat chtějí přiživit, ale ta pravá zamračená Tardar Sauce je jen jedna. A na závěr, proč je Grumpy Cat vlastně tolik grumpy? V knize ‚Grumpy Cat: A Grumpy Book‘, jež je k dostání na Amazonu za něco málo přes deset dolarů, najdeme k rozmrzelosti kočičky následující  vysvětlení: “You have until the count of three to leave, or the claws come out.'” Tak už je nám to jasné. Buďte grumpy a neděste se pondělků, tvoří přece jenom sedminu našich životů.

zdroj: interlockedpieces.com

zdroj: interlockedpieces.com

*Unique selling point – jedinečná vlastnost značky

**Positioning – pozice značky na trhu

Zdroje:
http://www.drinkgrumpycat.com/
https://www.facebook.com/
http://www.grumpycats.com/
http://grumpycatsodoreliminator.com/
http://newsfeed.time.com/
http://realgrumpycat.tumblr.com/
https://twitter.com/

Zdroj náhledového obrázku: http://mashable.com/

Jak citovat tento článek?
VOTRUBOVÁ, Martina. Kočičí celebrita, chlupatá zamračená Grumpy Cat [online]. 21. listopadu 2013 [cit.2013-11-21]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/chlupata-celebrita-zamracena-grumpy-cat

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, v současné době studiující Mediální studia tamtéž. Má ráda vydařené kampaně luxusních značek, zajímá se o politický marketing a zbožňuje sociální sítě, především Instagram. Ráda se směje memům, fotí a jí.

More in Komunikace

To Top