Connect with us

Komunikace

HOT OR NOT: Nestydaté nakupování v butiku Second Chance

 Milí čtenáři,

připravili jsme si pro vás pravidelnou sérii článků s názvem HOT OR NOT. Mnoho z vás jistě tuší, o co se jedná, my tomu ovšem chceme přidat ještě trochu ostřejší příchuť. V každém článku proto najdete jednu vybranou tiskovou reklamu, televizní spot či celou kampaň, která nás něčím zaujala, pobouřila, pobavila či nám doslova vzala slova z úst. Hodnotit je pro vás budou neméně zajímavé a bouřlivé osobnosti ze světa módy, médií a marketingu a rozhodně se nebudou bát své komentáře pořádně opepřit.

 

Banda nahatých lidiček se vesele vybavuje v kadeřnictví. Oblečením jim odletělo do budoucnosti. Sci-fi? Ne, reklamní kampaň second handu Second Chance! Horký komentář pro vás tentokrát připravila Jana Kománková, šéfredaktorka serveru protišedi.cz, který neúnavně bojuje proti nudě v českých ulicích a v kreativních vodách pro vás vyhledává styl, originalitu a barevnost.

 

O butiku Second Chance, který se zaměřuje na vintage a retro kousky, nenajdete na internetu ani slovo. O reklamní agentuře, která stojí za hanbatými vizuály, najdeme však slov mnoho. TBWA byla založena v roce 1970 v Paříži a dnes spadá pod mezinárodní skupinu Omnicom Group. Jedná se o spojení nezávislých komunikačních agentur, které o originální nápady rozhodně nemají nouzi. Jedna z nich, Chiat Day, stojí za legendární reklamou 1984 pro společnost Apple, která byla vyhlášena jednou z nejlepších reklam 20. století vůbec.

 

V tiskové kampani pro butik Second Chance se turecká pobočka rozhodla zaujmout staronově. Z prostředí šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých let minulého století mizí oblečení, abychom jej v 21. století našli na pultech zmíněného obchůdku. Kreativci si zde celkem úspěšně pohráli se stylem – 60. léta zastupuje červený Thunderbird, 70. léta kulatá křesla a funkcionalistický nábytek, 80. léta hýří neonovými barvami, velkým přehrávačem a nesmrtelnou trvalou. Otázka potom však zní: proč ta stále omílaná nahota? Bylo jí nutně třeba? Neodvádí spíš příjemce od prvotní asociace, která vedla k retro módě, někam daleko do hlubin jeho mysli, kde přemýšlí, proč na obrázku chybí oblečení? V reklamní branži je jedno zavedené pravidlo: „keep it simple“. A to se chlapíkům z TBWA/Turkey tentokrát nepovedlo.

 

Co si o tom myslí HOT OR NOT guru?

„Nálada rozjuchaných diesel-partiček nejspíš ještě funguje, to by agentura na tyhle vizuály asi jinak nesázela. Nápad komunikovat vintage kousky pomocí doplňků a designu není špatný. Přesto mi to celkově připadá laciné a prvoplánové. Prsou a dalšího masa je v reklamách už trochu moc a celkově to není až tak třeskuté, aby si lidi tyhle obrázky nadšeně posílali jako “hehe, to je hustý”. Fungovat to může, ale určitou pachuť ordinérní lacinosti to má.“
Jana Kománková
Šéfredaktorka protišedi.cz

http://www.protisedi.cz/

 

 

A co myslíte vy? HOT OR NOT?

 

Zdroje obrázků: 

http://adsoftheworld.com/taxonomy/brand/second_chance_2nd_hand_vintage_boutique

 

Jak citovat tento článek?

KUČEROVÁ, Tereza. HOT OR NOT: Nestydaté nakupování v butiku Second Chance . Markething [online]. [cit. 2012-03-21]. Dostupné z: http://www.markething.cz/hot-or-not-nestydate-nakupovani-v-butiku-second-chance

 

Continue Reading

Absolventka oboru MKPR. Zajímá se o nové trendy v reklamě, sociální sítě, fashion marketing, genderové stereotypy a kreativní koncepty. Imponují jí malé nedůležité detaily, životní příběhy a věci s duší.

More in Komunikace

To Top